Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Hoh, terecht. Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Zeker de manier waarop Boeva het aangekaart heeft kwam voor mij nogal over als een schreeuw om aandacht.

Wij hebben mijn schoonzus ook nog ingeschreven voor Down The Road. Sociaal is zij een pak minder vlot dan de deelnemers die je op TV ziet. Dat was ook de reden waarom ze er niet bij was. En dat begrijpen wij. Het is en blijft een TV programma en het moet gewoon werkbaar zijn.

Iemand met een beetje verstand weet ook wel dat het 'TV' is hé. In Blind Getrouwd bijvoorbeeld zijn de deelnemers toch ook meestal hoger opgeleid of toch van een zeker niveau. Terwijl Jani met z'n mode programma (Zo man zo vrouw?) destijds er enkel maar de marginalen wist uit te kiezen. Bij De Mol doen ze ook een uitgebreide selectie om er iets deftigs van te kunnen maken.

TV weerspiegelt nu eenmaal niet de werkelijkheid, zelfs niet in de vele 'reality' programma's.

Ze kunnen evengoed een programma maken over de zware gevallen met Down en wat er daar allemaal bij komt kijken wat betreft dagelijkse zorg e.d. Maar dat is het niet. Het is een programma waarbij men met een groep mensen op reis gaat en plezier maakt. Maar het moet doenbaar blijven en schone TV opleveren.

Om dat dan toch op één of andere manier in een slecht daglicht proberen te stellen is gewoon onnozel. Er zijn andere manieren om zoiets aan te kaarten dan het programma de grond in te boren.

Boeva is butthurt en krijgt te weinig aandacht. Dat is 't.
Het probleem is dat de VRT de opdracht wel heeft om een correct beeld van personen met een handicap in beeld te brengen en blijft hierin in gebreke.

 
Het probleem is dat er ook veel mensen rondlopen die dat beetje verstand niet hebben en die boze berichten sturen naar acteurs omdat hun personage zijn partner bedriegt pakweg. Allez op dit forum kunnen de meesten een volzin schrijven, maar je moet al maar naar facebook gaan om mensen te zien waarvoor dat te hoog gegrepen is. Dus los van de persoonlijkheid van Boeva snap ik de opmerking wel deels, al zou ik daarvoor zeker het programma niet aanpassen.
Helemaal akkoord. Het gaat mij vooral om de manier waarop hij het programma onderuit haalt. Het programma heeft een compleet andere insteek.
Ik had meer van die kerel verwacht. Had hij dat iets beter aangepakt ging hij op sympathie kunnen rekenen, nu komt hij in mijn ogen heel arrogant over.

Ik heb geen probleem met het programma an sich. Maar ik heb mij toch ook al de vraag gesteld wat het verschil is tussen dit programma en vroeger het circus waar je ondermeer naar de vrouw met de baard kon gaan kijken
Is dat niet met alles zo op TV? Mensen laten trouwen die elkaar nog nooit gezien hebben. Mensen op een eiland zetten en proberen hun relatie naar de kloten te helpen met drank en verleiding. Mensen een huis doen kopen die ze nog nooit gezien hebben. En de meesten kijken voor de miserie, niet voor een goed einde.

Wat positief is aan Down The Road is dat men relatief correct schetst hoe zij omgaan met gevoelens. Dat het ook mensen zijn met gevoelens en ook verdriet, geluk, gemis, verliefdheid, frustratie, enz. ervaren. Wat naar mijn ervaring niet iedereen goed beseft. Bij zo'n programma's lijkt het me dan ook wel fijn om op de positieve zaken te focussen.

Als er morgen een programma verschijnt met daarin de highs van mensen die het ver schoppen in de paralympics zal er ook commentaar komen dat zoiets niet voor iedereen met een handicap haalbaar is en er een serieuze keerzijde is.
 
Is dat niet met alles zo op TV? Mensen laten trouwen die elkaar nog nooit gezien hebben. Mensen op een eiland zetten en proberen hun relatie naar de kloten te helpen met drank en verleiding. Mensen een huis doen kopen die ze nog nooit gezien hebben. En de meesten kijken voor de miserie, niet voor een goed einde.
Imo niet want bij Down the road draait alles rond de beperking
 
Het probleem is dat de VRT de opdracht wel heeft om een correct beeld van personen met een handicap in beeld te brengen en blijft hierin in gebreke.

Dit. Ik ken veel mensen met Down. De grote meerderheid daarvan komt niet in aanmerking om mee te mogen doen met dat programma. Dat programma schetst een verkeerd beeld van de gemiddelde persoon met Down.

Dat leidt trouwens tot bizarre situaties. Ik heb (uit tweede hand) weet van twee situaties hier in de buurt waarbij ouderparen koste wat het kost hun kind met Down en iets soortgelijk naar het regulier onderwijs willen laten gaan, want 'mensen met een beperking kunnen gewoon functioneren'. Die kinderen aarden compleet niet in de klas, en die ouders verwijten vooral de leerkrachten dat ze het verkeerd doen.

Die situaties zijn onhoudbaar. De kinderen kunnen niet mee met het tempo van de klas. Er bestaat iets als 'basisaanbod' in het buitengewoon onderwijs waar die kinderen op hun eigen tempo kunnen leren, zonder de frustraties die een klas die veel te snel gaat (en dubbelen etc.) met zich meebrengt.

