Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Afgelopen zomer hebben ze last gehad van een schimmel.
Pas tegen eind september/begin oktober was dat opgelost. Maar dat de ziekte weg is, betekent niet dat het veld ineens top is natuurlijk. Vanaf oktober heeft het veld nog maar weinig zon gezien, veel regen, en redelijk wat matchen, dus herstel is onmogelijk deze periode.
En een nieuwe mat leggen gaat ook nu ook niet.

Niet persoonlijk op jou bedoeld, maar vreemd dat iedereen dat vergeten lijkt te zijn. Makkelijke kritiek natuurlijk.
Hoe zou ik dat als club supporter nog moeten weten ? ;-)

Het nieuwsblad (=de Gentenaar) kan ik niet meer serieus nemen als het over voetbal gaat, hun "chef veotbal" Ludo kan het echt niet wegsteken dat hij Gent fan is, wat die soms durft schrijven, afgunst van club is soms zielig duidelijk.
Dat is mij echt nog nooit opgevallen (als neutrale voetbalfan met een abbo op Het Nieuwsblad). Op zijn LinkedIn zie ik dat hij in Antwerpen heeft gestudeerd, en in Lanaken woont. Kan best zijn dat hij Gent fan is, maar ik betwijfel het toch hoor.

Ik geef terechte punten aan.
De vuistslag van Bodart vorig seizoen in de 16m die ook ongestraft bleef is ook een flagrante fout.
Niet alles draait om buitenspel.
De cameraman farce tegen Cercle was dat ook.
Ik kan wel even blijven doorgaan en dan enkel voor mijn ploeg.
Die punten zijn zeker terecht, maar je gaat ook zelf wel even moeten toegeven dat sommige zaken minder invloed hebben op het eindresultaat van een wedstrijd dan andere.

Die vuistslag van Bodart bijvoorbeeld, in een ideale wereld werd dit door de VAR gemeld aan de scheidsrechter (of beter nog, de scheidsrechter beoordeelt de fase zelf correct) en krijgt Bodart geel of rood en wordt er een penalty gefloten voor Gent. Maar een penalty is geen 100% zekerheid op een doelpunt.
In het voorval van gisteren, als de VAR zijn werk gedaan had, was dat wel het geval. Vergelijkbaar met die fase van met de cameraman dus.

En als dit 5 keer na elkaar gebeurd bij dezelfde ploeg die steeds ontsnappen aan een rode kaart of penalty’s vind ik dit ook flagrante fouten.
Maar dan zijn we weer bezig over de interpretatie regel.
Al is mijn mening daar zeer duidelijk over.
Zulke zaken zijn ook heus nooit 5 keer na elkaar gebeurd bij dezelfde ploeg hoor, volgens mij moet je dan zelf ook maar eens naar andere wedstrijden kijken dan enkel die van Gent. Ik heb een beetje de indruk dat je vanuit het standpunt "Toen het bij Gent gebeurde is er geen actie ondernomen, dus nu bij Club ook niet" aan het posten bent..

En de statement van Club is niet gekleurd dan?
Waar waren ze bij de andere statements?
Ik zie ook niet op welke manier het statement van Club gekleurd is, er wordt toch duidelijk vermeld dat het statement niet enkel in het belang van Club Brugge is maar ook in het belang van het belgisch voetbal in het algemeen.. Verwacht je dan dat clubs contact opnemen met alle andere clubs van 1A om een gedeeld statement uit te brengen telkens er zulke fases gebeuren? Of dat alle andere clubs hun steun uitspreken?

Voorbeelden genoeg van flagrante, foutieve beslissingen die een onmiskenbare rechtstreekse invloed hebben op het eindresultaat van een wedstrijd?
En dan heb ik het niet over discutabele 2de gele kaarten die wel of niet gegeven zijn, zeer nipte buitenspelfases die wel/niet afgevlagd worden, ..
Dit was gewoon een enorm flagrante fout van de VAR en dat mag aangekaart worden.
Wekelijks fases terug te vinden.

