Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

We zijn onlangs verhuisd naar het aangrenzende huis. 3 weken nadat de nieuwe huurders daar introkken stond hun en onze kelder onder water, met een behoorlijke stank erbij.
Redelijk vreemd allemaal, wij hadden er nooit last van gehad, en de eigenaar (mijn schoonbroer) de 8 jaar daarvoor ook niet.
Blijkt nu; de riolering was gewoon nooit aangesloten geweest. Al het water liep gewoon rechtstreeks de grond in, inclusief dat van de septische put.
We hadden er gewoon nooit problemen mee omdat we slechts met 2 waren en het water altijd tijd genoeg had om via de grond af te vloeien. Nu was er een gezin van 5 komen wonen, en ging dat dus niet meer, in combinatie met een zeer natte maand.

Ongelofelijk, die voortuin is al decennia gewoon alle kak aan het absorberen. Geen wonder dat de bloemen er zo mooi bij stonden.
 
Vergeten mijn San Pellegrino limonade te kopen (trouwens heel lekkere limonades! Sinaas-Granaatappel FTW) dus ik denk ‘och ja, ik neem een Orangina voor die ene keer’.
Kom met Orangina in de living, drinkt de eerste slok. Junior 2: ‘ah, mama, ik zal zélf wel mijn éigen limonade nemen??’ Ik zeg ‘tuurlijk, Bolletje, doe maar’.
Waarop hij - zonder oogcontact te verbreken - het blikje uit mijn hand neemt, het (metalen, ik ben groenig) rietje er uit neemt en een grote slok neemt. Om vervolgens met blikje terug naar zijn film te gaan kijken.

Power move, li’l dude, power move.
 
We zijn onlangs verhuisd naar het aangrenzende huis. 3 weken nadat de nieuwe huurders daar introkken stond hun en onze kelder onder water, met een behoorlijke stank erbij.
Redelijk vreemd allemaal, wij hadden er nooit last van gehad, en de eigenaar (mijn schoonbroer) de 8 jaar daarvoor ook niet.
Blijkt nu; de riolering was gewoon nooit aangesloten geweest. Al het water liep gewoon rechtstreeks de grond in, inclusief dat van de septische put.
We hadden er gewoon nooit problemen mee omdat we slechts met 2 waren en het water altijd tijd genoeg had om via de grond af te vloeien. Nu was er een gezin van 5 komen wonen, en ging dat dus niet meer, in combinatie met een zeer natte maand.

Ongelofelijk, die voortuin is al decennia gewoon alle kak aan het absorberen. Geen wonder dat de bloemen er zo mooi bij stonden.
Damned. Wie is hiervoor verantwoordelijk? De aannemer? Maar dat is waarschijnlijk nu te laat dan? Of niet?
 
Damned. Wie is hiervoor verantwoordelijk? De aannemer? Maar dat is waarschijnlijk nu te laat dan? Of niet?
Ik heb de indruk dat dat sterk verschilt van gemeente tot gemeente en waarschijnlijk ook van jaartal tot jaartal , maar hier is het vandaag de dag alleszins de bedoeling dat er na de voltooiing van de rioleringswerken (alles tot en met de aansluitputjes) gekeurd moet worden, en dat de gemeente daarna pas komt aansluiten.
In principe kan de aannemer dus 100% zijn job perfect gedaan hebben, maar als niemand daarna de stappen neemt om de aansluiting uit te voeren is dat de verantwoordelijkheid van degene die de bouwwerken coördineert. Dat kan bouwheer, architect of aannemer zijn. Of misschien is de gemeente het letterlijk gewoon vergeten uit te voeren en dachten ze hier van wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik zie het al voor mij
- Je plaatst om te pesten 10 elektrische vuurkes in je living en je laat iemand langskomen
- Die controleur geeft u label F want 10 elektrisch vuurkes!
- Je haalt die weg en je dient officieel klacht in (alweer om te pesten)

Wat gaat die controleur dan doen? Die zit in de shit want niemand gaat geloven dat een living zo vol staat met zoveel vuurtjes.
Bovendien heeft de klant ondertussen die vuurtjes ook weggehaald dus het bewijs daarvan is weg.
Dus wat doet die controleur? Die denkt: Wat ne fucking asshole van een klant en hij stelt om er van af te zijn gratis een nieuw EPC op met label A :D

Ik trek het nu ferm in het belachelijke maar dit is toch gewoon zo? :rofl:

Ik vind EPC zeker een meerwaarde maar NIET voor producten of items die letterlijk weggenomen kunnen worden. Dat is gewoon dikke onzin.
Ik werk nu toevallig voor een EPB/EPC studiebureau. Wij maken van alles foto's ter plaatsen zodat wij altijd bewijs hebben van wat er op het moment staat.
 
