Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?

• Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Anderlecht niet akkoord met 1 speeldag schorsing voor de rode kaart van Debast, in welke wereld leven die? En waarschijnlijk gaan ze nog beloond worden.
Gingen twee seizoenen geleden ook al met succes in beroep voor een gelijkaardig feit, toen tegen OHL.

Bah, kan toch gewoon niet.
Speelt ook geen enkele rol als het nog 20 min (of hoeveel was het) is, of dat de daaropvolgende penalty binnen gaat of niet .. Als het zo gemakkelijk gaat worden om goals te vermijden zonder één speeldag schorsing, dan sla je hem er iedere keer uit hé bij wijze van spreken.

Anderlecht niet akkoord met 1 speeldag schorsing voor de rode kaart van Debast, in welke wereld leven die? En waarschijnlijk gaan ze nog beloond worden.
Waarom ? Van ons heb je toch op dit moment geen schrik lol
Tis nu niet dat Debast er ene doormidden heeft gezaagd he
Rood en Penalty om ne bal uit de netten te kloppen vind ik al vrij voldoende .

Bah, kan toch gewoon niet.
Speelt ook geen enkele rol als het nog 20 min (of hoeveel was het) is, of dat de daaropvolgende penalty binnen gaat of niet .. Als het zo gemakkelijk gaat worden om goals te vermijden zonder één speeldag schorsing, dan sla je hem er iedere keer uit hé bij wijze van spreken.
Je geeft nog steeds een penalty weg (die +-75% van de tijd binnen gaat) én je krijgt rood. Je speelt toch liever nog 35min met 11 man dan met 10, niet? Dus nee, je gaat hem er zelf zonder die extra speeldag niet telkens uitslagen.

Met de VAR en de onterechte rode kaarten doe eruit gaan zou er toch wel een minimunstraf van 1-3 speeldagen moeten zijn voor rechtstreeks rood.

Sorry hoor jongens, maar als we nu al geen extra speeldag meer gaan geven aan een rode kaart... 1 wedstrijd is toch het absolute minimum voor bewuste acties hoor.

Je geeft nog steeds een penalty weg (die +-75% van de tijd binnen gaat) én je krijgt rood. Je speelt toch liever nog 35min met 11 man dan met 10, niet? Dus nee, je gaat hem er zelf zonder die extra speeldag niet telkens uitslagen.
Debast doet wel net het omgekeerde hé, dus het moet zijn dat voetballers dit "nuttig" vinden, toch?
Reflex of niet, wat ik al een belachelijke reden vind, want als voetballer mag je de bal niet met de hand raken, als je al zo lang voetbalt dan spreek je heus niet meer van reflexen (= oncontroleerbare drang) om de bal uit het doel te slaan gewoon.

En een man neerhalen als laatste man, is dat ook geen schorsing meer dan? Want daar vermijd je zelfs nog niet eens rechtstreeks een doelpunt ...

Belachelijk hoe de grootste vorm van onsportief gedrag, namelijk een doelpunt vermijden met je handen, met de mandel der liefde bedekt wordt.
Hier is helemaal niets onvrijwillig aan, het gaat niet op de doellijn je proberen breed maken ofzo en zo tegen je arm krijgen.

Toch echt zever hé zeg, een rode kaart is automatisch 1 speeldag schorsing tenzij het referee dept. achteraf beslist dat die rode kaart onterecht was. Maar hier is die toch 100% terecht?

Ik ben het hierboven zeker mee eens dat Debast minstens 1 speeldag schorsing verdient.

Maar als er precedent is voor eenzelfde situatie waar er een voorwaardelijke straf wordt gegeven zou je als club natuurlijk dom zijn om niet in beroep te gaan.

Debast doet wel net het omgekeerde hé, dus het moet zijn dat voetballers dit "nuttig" vinden, toch?
Reflex of niet, wat ik al een belachelijke reden vind, want als voetballer mag je de bal niet met de hand raken, als je al zo lang voetbalt dan spreek je heus niet meer van reflexen (= oncontroleerbare drang) om de bal uit het doel te slaan gewoon.

En een man neerhalen als laatste man, is dat ook geen schorsing meer dan? Want daar vermijd je zelfs nog niet eens rechtstreeks een doelpunt ...

