Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gent gaat nooit winnen op Union.
Je weet nooit natuurlijk, dat we opeens wel de arbiter mee hebben en 3 bepalende fases in ons voordeel krijgen.

Het zal erop aankomen welke ploeg het minste faalt.
Nu 6e eindigen en geen rol van betekenis spelen op po 2 spelen en zo Europees afdwingen lijkt me voor Gent beter.

Gent heeft niets te zoeken in Po 1.

Bill Antonio waarschijnlijk 6 tot 9 maanden out.
Ik zie KVM wel winnen vrijdag tegen westerlo, maar tegen OHL vrees ik puntenverlies.
PO 1 of niet, ik heb toch al genoten in 2024 👍

Het probleem bij Genk is volgens mij vooral vooraan te zoeken, Tolu en Zeqiri is echt te plat om een rol van betekenis te spelen in PO1, het is al harken om er in te geraken met zo'n spitsen.

Het probleem bij Genk is volgens mij vooral vooraan te zoeken, Tolu en Zeqiri is echt te plat om een rol van betekenis te spelen in PO1, het is al harken om er in te geraken met zo'n spitsen.

Tolu zou een heel goede backup zijn. Uiteindelijk is die zijn scoringsratio echt niet zo slecht en die heeft bepaalde kwaliteiten. Maar die gaat nooit het niveau bereiken dat nodig is om een onbetwiste nummer één spits te zijn bij een team dat in se jaarlijks Europees zou moeten halen en om de tijd toch eens een prijs wil halen.

Hebt ge een spitsenarsenaal Onuachu, Tolu en dan een jonkie zoals een Beniagba bij Jong Genk nu of Nemeth begin vorig seizoen staat ge ENORM sterk. Maar nu beginnen daar inderdaad onze problemen...

En Zeqiri... Njah. Dat is een Vossen-type. Geef die de bal in of rond de 16 en de kans dat die hangt is groot. Maar in het huidige voetbalmilieu werkt dat niet als enige spits of moet ge al met twee spitsen spelen. Complete miscast en volgens mij ook het gevolg van dat ze te lang hebben geprobeerd Onuachu terug te halen.

Op dat vlak heb ik schrik voor volgend seizoen. Ge zou Zeqiri bvb al moeten kwijtraken, maar die gast staat blijkbaar op plaats 2 qua grootverdieners in Genk. Wie gaat die een loon kunnen geven zodat die zelfs meer WIL vertrekken. Dus zou ge beginnen aan het seizoen met dezelfde twee spitsen of Zeqiri als 2de spits achter een nieuwe. That's a no.

Onderaan zie ik enkel Eupen mogelijks nog punten pakken met de komende matchen op het oog. Dat wordt daar wel héél spannend.

De mannen van het BAS zijn nog nie wakker zeker?
Dacht dat de beslissing rond 15u kwam?
Bas is altijd ten vroegste 17h.

Dit was trouwens gisteren de motivering van Mechelen - Club Brugge : https://www.bas-cbas.be/nl/rechtspraak.php

Een beslissing van de VAR is niet gelijk aan een beslissing van de hoofdscheidsrechter. Vergissingen begaan door de VAR kunnen nooit aanleiding geven tot het ongeldig verklaren van een wedstrijd. De hoofdscheidsrechter op het veld is de eindverantwoordelijke.

Bas is altijd ten vroegste 17h.

Dit was trouwens gisteren de motivering van Mechelen - Club Brugge : https://www.bas-cbas.be/nl/rechtspraak.php

Een beslissing van de VAR is niet gelijk aan een beslissing van de hoofdscheidsrechter. Vergissingen begaan door de VAR kunnen nooit aanleiding geven tot het ongeldig verklaren van een wedstrijd. De hoofdscheidsrechter op het veld is de eindverantwoordelijke.
En het feit dat Verschaeren niet gezien werd in de beruchte "penaltygate" is toch ook een vergissing van de VAR lijkt mij? Benieuwd naar de uitspraak en motivering.

Volgens het BAS zijn de Disciplinaire Raad als de Evocatiecommissie van de KBVB niet bevoegd om over de zaak te oordelen.

Enkel het Referee Department, dat verantwoordelijk is voor de scheidsrechters, is volgens de redenering van het BAS bevoegd om een uitspraak te doen

Tja nu weten we nog nie meer over de regels natuurlijk

Volgens het BAS zijn de Disciplinaire Raad als de Evocatiecommissie van de KBVB niet bevoegd om over de zaak te oordelen.

Enkel het Referee Department, dat verantwoordelijk is voor de scheidsrechters, is volgens de redenering van het BAS bevoegd om een uitspraak te doen

Tja nu weten we nog nie meer over de regels natuurlijk
Walter Damen had het gewoon telkens bij het rechte eind. Die zei dat die 2 instanties niet bevoegd waren. Top advocaat

Match wordt niet herspeeld
Uiteindelijk terecht.

