Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Valt wel mee toch denk ik dit seizoen, deze match en die belachelijke offside waar te weinig plek tussen zat. Zijn de enige die ik me herinner.

Valt wel mee toch denk ik dit seizoen, deze match en die belachelijke offside waar te weinig plek tussen zat. Zijn de enige die ik me herinner.
Standard? Cercle?

Dat zijn 3 recente matchen. Als we in die 3 matchen de punten krijgen die we verdienen hebben we 7 punten meer.

Die afgekeurde goal van Thiago... Dat lijkt mij nu eens absoluut geen offside. Je kan de lijn van de kleine rechthoek gebruiken als referentiepunt:

Op de moment dat Nusa trapt, raakt die verdediger met zijn schoentip minstens die lijn, terwijl je duidelijk kan zien dat Thiago nog volledig voor de lijn v/d kleine rechthoek staat. Tenzij die lijn v/d kleine rechthoek scheef is gezet, betwijfel ik heel sterk dat dit offside is.

Heb maar een deel vd match kunnen zien in de eerste helft. Iemand beelden van die twee afgekeurde goals?

En bij deze snap ik dat ze lijnrechter volgen als je het volgende beeld ziet
Screenshot 2023-12-10 at 15.32.10.png

De buitenspel leek me niet correct maar als je geen lijn kan trekken (?) dan volgen ze opnieuw de lijnrechter die gevlagd had

Laforge een van de slechtste prestaties die ik in tijden zag.

Twee afgekeurde goals in ieder geval zeer nipt (en nog nergens gezien dat de afkeuring terecht was), 2 penaltygevallen, bal op de paal. Wat kan je Club eigenlijk verwijten? Zo goed was het niet, maar wel degelijk genoeg en ook genoeg kansen en in feite een geldig doelpunt (Thiago was nooit offside). Tja, allemaal normaal zeker?

Edit: 1e goal leek inderdaad net buiten obv bovenstaande foto.

En bij deze snap ik dat ze lijnrechter volgen als je het volgende beeld ziet
Bekijk bijlage 25464

De buitenspel leek me niet correct maar als je geen lijn kan trekken (?) dan volgen ze opnieuw de lijnrechter die gevlagd had
Op dat beeld kan je ook moeilijk afgaan natuurlijk. Kans is aanwezig dat de bal met het uiterste nog de lijn raakt, maar ja dat is onmogelijk te zien zonder deftige doellijntechnologie.

Ze zouden beter die regel eens aanpassen als er geen technologie voor beschikbaar is: Van zodra je een spatie kan zien tussen bal/lijn (zoals in dit geval dus): buiten. Indien niet: binnen. Dan is er nooit discussie.

Technologie die wrs weer eens kapot was ofzo. Maar ach, ik gun slayer zijn troll emoji reacties, dan heeft die jongen toch ook iets aan zijn zondag.

Op dat beeld kan je ook moeilijk afgaan natuurlijk. Kans is aanwezig dat de bal met het uiterste nog de lijn raakt, maar ja dat is onmogelijk te zien zonder deftige doellijntechnologie.

Ze zouden beter die regel eens aanpassen als er geen technologie voor beschikbaar is: Van zodra je een spatie kan zien tussen bal/lijn (zoals in dit geval dus): buiten. Indien niet: binnen. Dan is er nooit discussie.
de lijnrechter zegt buiten, je kan onmogelijk het tegendeel bewijzen (want het is millimeter werk) dus volgen ze de lijnrechter. Dat is gewoon correct. Maar het zou toch perfect mogelijk moeten zijn om camera's op de lijnen te zetten zodat je het wel 100% zeker kunt zijn?

de lijnrechter zegt buiten, je kan onmogelijk het tegendeel bewijzen (want het is millimeter werk) dus volgen ze de lijnrechter. Dat is gewoon correct. Maar het zou toch perfect mogelijk moeten zijn om camera's op de lijnen te zetten zodat je het wel 100% zeker kunt zijn?
Tweemaal akkoord hè, ik snap dat ze de lijnrechter volgen als het niet duidelijk is zoals nu.

Maar de lijnrechter kan dat, met alle respect, ook onmogelijk 100% zeker weten. Dus die call is misschien niet correct. Ik ga hier niet beweren dat de bal 100% zeker binnen is, want dat is gewoon niet te zien, maar vandaar mijn voorstel om het anders te gaan toepassen.

Zelfs zonder lijn, lijkt dit nooit buitenspel. Tenzij die kleine baklijn-lijn volledig scheef staat.

De VAR faalt hier gewoon en kost eigenhandig Club 2 punten. Klaar.

Waarom vlagt die lijnrechter trouwens? Wacht dan gewoon de VAR af…

Lang geleden dat ik nog eens live kon kijken, maar heb er alweer geen zin meer in.

Incompetentie ten top.

Je weet toch al dat die oude peten in hun ivoren toren gaan juist niets veranderen.
Uiteraard niet. Er zijn zoveel zaken dat gemakkelijk kunnen verbeterd worden door simpele dingen toe te passen/te veranderen, maar ze doen er gewoon niks aan. Tsja, dan krijg je dergelijke frustrerende zaken natuurlijk.

Waarom vlagt die lijnrechter trouwens? Wacht dan gewoon de VAR af…
Moeten die niet gewoon altijd vlaggen, kunnen dan nog altijd gecorrigeerd worden door de var. Als de var niet werkt en ze vlaggen niet is het ook niet goed. Nu is er tenminste een beslissing indien de var niet werkte. Al lijkt het er wel redelijk hard op dat het de foute was.

Moeten die niet gewoon altijd vlaggen, kunnen dan nog altijd gecorrigeerd worden door de var. Als de var niet werkt en ze vlaggen niet is het ook niet goed. Nu is er tenminste een beslissing indien de var niet werkte. Al lijkt het er wel redelijk hard op dat het de foute was.
Was de richtlijn niet omgekeerd? Pas vlaggen indien zeker? Correctie door VAR? Zou logischer zijn alleszins. Maar wordt vaak niet gedaan uiteraard.

Tgohja, het lijkt me wel een beroep waar je voldoende zelfvertrouwen nodig hebt, dus kan wel zijn dat je regelmatig denkt twas echt offside en ik heb het gezien. De lijnrechter kunnen we dit ook niet kwalijk nemen het is de VAR, als ik het op mijn tv zie moeten zij het daar ook op hun tv kunnen zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14