Ik werk nu toevallig voor een EPB/EPC studiebureau. Wij maken van alles foto's ter plaatsen zodat wij altijd bewijs hebben van wat er op het moment staat.
Ja zo hoort het :thumb:(al doet niet iedereen dit)

Maar ik was sarcastisch he. Ik wilde gewoon zeggen: Stel dat iemand er niet bij nadenkt (99% van Jan Modaal want je staat daar niet bij stil) en een elektrische vuurke toevallig net in de living laat staan. En jij als medewerker van zo'n bureau geeft de klant daardoor een 'slechter' label (omdat ie net op de grens zit - dit kan perfect) waardoor die klant dat vuurke moet weghalen en waarbij jij dan doodleuk zegt: Dat is opnieuw xx € aub want ik moet nogmaals langskomen! En jij denkt: Kassa kassa hahaha.

Nu goed, dan zal die klant u nooit meer contacteren vermoed ik en krijg je een 1 ster review "online". (Ook al is het jou schuld niet, je weet zelf wel hoe klanten zijn).

Daarom dat ik wel begrijp dat men voor zoiets stom wel een oogje dichtknijpt. De klant is dan blij en jij hebt uw geld he. En de kans dat jij bestraft zal worden door dat vuurtje is nihil. (Dat is niet bewijsbaar). Als een klant zich van geen kwaad bewust is dan wil je ook niet uw klant speciaal daarvoor beginnen kloten met zulke onbenulligheden en kan je beter zeggen: "Dat vuurtje mag hier eigenlijk niet staan hé Jos!" :tongue:

---

Dit is ongeveer hetzelfde wat ik persoonlijk heb meegemaakt tijdens de autokeuring. Ik had geen vloeistof meer voor de ruitenwissers, die was toch net op zeker? Die mens zei toen: Ah dat is normaal een rode kaart én een herkeuring hé (en opnieuw betalen)! Maar weet je wat ik zal er wat water in gooien en als uw ruitenwissers dan werken is het goed voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Ja zo hoort het :thumb:(al doet niet iedereen dit)

Maar ik was sarcastisch he. Ik wilde gewoon zeggen: Stel dat iemand er niet bij nadenkt (99% van Jan Modaal want je staat daar niet bij stil) en een elektrische vuurke toevallig net in de living laat staan. En jij als medewerker van zo'n bureau geeft de klant daardoor een 'slechter' label (omdat ie net op de grens zit - dit kan perfect) waardoor die klant dat vuurke moet weghalen en waarbij jij dan doodleuk zegt: Dat is opnieuw xx € aub want ik moet nogmaals langskomen! En jij denkt: Kassa kassa hahaha.

Nu goed, dan zal die klant u nooit meer contacteren vermoed ik en krijg je een 1 ster review "online". (Ook al is het jou schuld niet, je weet zelf wel hoe klanten zijn).

Daarom dat ik wel begrijp dat men voor zoiets stom wel een oogje dichtknijpt. De klant is dan blij en jij hebt uw geld he. En de kans dat jij bestraft zal worden door dat vuurtje is nihil. (Dat is niet bewijsbaar). Als een klant zich van geen kwaad bewust is dan wil je ook niet uw klant speciaal daarvoor beginnen kloten met zulke onbenulligheden en kan je beter zeggen: "Dat vuurtje mag hier eigenlijk niet staan hé Jos!" :tongue:

---

Dit is ongeveer hetzelfde wat ik persoonlijk heb meegemaakt tijdens de autokeuring. Ik had geen vloeistof meer voor de ruitenwissers, die was toch net op zeker? Die mens zei toen: Ah dat is normaal een rode kaart én een herkeuring hé (en opnieuw betalen)! Maar weet je wat ik zal er wat water in gooien en als uw ruitenwissers dan werken is het goed voor mij.
Los staande elektische vuurtjes moeten niet mee genomen worden in een verslag, omdat deze ook niet verankerd zijn met het gebouw. ;)

Ik heb die reportage wel niet gezien enkel wat er in het nieuws kwam.
 