Wie zegt trouwens dat dit het eindresultaat beïnvloed? Wordt de match afgefloten als club scoort ofzo?
Het heeft een impact uiteraard, maar rechtstreekse invloed op het eindresultaat 😅
1-1 of 2-1 behoort toch ook tot de mogelijkheden? Waren nog minimum 20 minuten te spelen

Wie zegt trouwens dat dit het eindresultaat beïnvloed? Wordt de match afgefloten als club scoort ofzo?
Het heeft een impact uiteraard, maar rechtstreekse invloed op het eindresultaat 😅
1-1 of 2-1 behoort toch ook tot de mogelijkheden? Waren nog minimum 20 minuten te spelen
Man man de bochten waar sommigen zich in wringen.

De enige duidelijke var fouten voor mij zijn buitenspelfases of bal al dan niet over doellijn, omdat dat effectief een meetbaar iets is. En zelfs dan nog in sommige gevallen.

Al de rest blijven nog fases waar er in heel veel gevallen nuances of discussies kunnen bij ontstaan.

Altijd dat gezeik ook van 'ja maar wie zegt dat die fase dan de match anders liet lopen en dit dat' dat kan je evengoed op al de discutabele fases die jij er bijhaalt betrekken. En een goal heeft nog altijd invloed op het eindresultaat, want dan is het geen 0-0. Ja het kan nog 1-1 een worden, maar het kan evengoed 0-1 blijven.
Dan moet je eigenlijk over niks meer zagen, wat mss nog de beste optie is.

Begin al maar eens op te lijsten dan, die fases die vorige week een directe invloed gehad hebben op het eindresultaat.

Wel, het eindresultaat van een wedstrijd wordt bepaald aan de hand van het aantal doelpunten dat beide teams gescoord hebben.
Aangezien bij deze fase een geldig doelpunt afgekeurd wordt, kan er gesproken worden over een directe invloed.

Ik zeg ook niet dat dat de uiteindelijke score geweest zou zijn dan, maar indien Mechelen in het laatste kwartier een doelpunt gemaakt had dan zou deze fase nog altijd even belangrijk geweest zijn (verschil tussen verlies en gelijkspel).

De enige duidelijke var fouten voor mij zijn buitenspelfases of bal dan niet over doellijn, omdat dat effectief een meetbaar iets is. En zelfs dan nog in sommige gevallen.

Al de rest blijven nog fases waar er in heel veel gevallen nuances of discussies kunnen bij ontstaan.

Altijd dat gezeik ook van 'ja maar wie zegt dat die fase dan de match anders liet lopen en dit dat' dat kan je evengoed op al de discutabele fases die jij er bijhaalt betrekken. En een goal heeft nog altijd invloed op het eindresultaat, want dan is het geen 0-0. Ja het kan nog 1-1 een worden, maar het kan evengoed 0-1 blijven.
Voila, de VAR is er voor die duidelijk meetbare fases en als er in die gevallen wordt gefaald door de VAR, dan is dat 100% de verantwoordelijkheid van de scheidsgilde en moeten zij en de bond maar aanvaarden dat je ook op die fouten kan worden aangesproken, zeker - en opnieuw - als deze een decisieve invloed op het spelverloop en puntendeling hebben.

Als de VAR tussenkomt bij een bepaalde tackle, dan zit daar altijd nuance op: wordt het vertraagd afgespeeld, is de eerste still direct een still van het contact, etc..?

Wel grappig hoe hier forumleden zijn afgemaakt en als calimero zijn weggezet. Nu, to the point: ik steun de Brugge-boys hier, maar ik wil het gewoon even aanhalen.

De enige duidelijke var fouten voor mij zijn buitenspelfases of bal al dan niet over doellijn, omdat dat effectief een meetbaar iets is. En zelfs dan nog in sommige gevallen.

Zoals Buchanan vorig seizoen tegen Gent met die elleboog is geen VAR fout dan? voor mij is dat een duidelijke fout. Dus het kan ook zonder buitenspel of bal over de lijn

Begin al maar eens op te lijsten dan, die fases die vorige week een directe invloed gehad hebben op het eindresultaat.
Al had de wedstrijd ook anders kunnen verlopen. Zo mag Club van geluk spreken dat Hugo Vetlesen niet vroegtijdig van het veld werd gestuurd. De Noorse middenvelder trapte immers Standard-verdediger Lucas Noubi neer en vertoonde geen intentie om de bal te spelen, toch bleef het bij een gele kaart.