Belachelijk hoe de grootste vorm van onsportief gedrag, namelijk een doelpunt vermijden met je handen, met de mandel der liefde bedekt wordt.
Hier is helemaal niets onvrijwillig aan, het gaat niet op de doellijn je proberen breed maken ofzo en zo tegen je arm krijgen.
Kana dacht dan ook dat het "nuttig" was om zijn 2de geel te nemen? Alsof die reflexen niet bestaan? Achteraf gezien lijkt iedereen het toch over eens dat dat gewoon stom was.
En waar zeg ik dat?

En ik bedek helemaal niets met de mantel der liefde. Ik reageer enkel op uw statement dat het zo wel makkelijk is om een doelpunt te vermijden.

Als ge bewust hands maakt om een goal (proberen) te voorkomen is dat spelbederf van de ergste soort en zou dat toch echt wel minstens 1 speeldag schorsing moeten zijn. Toeval dat ze dit 2 keer bij een speler van Anderlecht terug draaien? I think not! :unsure:

Nee maar even serieus, het is wel belachelijk, vraag me af wat daar de redenering achter is los van het precedent.

Dus vanaf nu als ge een krappe voorsprong wilt verdedigen in de laatste minuten van de match/toegevoegde tijd, gewoon wat spelers op de doellijn zetten en sla die bal maar uit de netten. Als we het dan toch in het belachelijke gaan trekken.

Hier kan je nog argumenteren dat Debast voldoende gestraft is door die vroege rode kaart, al ben ik het daar voor alle duidelijkheid helemaal niet mee eens.

Die rode kaart van Ashimeru die werd kwijtgescholden, viel in minuut 98. Met andere woorden, je zou zot zijn om het niet te proberen want je haalt er enkel maar profijt uit.

Als ge bewust hands maakt om een goal (proberen) te voorkomen is dat spelbederf van de ergste soort en zou dat toch echt wel minstens 1 speeldag schorsing moeten zijn. Toeval dat ze dit 2 keer bij een speler van Anderlecht terug draaien? I think not! :unsure:

Nee maar even serieus, het is wel belachelijk, vraag me af wat daar de redenering achter is los van het precedent.

Dus vanaf nu als ge een krappe voorsprong wilt verdedigen in de laatste minuten van de match/toegevoegde tijd, gewoon wat spelers op de doellijn zetten en sla die bal maar uit de netten. Als we het dan toch in het belachelijke gaan trekken.
Ja, dat is het beste plan. In plaats van gewoon te verdedigen ga je gratis penalty's uitdelen? Of daar had je niet over nagedacht?

Zeg er letterlijk bij als we het toch in het belachelijke gaan trekken. Of had je dat niet gelezen?
Uw statement slaagt op niets, zelfs niet als je het in het belachelijke trekt. Als je een krappe voorsprong wilt verdedigen is het laatste wat je wilt doen gratis penalty's uitdelen.

Als ge een krappe voorsprong wilt verdedigen en ge komt in de situatie terecht dat als ge hands maakt ge er een 100% doelpunt mee voorkomt, dan leert dit dat ge dat gewoon moet doen. Toch zeker op het einde van de match.
En ge moogt dan wel een penalty cadeau geven maar ge zegt zelf dat dat geen 100% goal is. Als aan de rode kaart geen gevolg gegeven wordt is er letterlijk geen afschrikmiddel om in zo'n situatie geen hands te maken aan het einde van de wedstrijd.

Zie ook Suarez op het wk2010, als die daar niet geschorst was geweest had toch heel de voetbalwereld in rep en roer gestaan.

En ge post hier nu al 2 keer tegen iemand u statement slaat op niks terwijl in beide gevallen het wel duidelijk is dat het een statement met een knipoog is, zelfs 2 keer letterlijk gezegd. Volgende keer zelf eens even tussen de lijnen proberen te lezen ipv zo letterlijk te reageren. We zijn hier ondanks de laatste aantal paginas niet in een kleutertuin, er hoeven niet overal tekeningskes bijgemaakt worden.

Ge slaat ook enkel een bal uit doel als de keeper al verslagen is.

Allez, ik mag hopen dat ge dat verstand hebt. :unsure:

Slechte beslissing idd, zowel hier als bij Ashimeru.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
296K
Deleted member 14