Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Delhaize biedt ook redelijk wat kortingen zoals 1+1 gratis, zalm aan -30%,... die vind je in de app terug.

Naast Delhaize is hier ook de Albert Heijn favoriet voor de dagelijkse boodschappen en Colruyt voor de hoeveelheidskortingen.

Ik doe altijd collect & go. Scheelt bijna 50€ in vergelijking met als ik in de winkel rond loop.

Maar ik kan eigenlijk ook niet klagen van wat ik betaal op een week. Ik maak een collect en go lijstje voor heel de week (incl vlees) en voor met 2 volwassenen en 2 kinderen lig ik dan aan rond de 130€.

Tijdens de week halen we dan enkel nog charcuterie en de zondag eens een kip aan het spit. Dus pak dat we aan een 150€ per week liggen.

Briefje van school oudste: binnenkort krijgen ze voorlichting. Heeft uw kind vragen?
Door YouTube heeft hij aangeleerd dat 69 ‘grappig’ is maar dat kan ik nu toch niet opschrijven als vraag…

Ik ben zelf het meest in de positieve zin verrast van AH met mijn kasticket. Niet dat je al YeeHaw buiten gaat maar meer een ‘oef, ik had erger verwacht’ en ze hebben ook wel heel vaak goeie gratis deals.
Colruyt is enkel interessant als je ook echt hoeveelheden koopt dus kan zeker als je een grote frigo en diepvries hebt, meal prep doet etc
Laat u niet vangen aan Jumbo want die is veel meer Delhaize dan AH-concurrent. Daar heb ik de eerste keer echt verschoten van mijn rekening.
Lidl is voor vlees-vlees (dus niet charcuterie maar echt steak en zo) echt heel goed en de prijzen zijn fijn.

Naar een Jumbo hier in België ben ik eigenlijk nog nooit geweest, hebben er geen in de buurt plus ik heb niets met die winkel. In Nederland ging ik er wel vaak maar ik vind die winkel zo on(chrono)logisch ingericht en ik vind er de helft nooit.
Voor al ons vlees (zowel 'rauw' als fijne vleeswaren) gaan we ofwel naar de buurtslager ofwel slagerij van de Colruyt.
Koop zelden tot bijna nooit voorverpakt vlees in de supermarkt.

Wat ik de laaste paar jaar heb ontdekt is dat de Marokkaanse slager bij paps in de buurt ook wel super goed vlees heeft.
Zeker betaalbaar en lekker vers alleen ja het assortiment is uiteraard niet zo uitgebreid als bij een keurslager en de keuze beperkt zich meestal van lamsvlees tot kip/kalkoen oid.
Als ik ooit een keer zin heb in tajine haal ik het vandaar, smaakt naar mijn gevel toch net iets anders. Ook gedroogde pruimen etc haal ik dan ook vandaar haha.

Ex die in de app met haar ma en mij post dat ze vandaag haar regels heeft. Overeenkomen ivm de kinderen is fijn enzo, maar ik kan gerust zonder de details over haar cyclus. :wtf:

Als ik ooit een keer zin heb in tajine haal ik het vandaar, smaakt naar mijn gevel toch net iets anders. Ook gedroogde pruimen etc haal ik dan ook vandaar haha.
Ik eet liever van een bord dan van de gevel, maar das persoonlijk zeker.
Serveer je het dessert dan tegen de achtergevel?

Hoeveel verbruikt die per 100km ?
Zuiniger als benzine of diesel?
Tussen de 5-6 kg per 100 km.
Benzine tussen de 7-8 l per 100 km.
Dit tenminste als ik hem in 'efficiency-mode' zet. Zet ik hem in dynamic + sport, dan durf ik niemeer kijken.

Bijna geen autostrade, vooral korte stukken binnenbaan.

2 liter benzine motor (170 pk).

Auto van de vriendin
4kg cng
6.5l benzine

beiden autostrade en per 100km
Welke motorinhoud?

Gaan de elektrische auto's nog steeds op korte termijn betaalbaarder worden? :p

Verschrikkelijke prijsopstoten in alle categorieën van het leven waarvoor voornamelijk dank aan speculatie.

Gaan de elektrische auto's nog steeds op korte termijn betaalbaarder worden? :p

Verschrikkelijke prijsopstoten in alle categorieën van het leven waarvoor voornamelijk dank aan speculatie.
Wat een geluk zeg dat die wagens nu verplicht zijn.

Tussen de 5-6 kg per 100 km.
Benzine tussen de 7-8 l per 100 km.
Dit tenminste als ik hem in 'efficiency-mode' zet. Zet ik hem in dynamic + sport, dan durf ik niemeer kijken.

Bijna geen autostrade, vooral korte stukken binnenbaan.

2 liter benzine motor (170 pk).
Kan je zelf kiezen of die op gas rijdt of op benzine ? Want op gas loopt dat toch wel aardig op

Gisteren was mijn vriendin in de voormiddag bij haar ouders geweest, ik stap erna in. Gemiddeld verbruik heen en terug 10,5liter
Oké het is niet de meest zuinige, maar rond de 8 - 8,5 kan je hem zeker houden, maar weer van kromme aas gebaren als ik er iets op zeg.

Terug
Bovenaan