Na 32 minuten met 10 vallen gaat ook een rechtstreekse invloed hebben

Week voordien:

Zaterdagavond deed Zeqiri de netten trillen, maar het doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel. De officiële offside lijn werd getrokken vanuit een camerastandpunt dat niet toelaat correct vast te stellen of het daadwerkelijk buitenspel was.

Anderlecht - Chaleroi
Koffi met een vliegende tackle 2 voeten vooruit
De foute inworp van Raman

Standard - Anderlecht
De niet tussenkomst van de penaltyfout op Dolberg

Begrijp me niet verkeerd hè, het was een zware fout en daar mag/moet kritiek op komen. Maar doe nu aub niet alsof dit de 1e keer dit seizoen dat een ref in de fout gaat of dat het alleen bij jullie gebeurde

Silence, stop er eens mee man. Dit zou eens bij Anderlecht moeten gebeurd zijn, je zou nogal piepen met de manier waarop jij hier week in week uit tekeer ligt te gaan tegen de arbitrage. :sarcastic:

Die fases die je hier aanhaalt van Dolberg en Koffi bv. hadden géén direct invloed op het eindresultaat. Je snapt toch wel dat daar nog een verschil in zit?

Silence, stop er eens mee man. Dit zou eens bij Anderlecht moeten gebeurd zijn, je zou nogal piepen met de manier waarop jij hier week in week uit tekeer ligt te gaan tegen de arbitrage. :sarcastic:

Die fases die je hier aanhaalt van Dolberg en Koffi bv. hadden géén direct invloed op het eindresultaat. Je snapt toch wel dat daar nog een verschil in zit?
We zijn verloren op Standard en dat was de kans op 3-3. Dus heeft wel meegespeeld in het eindresultaat hoor

Er is wel degelijk een verschil tussen een rode kaart, een penalty en een effectief onterecht afgekeurd doelpunt. In de 1ste gevallen heeft het indirect een invloed op de uitslag (met 10 vallen < een penalty < doelpunt), in het geval van Club heeft het een directe invloed. In een ideale wereld is er van geen enkele fase sprake maar daar leven we niet in. Dus ja voor mij zijn die van Club zwaarder gekloot dan de andere ploegen (waarvan sprake in het voorbeeld hierboven).

Neen.

Je zegt het zelf eigenlijk: de kans op 3-3. Wil dat zeggen dat het effectief 3-3 was? Nee, dus geen direct invloed op het eindresultaat.
Allez man, het was penalty. Als dat geen invloed heeft op het resultaat weet ik het niet meer. Tuurlijk heeft dit invloed gehad op het resultaat.

Er is wel degelijk een verschil tussen een rode kaart, een penalty en een effectief onterecht afgekeurd doelpunt. In de 1ste gevallen heeft het indirect een invloed op de uitslag (met 10 vallen < een penalty < doelpunt), in het geval van Club heeft het een directe invloed. In een ideale wereld is er van geen enkele fase sprake maar daar leven we niet in. Dus ja voor mij zijn die van Club zwaarder gekloot dan de andere ploegen (waarvan sprake in het voorbeeld hierboven).
Ik zeg ook niet dat ze niet zwaarder gekloot zijn. Dat vind ik ook. Ik wil maar zeggen dat er te veel dwalingen zijn en niet alleen bij Brugge. Het zou gewoon allemaal niet mogen. Voor mij is het grootste probleem het feit dat die arbiters geen team zijn en iedereen een eigen gedacht volgt

Ik geef ook nog 2 andere voorbeelden

De onduidelijke/slechte lijn voor Genk
En de foutieve inworp van Raman

2x eveneens gewoon een fout van de VAR en rechtstreeks gevolg voor de uitslag

Trouwens ik zeg toch dat jullie gelijk hebben en benadeeld zijn. Maar stop met janken alsof ge de enige zijt die het overkomt.

Maar kunnen wel een grotere invloed hebben toch? los van de directe of indirecte invloed?
Geen idee waarom direct of indirect een rol speelt, want de wedstrijd stopt niet na die directe invloed.

Indirect voordeel: gele kaart dus de verdediger is beperkter in zijn tussenkomsten, Indien je de penalty scoort, een goal.
Direct voordeel: een goal.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven