Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Wayne Gretzky, Mario Lemieux, Bobby Orr, Maurice richard, Dominik Hasek,... Nu ja ik ben 24/7 bezig met ijshockey :laugh:
Ja lol die namen komen dan ook nooit voor in algemeen nieuws. Terwijl Schumacher vroeger dagelijks op het nieuws kwam zoals Verstappen in deze tijd.

Wayne Gretzky, Mario Lemieux, Bobby Orr, Maurice richard, Dominik Hasek,... Nu ja ik ben 24/7 bezig met ijshockey :laugh:
🤷‍♂️

1682078810090.png

1682078857747.png

Bijlagen

• 1682078790990.png
    1682078790990.png
    74 KB · Weergaven: 6
Ik snap van iedereen dat hij meer opgezocht word, maar voor kinderen die niet echt geïnteresseerd zijn in F1 gaan ze da niet onthouden, maar algemeen in Europa behalve Finland en Zweden gaan ze rapper de andere namen weten. Hoewel ik geef toe hij is algemeen populairder.

(edit: Kga er wel bij zeggen dat al de spelers die ik heb opgezocht zijn al lang op pensioen, ik zei gewoon Gretzky omdat hij gezien word als de beste ijshockeyspeler aller tijden.)

Laatst bewerkt:
het is ook niet zo dat je mag verwachten dat iedereen iemand kent omdat de meerderheid er al van gehoord heeft.
weinig relevant ook, net zoals bij muziek artiesten. ik zou mij geen beeld kunnen vormen over hoe bepaalde artiesten er uit zagen.
zoals Prince, geen idee hoe die er uit ziet/zag.
zoals David Bowie, heel lang gedacht dat dit een zwarte persoon was/is.
etc.

het is ook niet zo dat je mag verwachten dat iedereen iemand kent omdat de meerderheid er al van gehoord heeft.
weinig relevant ook, net zoals bij muziek artiesten. ik zou mij geen beeld kunnen vormen over hoe bepaalde artiesten er uit zagen.
zoals Prince, geen idee hoe die er uit ziet/zag.
zoals David Bowie, heel lang gedacht dat dit een zwarte persoon was/is.
etc.
Dacht er ook zo over.

Wayne Gretzky reken ik toch even goed onder "algemene kennis" hoor (lees: een groot deel van de mensen zou dat moeten kennen). De GOAT van elke grote tak van sport valt daar toch onder?

Wayne Gretzky reken ik toch even goed onder "algemene kennis" hoor (lees: een groot deel van de mensen zou dat moeten kennen). De GOAT van elke grote tak van sport valt daar toch onder?
Ik ken die nu ook wel (enkel die Hasek zegt mij niks) maar vraag is aan honderd random mensen hier in België in welke sport Gretzky de GOAT is? Als er daar meer dan tien het juist hebben zou ik verbaasd zijn, en dat is inclusief correcte gokken.

Vraag dat aan een random Canadees of Amerikaan en die cijfers zullen veel hoger liggen. Vraag aan diezelfde Canadezen/Amerikanen in welke sport Eddy Merckx of Michael Schumacher de goat zijn (enfin in de f1 kan daar tegenwoordig zelfs discussie over bestaan maar bon) en je gaat volgens mij opnieuw content mogen zijn met tien correcte antwoorden, inclusief correcte gokken.

Er zijn maar bitter weinig sporten die wereldwijd gevolgd worden, voetbal comes to mind, tot op bepaalde hoogte zal tennis daar ook bijzitten (al valt Afrika dan al onherroepelijk af), maar verder... . Laat een Messi of Ronaldo zien en dat zal in elk land wel goed beantwoord worden. Een Nadal of Federer misschien ook nog (en daar zal zeker in Afrika, in mindere mate in Azië ook al meer over getwijfeld worden).

Om nu te zeggen dat Wayne Gretzky algemene kennis is voor een Belg, mwa, hoeveel ijshockeymatchen zal de gemiddelde Belg in zijn of haar leven zien?

Terug
Bovenaan