Jupiler Pro League 2021-2022

Afgaande op samenvatting had Genk gewoon ruim moeten voorstaan bij de rust maar als je al die kansen mist (en nog penalty mss kunnen krijgen op Munoz) en dan 2e helft geen vuist kan maken (alhoewel ook daar nog kansen).

Vorig jaar vlogen ze er vlotter in
Ze hadden zeker heel veel kansen de eerste helft. Op Antwerp was het de eerste 25 minuten ook geweldig voetbal. Op West Ham was het de eerste helft ook gewoon goed. Het probleem is dat ze bij een achterstand volledig in elkaar storten. Bij stilstaande fases trillen ze op hun benen. En als ze dan 1 goal voorstaan kruipen ze terug, zelfs tegen 10 man. Het lijkt mij aan het mentale te liggen, want vorig jaar hebben ze laten zien dat ze geweldig kunnen voetballen.

Ze hadden zeker heel veel kansen de eerste helft. Op Antwerp was het de eerste 25 minuten ook geweldig voetbal. Op West Ham was het de eerste helft ook gewoon goed. Het probleem is dat ze bij een achterstand volledig in elkaar storten. Bij stilstaande fases trillen ze op hun benen. En als ze dan 1 goal voorstaan kruipen ze terug, zelfs tegen 10 man. Het lijkt mij aan het mentale te liggen, want vorig jaar hebben ze laten zien dat ze geweldig kunnen voetballen.
Die doelpunten die jullie op hoekschoppen pakken zal wellicht echt in het hoofdje beginnen spelen. Onuachu lijkt ook zijn vertrouwen wat kwijt te, normaal scoort die met zijn ogen toe. Gent doet het natuurlijk wel goed met die counters, die zitten toch wat in een goede flow nu na hun moeilijke start.

Bongonda sinds 14 augustus ook 0 goals, 0 assists. Ligt ook wel deels aan Onuachu die de kansen niet afwerkt maar toch.
Genk is ook gewoon heel afhankelijk van hem he, wat niet abnormaal is als je zijn statistieken ziet. Maar als het kanon zwijgt...
De tweede in de topschuttersstand zijn Ugbo en Thorstvedt met twee goals.

Afgaande op samenvatting had Genk gewoon ruim moeten voorstaan bij de rust maar als je al die kansen mist (en nog penalty mss kunnen krijgen op Munoz) en dan 2e helft geen vuist kan maken (alhoewel ook daar nog kansen).

Vorig jaar vlogen ze er vlotter in

Was het 3-1 bij de rust had niemand iets te zeggen. We speelden best een heel goede eerste helft tegen zeker geen slecht Gent. Maar wij verdienden wel voor te staan. En dan zit ge weer in de hoek waar de klappen vallen...
Onbegrijpelijk gewoon met die kern...

Was het 3-1 bij de rust had niemand iets te zeggen. We speelden best een heel goede eerste helft tegen zeker geen slecht Gent. Maar wij verdienden wel voor te staan. En dan zit ge weer in de hoek waar de klappen vallen...
Onbegrijpelijk gewoon met die kern...
Anderzijds hebben die spelers al bewezen dat ze het kunnen en sta je er eigenlijk qua puntenachterstand niet dramatisch voor.

Als je vorig seizoen bekijkt kan je met een reeks snel in een ander verhaal zitten. Aan het bestuur om nu te beslissen of dat met die trainer kan of niet.

Het lijkt toch echt wel puur in het kopje te zitten bij Genk.
Vreemd eigenlijk want ik dacht dat VDB vooral een people manager was met een ietwat beperkte tactische baggage.
Volgens mij is het ondertussen wel duidelijk dat de huidige mentale toestand niet meer gefixt gaat kunnen worden door John.

JVDB is zelden de coach van lange termijn succes geweest. Niet per se slecht, maar het is op een bepaald moment ‘op’. Ik heb geen idee wat het opbrengt om een assistent te ontslaan, tenzij je de nieuwe T1 een kans wilt geven om al wat stage te lopen…

Clement is een grijze muis. Heeft een systeem opgezet dat werkt, maar kan langs geen kanten reageren of aanpassen… Het begint tijd te worden om te wisselen alvorens het te laat is. Dit seizoen zal nog wel lukken, maar volgend seizoen kan het flink beginnen tegenvallen.

