Jupiler Pro League 2021-2022

Toch een dieptepunt bereikt gisteren tegen Gent. Dan kijkt ge zo uit naar het seizoen met deze kern en dan krijgt ge dit. Ongelofelijk.
Heb het op de radio gevolgd, leek me niet dat jullie slecht speelden wel paar grote kansen gemist alst nog 0-0 was.

Heb het op de radio gevolgd, leek me niet dat jullie slecht speelden wel paar grote kansen gemist alst nog 0-0 was.
Ik heb de samenvatting nog eens gekeken en de eerste helft hebben we veel meer en ook de betere kansen. Maar dan valt de 0-1 en zakt weer alles in mekaar. Mentaal is de ploeg gewoon niet stabiel. We pakken enorm veel goals op corners. Na een achterstand weten we het vaak niet meer en als we dan toch voorkomen beginnen wet in te zakken en het weg te geven.

Gisteren was er pure gelatenheid op de tribunes. Geen woede of teleurstelling, maar gelatenheid. Iedere keer als Genk een prijs pakt is het het seizoen erna complete puinhoop. Moeten wij zoals Brugge ieder jaar voor de titel gaan? Absoluut niet. Maar gewoon eens enkele jaren stabiel in de top 3 eindigen of zelfs maar de top 5 moet wel een doel zijn. Af en toe dan eens een prijs pakken is voldoende. Dit jaar was er heel veel geloof in iets moois met die kern, maar het is triestig.

Ik heb de samenvatting nog eens gekeken en de eerste helft hebben we veel meer en ook de betere kansen. Maar dan valt de 0-1 en zakt weer alles in mekaar. Mentaal is de ploeg gewoon niet stabiel. We pakken enorm veel goals op corners. Na een achterstand weten we het vaak niet meer en als we dan toch voorkomen beginnen wet in te zakken en het weg te geven.

Gisteren was er pure gelatenheid op de tribunes. Geen woede of teleurstelling, maar gelatenheid. Iedere keer als Genk een prijs pakt is het het seizoen erna complete puinhoop. Moeten wij zoals Brugge ieder jaar voor de titel gaan? Absoluut niet. Maar gewoon eens enkele jaren stabiel in de top 3 eindigen of zelfs maar de top 5 moet wel een doel zijn. Af en toe dan eens een prijs pakken is voldoende. Dit jaar was er heel veel geloof in iets moois met die kern, maar het is triestig.
Jullie hebben nu wel een vrij sterke kern, het zou voor jullie NU de moment zijn om een prijs te pakken ( titel ). Maar ligt het aan de trainer dat er veel persoonlijke fouten gemaakt worden. Je krijgt nog steeds veel kansen alleen gaan ze de laatste tijd niet binnen.

Jullie hebben nu wel een vrij sterke kern, het zou voor jullie NU de moment zijn om een prijs te pakken ( titel ). Maar ligt het aan de trainer dat er veel persoonlijke fouten gemaakt worden. Je krijgt nog steeds veel kansen alleen gaan ze de laatste tijd niet binnen.
Twee zaken kunnen we Van den Brom zeker verwijten. Hij heeft heel lang Hrosovsky geweerd uit de kern, terwijl die vorig jaar het cement was van de ploeg. Ik maak er geen wereldspeler van, maar hij brengt balans in de ploeg.

Daarnaast wisselt hij ook te weinig en te laat. Met zo een brede kern mag dat zeker meer gebeuren.

Ik heb eigenlijk geen idee of het per se aan hem ligt, maar het lijkt op te zijn met hem.

Beetje zoals Balanta bij Club :)
Balanta is eerlijk gezegd een vuile speler, in duels gaat die er altijd te wild in en geniepige tikjes geven. Maar denk dat er veel storen aan de provocaties van verstraeten en als hij een tik krijgt duiken als een stervende zwaan.
Pas op die is wel belangrijk voor een team, zag je gisteren ook in tweede helft zonder hem was duidelijk te zien.

Balanta speelt gewoon heel hard. Verstraete is een ruziestoker, matennaaier, zager tegen de ref, bovenop zijn harde spel.
Moest het enkel dat laatste zijn zou niemand klagen, het is gewoon alles errond dat zo belachelijk irritant is aan hem.
Verstraete kan ik ook een pak minder hebben, maar Balanta is met momenten toch ook vuil. Ongelofelijk waar die mee wegkomt zonder kaarten. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het een hele goede verdedigende middenvelder is.

Zelf toen hij bij ons speelde had ik het niet voor Birger
Deed soms wel iets sterk, maar moest het dan steeds verkloten door één of andere dwaze actie, bij voorkeur in eigen strafschopgebied.

Racing Genk neemt afscheid van assistent-coach Dennis Haar​

Tja, wat moet ge nu zeggen?
Dat is precies de nieuwe manier om je coach onder druk te zetten. Zie ook Buffel bij Cercle Brugge.

Als die bij ons vertrokken is was dat een geheel andere speler, echt dood brave jongen. Denk dat die dat echt nodig heeft voor zichzelf om zo opgenaaid te spelen.

Verstraete kan ik ook een pak minder hebben, maar Balanta is met momenten toch ook vuil. Ongelofelijk waar die mee wegkomt zonder kaarten. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het een hele goede verdedigende middenvelder is.
Ik vind vuil spelen nog iets anders dan hele tijd de klootzak uithangen. Persoonlijk, moest het enkel dat zijn zou ik er weinig op tegen hebben. Blondel was ook iemand die er 200% voor ging en dan soms ook té ver ging. Maar al dat andere gedoe, no thanks.

Ik vind vuil spelen nog iets anders dan hele tijd de klootzak uithangen. Persoonlijk, moest het enkel dat zijn zou ik er weinig op tegen hebben. Blondel was ook iemand die er 200% voor ging en dan soms ook té ver ging. Maar al dat andere gedoe, no thanks.
Tja. Velen vinden Thorstvedt bij ons ook een klootzak, terwijl die bij ons bijna god is.

Die counter die de 0-1 inleidt :love:
Goeie wedstrijd gisteren van 2 ploegen die gewoon wouden winnen. We konden ook verloren hebben. Blij met het geleverde spel, de goeie lijn na Antwerp en Belgrado wordt doorgetrokken. Ik dacht dat Depoitre passé was, maar wat die gisteren etaleerde deed me aan zijn kampioenenjaar denken. H-O/Ngadue/Okumu zit echt wel muziek in, en is de minst gepasseerde defensie. Hopelijk een deftige spits in de winter en we kunnen echt wel verrassen.

Twee zaken kunnen we Van den Brom zeker verwijten. Hij heeft heel lang Hrosovsky geweerd uit de kern, terwijl die vorig jaar het cement was van de ploeg. Ik maak er geen wereldspeler van, maar hij brengt balans in de ploeg.

Daarnaast wisselt hij ook te weinig en te laat. Met zo een brede kern mag dat zeker meer gebeuren.

Ik heb eigenlijk geen idee of het per se aan hem ligt, maar het lijkt op te zijn met hem.
Afgaande op samenvatting had Genk gewoon ruim moeten voorstaan bij de rust maar als je al die kansen mist (en nog penalty mss kunnen krijgen op Munoz) en dan 2e helft geen vuist kan maken (alhoewel ook daar nog kansen).

Vorig jaar vlogen ze er vlotter in

Terug
Bovenaan