Jupiler Pro League 2021-2022

Ja oké, maar wie? Vorige keer moest men bubbels maken, daarna werd je uitgeloot,...
Dit doet me vermoeden dat de supercup al sowieso een njet zal zijn, aangezien de timing al redelijk kort dag is.
 
Ja oké, maar wie? Vorige keer moest men bubbels maken, daarna werd je uitgeloot,...
Dit doet me vermoeden dat de supercup al sowieso een njet zal zijn, aangezien de timing al redelijk kort dag is.
Dat ze gewoon eens normaal doen, m.i. kan die beperking tegen de start van de competitie gewoon opgeheven worden en klaar.
 
Club door de voorbereiding aan het rushen vandaag 0-1 verloren tegen kvk op zich is zo een resultaat niet belangrijk maar we spelen geen enkele kans te samen.
Tis vroeg maar ze gaan toch met serieuze transfers mogen afkomen.
Antwerp zich goed aan het versterken, idem voor rsca en genk.
 
Ik heb vorig seizoen niet echt gevolgd, wie waren de meevallers en tegenvallers bij Anderlecht?
 
Club door de voorbereiding aan het rushen vandaag 0-1 verloren tegen kvk op zich is zo een resultaat niet belangrijk maar we spelen geen enkele kans te samen.
Tis vroeg maar ze gaan toch met serieuze transfers mogen afkomen.
Antwerp zich goed aan het versterken, idem voor rsca en genk.
Ik heb die goal net gezien, ik wil niet opzoeken wie er toen bij ons in doel stond want ik wil met een gerust hart kunnen kijken als Mignolet er niet is de eerste matchen.
 
Ik heb die goal net gezien, ik wil niet opzoeken wie er toen bij ons in doel stond want ik wil met een gerust hart kunnen kijken als Mignolet er niet is de eerste matchen.
Dezelfde als die die de goal tegen Zagreb weg gaf. :)
 
Dat ze gewoon eens normaal doen, m.i. kan die beperking tegen de start van de competitie gewoon opgeheven worden en klaar.

De Pro League volgt daarbij gewoon de regels die in andere sectoren ook gelden he, namelijk vanaf 13 augustus evenementen met max 70.000 toeschouwers zonder social distancing en mondmaskers. Voor die datum terug volle stadions toelaten zou niet eerlijk zijn tov andere evenementen die ook nog niet mogen doorgaan voor tienduizenden toeschouwers.

De meeste supporters met een abonnement op hun club gaan dus hooguit 1, mss 2 thuiswedstrijden moeten missen. Wat dat praktisch betekent qua compensatie enz is natuurlijk afhankelijk van club tot club. In Genk begint ons abonnement alleszins pas te lopen vanaf het moment volle stadions zijn toegelaten en voor elke match die nog niet met volle capaciteit gespeeld mag worden krijgen we gewoon 5% van de waarde van het abonnement teruggestort op onze clubcard. De zes matchen van 2020 die we tegoed hadden, werden overigens ook nog mooi volledig als korting verrekend in de prijs van ons abonnement, hulde dus wel voor mijn club op dat vlak! :)

Bij matchen met beperkte capaciteit geldt bij ons gewoon het first come/first served principe en moeten er aparte tickets gekocht worden. Maar bon, zoals het er nu naar uit ziet gaat dat enkel de eerste thuismatch zijn en kunnen we vanaf onze tweede thuismatch op 14/8 in een vol stadion spelen.
 
De Pro League volgt daarbij gewoon de regels die in andere sectoren ook gelden he, namelijk vanaf 13 augustus evenementen met max 70.000 toeschouwers zonder social distancing en mondmaskers. Voor die datum terug volle stadions toelaten zou niet eerlijk zijn tov andere evenementen die ook nog niet mogen doorgaan voor tienduizenden toeschouwers.