ik heb nog nooit 'down the Road' gezien tot toevallig dit seizoen door mijn kinderen die erover begonnen en nu kijken we samen. Mooi programma waar iedereen zichzelf kan zijn en leuk voor al die gasten dat ze zo een avontuur kunnen maken. En hopla er komt alweer kritiek op (en blijkbaar al enkele jaren) dat dit beter afgevoerd wordt. Amai bende sukkelaars eigenlijk. Wat is het volgende? De Verhulstjes die niet meer uitgezonden worden omdat er teveel rijken aan meedoen? Jupiler pro league voetbal omdat er alleen mannen in meespelen? De Tour de France omdat alle renners benen hebben en dit niet inclusieve televisie is?
 

ik heb nog nooit 'down the Road' gezien tot toevallig dit seizoen door mijn kinderen die erover begonnen en nu kijken we samen. Mooi programma waar iedereen zichzelf kan zijn en leuk voor al die gasten dat ze zo een avontuur kunnen maken. En hopla er komt alweer kritiek op (en blijkbaar al enkele jaren) dat dit beter afgevoerd wordt. Amai bende sukkelaars eigenlijk. Wat is het volgende? De Verhulstjes die niet meer uitgezonden worden omdat er teveel rijken aan meedoen? Jupiler pro league voetbal omdat er alleen mannen in meespelen? De Tour de France omdat alle renners benen hebben en dit niet inclusieve televisie is?
De voornaamste kritiek als ik het goed heb begrepen is dat het geen algemeen beeld van personen met een downsyndroom. Dat men voor het programma juist "de betere" meeneemt, waardoor de maatschappij een vertekend beeld krijgt welk gedrag personen met down kunnen stellen.
 
Ik wil oversteken aan het zebrapad met hond en dochter. Links niets aan de hand, rechts komt een ambulance af met zwaailicht, sirene, de ganse rimram en dat op een redelijk drukke straat. Ondanks een "eilandje" in het midden, beslis ik niet over te steken en te wachten op de stoep, kwestie van niet bij te dragen aan verwarring en chaos.

En net wanneer de bus voor de ambulance aan de kant kan gaan staan, beslist de auto voor de bus om netjes te remmen en te stoppen aan het zebrapad om me over te laten. 🙈
Een 80plusser gok ik, die waarschijnlijk de ambulance niet gehoord had. Dan maar met de nodige handgebaren duidelijk gemaakt dat hij door moest rijden.
Echt, onwaarschijnlijk dat het gewoon nog niet verplicht is om elke 5j een "rijbekwaamheidstest" af te leggen in eigen omgeving. (En dat voor eender welke leeftijd, idioten en onbekwamen zien we in elke leeftijdscategorie. Met dat verschil dat bejaarden en onzekere chauffeurs hun beperkingen wat respecteren en rond eigen kerktoren blijven)
 
Kan aan mij liggen maar op den duur geraak je toch zo zot dat je vergif begint te leggen? Beschermd of niet...

Ik heb de indruk dat dat sterk verschilt van gemeente tot gemeente en waarschijnlijk ook van jaartal tot jaartal , maar hier is het vandaag de dag alleszins de bedoeling dat er na de voltooiing van de rioleringswerken (alles tot en met de aansluitputjes) gekeurd moet worden, en dat de gemeente daarna pas komt aansluiten.
In principe kan de aannemer dus 100% zijn job perfect gedaan hebben, maar als niemand daarna de stappen neemt om de aansluiting uit te voeren is dat de verantwoordelijkheid van degene die de bouwwerken coördineert. Dat kan bouwheer, architect of aannemer zijn. Of misschien is de gemeente het letterlijk gewoon vergeten uit te voeren en dachten ze hier van wel.
Wij zijn al 6-7 jaar aangesloten en het is nog altijd niet gekeurd. In principe mag je niet lozen voor de keuring gebeurd is, maar de aansluiting kan er al perfect liggen. Dit is trouwens een nieuwe aansluiting want voordien lag er geen riolering in ons huis (alles liep in de beek achter ons).
 

