Genk - Union leuk potje, wel ongelooflijk dat Union hier verliest. Genk had geluk dat Union vierkanten klompen aantrok wanneer ze op doel schoten.
Ik vraag me af of Kayembe gaat doorzetten of afsterven. Toch alweer de zoveelste keer dat ik hem zie afzien. Aan inzet alvast geen gebrek, dus misschien komt ie er nog wel.
Hoe Union competente kernen blijft samenstellen is indrukwekkend. De sportieve cel levert echt topwerk jaar na jaar. Okay, met externe middelen en daardoor extra uitgebreide scoutingcel, maar dan nog is het knap hoe ze hier staan te tikken tegen een van de beste ploegen van de competitie.
Lekkere goal van Jutgla ook, wat een contrast met die stift van Thiago. Niet simpel na zo een lange afwezigheid. Club heeft maar 1 degelijke spits imo, zo een Thiago is nuttig maar bezit amper finesse. Die stift en kopbal op voorzet van De Cuyper waren daar een goed voorbeeld van. Getelefoneerd/met gebrek aan kunde. Jutgla heeft dan nog wat extra inzicht, een verrassende kap, een goed schot enzovoort. Met een Thiago in de spits moet je hopen dat de rest van de ploeg een goal op een dienblad kan aanbieden of zelf eentje kan binnenschieten.