De meeste supporters met een abonnement op hun club gaan dus hooguit 1, mss 2 thuiswedstrijden moeten missen. Wat dat praktisch betekent qua compensatie enz is natuurlijk afhankelijk van club tot club. In Genk begint ons abonnement alleszins pas te lopen vanaf het moment volle stadions zijn toegelaten en voor elke match die nog niet met volle capaciteit gespeeld mag worden krijgen we gewoon 5% van de waarde van het abonnement teruggestort op onze clubcard. De zes matchen van 2020 die we tegoed hadden, werden overigens ook nog mooi volledig als korting verrekend in de prijs van ons abonnement, hulde dus wel voor mijn club op dat vlak! :)

Bij matchen met beperkte capaciteit geldt bij ons gewoon het first come/first served principe en moeten er aparte tickets gekocht worden. Maar bon, zoals het er nu naar uit ziet gaat dat enkel de eerste thuismatch zijn en kunnen we vanaf onze tweede thuismatch op 14/8 in een vol stadion spelen.
Club en gent hebben jullie abonnement mee gesponsord, door die zever dat Europees spelende clubs geld moesten afgeven.
 

Gunstregime tegen najaar hervormd​

De federale ministers van Sociale Zaken Frank Vandenbroucke (Vooruit) en Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) werken aan ontwerpen om het mes te zetten in de kortingen op de belastingen en de socialezekerheidsbijdragen (RSZ) die voetballers en clubs genieten.
Elke profvoetballer betaalt maandelijks maximaal 895,5 euro RSZ-bijdrage, ongeacht hoeveel hij verdient. Daarnaast mogen clubs 80 procent van de bedrijfsvoorheffing op de lonen van spelers onder 26 jaar inhouden. Hetzelfde geldt voor spelers boven 26, maar dat bedrag moet exclusief naar de lonen van opleiders of jonge talenten gaan. Het Nieuwsblad berekende die voordelen recent op 200 miljoen euro.
De bedoeling is dat dit jaar nog 'een diepgaande hervorming en niet hier en daar een bijschaving' naar de regeringstafel gaat, luidt het bij Van Peteghem. De regeling gaat niet volledig op de schop, omdat het gunstregime niet alleen voor het voetbal geldt, maar voor alle professionele atleten en clubs.
Van Peteghem laat ten slotte weten dat hij nog dit jaar opdracht zal geven voor de toepassing van het correcte belastingregime op makelaarscommissies.

Als Covid het niet deed, dan zal dit het wel doen. Eenmaal dit er door komt, zullen veel clubs in de financiele problemen komen.

Maatschappelijk gezien kan je hier niets tegen hebben, nie tmeer dan terecht dat het er eindelijk van komt.
 
We zijn klaar voor de supercup 2-4 verloren tegen utrecht met min of meer type ploeg. Bestuur mag wakker worden hoor.
 
Als ge Houten Klaas Mitrovic daar ziet blunderen bij die eerste goal, vraag ik me toch echt af hoe die een contractverlenging heeft versierd.
Dat zo'n jonge gasten blunderen, kan ik verstaan. Maar enen van 27 :eek:

Dan toch liever Koussounou weer een rijtje naar achter en zet dan een Van Den Keybus of zo maar op het middenveld.
 
Supercup zonder Vormer ook nog eens. Nu ja, Supercup boeit eigenlijk echt niemand.
Ja kom, op zich is dat waar, maar het is toch meer dan sommige er van maken.
Is zo'n typische leuke "prijs" als je wint, en de verliezer zegt dat het hen niet interesseert, wat flauw is gewoon.

Voor de rest maak ik me nog niet zo heel veel zorgen om transfers, precies één van de weinige :p
EK net voorbij, het zal nu wel beginnen.
 



Als Covid het niet deed, dan zal dit het wel doen. Eenmaal dit er door komt, zullen veel clubs in de financiele problemen komen.

Maatschappelijk gezien kan je hier niets tegen hebben, nie tmeer dan terecht dat het er eindelijk van komt.
Volledig mee eens.
 
Supercup zonder Vormer ook nog eens. Nu ja, Supercup boeit eigenlijk echt niemand.

Tja... Onze volledige basisverdediging ontbreekt en zowel Onuachu, Ito als Bongonda komen quasi rechtstreeks van het strand in de ploeg vandaag. Bovendien ontbreken ook Hrosovsky en Thorstvedt.
 
Terug
Bovenaan