ik heb nog nooit 'down the Road' gezien tot toevallig dit seizoen door mijn kinderen die erover begonnen en nu kijken we samen. Mooi programma waar iedereen zichzelf kan zijn en leuk voor al die gasten dat ze zo een avontuur kunnen maken. En hopla er komt alweer kritiek op (en blijkbaar al enkele jaren) dat dit beter afgevoerd wordt. Amai bende sukkelaars eigenlijk. Wat is het volgende? De Verhulstjes die niet meer uitgezonden worden omdat er teveel rijken aan meedoen? Jupiler pro league voetbal omdat er alleen mannen in meespelen? De Tour de France omdat alle renners benen hebben en dit niet inclusieve televisie is?
Voor zover ik me het herinner is het Willem Boeva die dat oorspronkelijk op de agenda gezet heeft in Vlaanderen. Hij zei toen:
“Ik noem het graag de knuffelbeermethode”, zegt hij. “Waarbij we mensen met een beperking eens van de kast halen als knuffelbeer, we blazen het stof er wat af: Kijk eens, schattig hé! En hop, terug op de kast.”
 
Pakje besteld bij Zalando.
Adres geselecteerd in Gent. Te leveren aan in de automaat aan station Sint-Pieters.

Hebben ze het geleverd op mijn oud adres, waar ik al 3 jaar niet meer woon. In Everberg.

Hoe de fuck is dat zelfs mogelijk??
 
Boeva heeft dat idd een tijd geleden (terecht) aangekaart:
Hoh, terecht. Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Zeker de manier waarop Boeva het aangekaart heeft kwam voor mij nogal over als een schreeuw om aandacht.

Wij hebben mijn schoonzus ook nog ingeschreven voor Down The Road. Sociaal is zij een pak minder vlot dan de deelnemers die je op TV ziet. Dat was ook de reden waarom ze er niet bij was. En dat begrijpen wij. Het is en blijft een TV programma en het moet gewoon werkbaar zijn.

Iemand met een beetje verstand weet ook wel dat het 'TV' is hé. In Blind Getrouwd bijvoorbeeld zijn de deelnemers toch ook meestal hoger opgeleid of toch van een zeker niveau. Terwijl Jani met z'n mode programma (Zo man zo vrouw?) destijds er enkel maar de marginalen wist uit te kiezen. Bij De Mol doen ze ook een uitgebreide selectie om er iets deftigs van te kunnen maken.

TV weerspiegelt nu eenmaal niet de werkelijkheid, zelfs niet in de vele 'reality' programma's.

Ze kunnen evengoed een programma maken over de zware gevallen met Down en wat er daar allemaal bij komt kijken wat betreft dagelijkse zorg e.d. Maar dat is het niet. Het is een programma waarbij men met een groep mensen op reis gaat en plezier maakt. Maar het moet doenbaar blijven en schone TV opleveren.

Om dat dan toch op één of andere manier in een slecht daglicht proberen te stellen is gewoon onnozel. Er zijn andere manieren om zoiets aan te kaarten dan het programma de grond in te boren.

Boeva is butthurt en krijgt te weinig aandacht. Dat is 't.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Iemand met een beetje verstand weet ook wel dat het 'TV' is hé. In Blind Getrouwd bijvoorbeeld zijn de deelnemers toch ook meestal hoger opgeleid of toch van een zeker niveau. Terwijl Jani met z'n mode programma (Zo man zo vrouw?) destijds er enkel maar de marginalen wist uit te kiezen. Bij De Mol doen ze ook een uitgebreide selectie om er iets deftigs van te kunnen maken.

TV weerspiegelt nu eenmaal niet de werkelijkheid, zelfs niet in de vele 'reality' programma's.
Het probleem is dat er ook veel mensen rondlopen die dat beetje verstand niet hebben en die boze berichten sturen naar acteurs omdat hun personage zijn partner bedriegt pakweg. Allez op dit forum kunnen de meesten een volzin schrijven, maar je moet al maar naar facebook gaan om mensen te zien waarvoor dat te hoog gegrepen is. Dus los van de persoonlijkheid van Boeva snap ik de opmerking wel deels, al zou ik daarvoor zeker het programma niet aanpassen.
 
Hoh, terecht. Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Zeker de manier waarop Boeva het aangekaart heeft kwam voor mij nogal over als een schreeuw om aandacht.

...

Boeva is butthurt en krijgt te weinig aandacht. Dat is 't.
Ik heb geen probleem met het programma an sich. Maar ik heb mij toch ook al de vraag gesteld wat het verschil is tussen dit programma en vroeger het circus waar je ondermeer naar de vrouw met de baard kon gaan kijken
 
Terug
Bovenaan