Het is geen psycholoog he. Als spelers de kansen blijven missen en blijven blunderen, wat gaat een people manager daar dan aan veranderen.

Ik heb ook een gevoel dat er nog steeds een goede connectie is tussen spelers en coach. Zowel tegen West Ham als Gent verdienden we bij de rust meer dan we op dat moment hadden. En dat bereik je niet als je spelers het gehad hebben met de coach. Het is een cliché, maar het is gewoon zo dat de coach ze er niet binnen kan stampen of uit kan houden.

MAAR: De coach is wel degene die tactisch moet ingrijpen en oplossingen moet aanbieden voor problemen. We speelden aanvanklijk HEEL goed en spelen nu een helft best goed (hoe lang dat nog gaat duren is de vraag) en als hij een goede coach was, had hij na de match tegen Oostende (waar we KVO van de mat speelden dat het niet schoon was om te zien, maar wel met 0 punten achterbleven, terwijl we ook de week ervoor Standard de eerste helft alle kleuren van de regenboog lieten zien) al oplossingen aangereikt voor ons stilstaande fase probleem dat ondertussen de katalysator van onze mentale ondergang is geworden.

Dus ja, zijn "people manager" zijn klopt. Maar dat staat idd los van het mentaal aspect van uw voetballers.
VDB moet sowieso weg. Die had eigenlijk ondanks ons seizoenseinde zelfs niet aan het seizoen moeten beginnen. Dan waart ge imo beter Blessin gaan halen en had ge die de voorbereiding gegeven.

Ik heb ook een gevoel dat er nog steeds een goede connectie is tussen spelers en coach. Zowel tegen West Ham als Gent verdienden we bij de rust meer dan we op dat moment hadden. En dat bereik je niet als je spelers het gehad hebben met de coach. Het is een cliché, maar het is gewoon zo dat de coach ze er niet binnen kan stampen of uit kan houden.

MAAR: De coach is wel degene die tactisch moet ingrijpen en oplossingen moet aanbieden voor problemen. We speelden aanvanklijk HEEL goed en spelen nu een helft best goed (hoe lang dat nog gaat duren is de vraag) en als hij een goede coach was, had hij na de match tegen Oostende (waar we KVO van de mat speelden dat het niet schoon was om te zien, maar wel met 0 punten achterbleven, terwijl we ook de week ervoor Standard de eerste helft alle kleuren van de regenboog lieten zien) al oplossingen aangereikt voor ons stilstaande fase probleem dat ondertussen de katalysator van onze mentale ondergang is geworden.

Dus ja, zijn "people manager" zijn klopt. Maar dat staat idd los van het mentaal aspect van uw voetballers.
VDB moet sowieso weg. Die had eigenlijk ondanks ons seizoenseinde zelfs niet aan het seizoen moeten beginnen. Dan waart ge imo beter Blessin gaan halen en had ge die de voorbereiding gegeven.
Was de assistent niet verantwoordelijk voor de stilstaande fases? Maakte ik nu zelf op uit dat ontslag maar vond er niet meteen iets over.
Nu het ding is, stel dat Genk als vanouds zou afwerken, was er geen vuiltje aan de lucht in de meeste matchen, toch?

Was de assistent niet verantwoordelijk voor de stilstaande fases? Maakte ik nu zelf op uit dat ontslag maar vond er niet meteen iets over.
Nu het ding is, stel dat Genk als vanouds zou afwerken, was er geen vuiltje aan de lucht in de meeste matchen, toch?

Half en half. Tegen Gent was het ook gewoon wel een echte topmatch van Bolat. Maar we hebben inderdaad al genoeg matchen gehad waarbij de afwerking echt niet op niveau was.

Balanta speelt gewoon heel hard. Verstraete is een ruziestoker, matennaaier, zager tegen de ref, bovenop zijn harde spel.
Moest het enkel dat laatste zijn zou niemand klagen, het is gewoon alles errond dat zo belachelijk irritant is aan hem.
Bij jullie is het gezaag en fouten wat verdeeeld :) Balanta voor de fouten en Vormer/Vanaken voor het gezaag tegen de ref

Hopelijk kan beerschot eens winnen, en kunnen ze cercle nog wat kietelen. Als ze vandaag niet zouden winnen zie ik het somber in voor hun.

Terug
Bovenaan