Dat er eens in de zoveel tijd een nieuwsbericht verschijnt dat er iemand met Down een Master heeft behaald of een Iron Man heeft gefinisht, helpt die situaties helaas ook niet.

Dat is trouwens niets nieuw. Het toeval wil dat bij mij indertijd ook twee kinderen met Down op school zaten. Die zijn allebei in de eerste graad naar het buitengewoon onderwijs gegaan omdat het echt niet meer ging. Minstens één ervan kan zelfs niet begeleid wonen en zit in een instelling, van de andere weet ik niets meer.

Er waren toen ook twee vrienden van mij die intelligenter waren dan die twee, en toch al vroeger naar het buitengewoon onderwijs zijn overgegaan, omdat hun ouders daar wel voor open stonden. Uiteindelijk leiden die twee laatsten nu een zelfstandig leven met een fulltime job (niet BG-brutoloontopic-waardig). Leren op je eigen niveau is echt niet verkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Dit. Ik ken veel mensen met Down. De grote meerderheid daarvan komt niet in aanmerking om mee te mogen doen met dat programma. Dat programma schetst een verkeerd beeld van de gemiddelde persoon met Down.

Dat leidt trouwens tot bizarre situaties. Ik heb (uit tweede hand) weet van twee situaties hier in de buurt waarbij ouderparen koste wat het kost hun kind met Down en iets soortgelijk naar het regulier onderwijs willen laten gaan, want 'mensen met een beperking kunnen gewoon functioneren'. Die kinderen aarden compleet niet in de klas, en die ouders verwijten vooral de leerkrachten dat ze het verkeerd doen.

Die situaties zijn onhoudbaar. De kinderen kunnen niet mee met het tempo van de klas. Er bestaat iets als 'basisaanbod' in het buitengewoon onderwijs waar die kinderen op hun eigen tempo kunnen leren, zonder de frustraties die een klas die veel te snel gaat (en dubbelen etc.) met zich meebrengt.

Dat er eens in de zoveel tijd een nieuwsbericht verschijnt dat er iemand met Down een Master heeft behaald of een Iron Man heeft gefinisht, helpt die situaties helaas ook niet.

Dat is trouwens niets nieuw. Het toeval wil dat bij mij indertijd ook twee kinderen met Down op school zaten. Die zijn allebei in de eerste graad naar het buitengewoon onderwijs gegaan omdat het echt niet meer ging. Minstens één ervan kan zelfs niet begeleid wonen en zit in een instelling, van de andere weet ik niets meer.

Er waren toen ook twee vrienden van mij die intelligenter waren dan die twee, en toch al vroeger naar het buitengewoon onderwijs zijn overgegaan, omdat hun ouders daar wel voor open stonden. Uiteindelijk leiden die twee laatsten nu een zelfstandig leven met een fulltime job (niet BG-brutoloontopic-waardig). Leren op je eigen niveau is echt niet verkeerd.
Uit dat artikel:

Het programma bevestigt de perceptie dat mensen met downsyndroom best deelnemen aan activiteiten samen met andere mensen met downsyndroom. Zo lijkt het alsof ze geen deel uitmaken van de samenleving. Alsof ze leven in een aparte omgeving, samen met andere mensen met een handicap. Geen inclusie dus, maar segregatie.

Dat slaat toch nergens op? Werken en functioneren in een aangepaste omgeving is net wel hetgeen wat werkt. Zoals jij ook aangeeft.
Aangepaste instellingen, werkomgevingen, festivals (RFS), activiteiten, reizen, Pol&Actua,... dat is wat werkt.
 
Hadden geen ontbijt in het hotel genomen omdat we in het centrum wouden gaan ontbijten aan de kerstmarkt.

1ste etablissment: sorry, niet gereserveerd. Maand op voorhand al te boeken.
2de: 3 weken.
3de: we zitten al vol sinds september.
Wtf. Ontbijt he, geen 3 gangen kerstdiner.
 

Even je zwaargewonde vrouw achter een container gaan verstoppen om de verzekering op te lichten.
:wtf:
 
Laatst bewerkt:

Even je zwaar gewonde vrouw achter een container gaan verstoppen om de verzekering op te lichten.
:wtf:
en dat komt dan nog bij dit alles:

degoutant volk eigenlijk.
vervolgen voor doodslag, aub.
 
Beste bezoeker!



Welkom op onze site. Vandaag is het zondag, vanuit de christelijke religie een rustdag. Daarom kiezen wij ervoor om vandaag niet te werken en is onze webshop gesloten. Uiteraard bent u morgen weer hartelijk welkom.



Fijne zondag en groet,
Kan iemand hun eens gaan uitleggen dat een webshop ook kan bezichtigd worden wanneer men niet werkt. Ik mag hopen dat men daar tijdens de week geen uren op het scherm zit te kijken om hun klanten te verwelkomen.
 
Kan iemand hun eens gaan uitleggen dat een webshop ook kan bezichtigd worden wanneer men niet werkt. Ik mag hopen dat men daar tijdens de week geen uren op het scherm zit te kijken om hun klanten te verwelkomen.
Ah, Babydump toevallig? Recht uit de Bibledump van Nederland.
 
Terug
Bovenaan