Moet men iets doen aan de arbitrage? Zeker.
Maar als we nu voor iedere kemel die geschoten wordt gaan herspelen zijn we binnen 3 jaar nog bezig met het huidig seizoen.

Nu enkel aftellen naar de jaarlijkse rechtbank procedures ivm licenties en dergelijke door de clubs die zakken...

Uiteindelijk terecht.

Moet men iets doen aan de arbitrage? Zeker.
Maar als we nu voor iedere kemel die geschoten wordt gaan herspelen zijn we binnen 3 jaar nog bezig met het huidig seizoen.

Nu enkel aftellen naar de jaarlijkse rechtbank procedures ivm licenties en dergelijke door de clubs die zakken...

Ik snap die redenering, maar ik blijf erbij dat er een verschil is tussen "een kemel schieten" of "vlakaf laten zien dat je de regels niet kent en die compleet fout gebruiken". Dit is niet "ik heb buitenspel niet gezien", dit is "ik heb buitenspel gezien en als resultaat geef ik een corner aan de ploeg die buitenspel stond". En dat verschil wordt imo echt te weinig belicht en/of beseft. En zo is er dit seizoen maar één kemel gebeurd. Zelfs langer dan dit seizoen.

Ik snap die redenering, maar ik blijf erbij dat er een verschil is tussen "een kemel schieten" of "vlakaf laten zien dat je de regels niet kent en die compleet fout gebruiken". Dit is niet "ik heb buitenspel niet gezien", dit is "ik heb buitenspel gezien en als resultaat geef ik een corner aan de ploeg die buitenspel stond". En dat verschil wordt imo echt te weinig belicht en/of beseft. En zo is er dit seizoen maar één kemel gebeurd. Zelfs langer dan dit seizoen.

Klopt dat de fout zeer groot is, maar desondanks blijf ik er wel bij dat (menselijke) fouten altijd gaan gebeuren. Dat is iets wat we gaan moeten aanvaarden. VAR etc zal dat niet rechtzetten en het is een illusie om dat te verwachten. De fout en de mogelijke consequenties zijn (Genk mist POI) groot, maar de consequenties van herspelen zijn veel groter.

Klopt dat de fout zeer groot is, maar desondanks blijf ik er wel bij dat (menselijke) fouten altijd gaan gebeuren. Dat is iets wat we gaan moeten aanvaarden. VAR etc zal dat niet rechtzetten en het is een illusie om dat te verwachten. De fout en de mogelijke consequenties zijn (Genk mist POI) groot, maar de consequenties van herspelen zijn veel groter.
Dit.
Gans het debacle is hopelijk wel een teken voor scheidsrechterbond en co dat er wel wat fout zit en beter moet.

Allez anderhalve week voor de laatste match gaan ze weer wedstrijden liggen verplaatsen. Die knuppels van tv snappen niet dat daar bussen en dergelijke voor worden geregeld die al lang op voorhand moeten vast liggen. Dit is echt enorm triestig voor de fans.

Het voelt niet rechtvaardigheid aan maar , blij met de uitspraak. Anders zet je de de deur open voor elke week zo een klacht voor een replay.
Zouden ze ook klacht indienen mochten ze gewonnen hebben.

Het voelt niet rechtvaardigheid aan maar , blij met de uitspraak. Anders zet je de de deur open voor elke week zo een klacht voor een replay.
Zouden ze ook klacht indienen mochten ze gewonnen hebben.

Zou Brugge klacht ingediend hebben als de match tegen KVM in een overwinning geëindigd werd? Ik denk dat ge het antwoord ook wel weet, hè :)

En ik wil echt geen kapotte plaat worden, dus ik herhaal het nog één keer en dan zwijg ik verder over dat specifiek onderdeel: Mits een goede communicatie zet je die deur niet open. Immers gaat het niet over een foute beoordeling maar over een foute toepassing van het reglement. Dat gebeurt niet elke week, zelfs niet elk seizoen. Clubs zullen wel heel vlug het verschil kennen tussen het een en het ander. Maar daarvoor moet je wel correct communiceren. Zolang de pers en zelfs de bond dat riedeltje blijven herhalen, gaan clubs inderdaad denken dat ze voor alles een klacht kunnen indienen. Je creëert immers absoluut geen gevaarlijk precedent aangezien dit specifiek zich amper tot niet voordoet. Niet voor niets dat ze voor correcte vergelijkingen terug moesten naar die match tussen RSCA en RWDM of naar die vorige herspeelde Genk - Anderlecht in 1993.

Ik blijf het echt frappant vinden dat dit niet duidelijk gecommuniceerd wordt. Ge zou bijna zeggen dat ze dit niet duidelijk willen maken, aangezien dat niet in het narratief past. Maar daar zal ik wel te veel achter zoeken, zeker? ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14