Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Komt er zondagavond ne kerel binnen in de frituur. Onverzorgde lange baard, precies ene van ISIS. Bandana op z'n hoofd. Overal aan van het Belgisch leger. Op z'n arm een opgekleefd ding met daarop 'Belgian Special Forces'. En z'n oma mee.

Liep overdreven stoer met de borst vooruit en genoot van alle aandacht (alé, mensen die heel vreemd opkeken vooral).

't Werd zelfs op een bepaald moment wat stiller, precies of dat uniform werkt wat intimiderend.

Ik dacht direct aan een airsofter of zo. Er is geen kazerne in de buurt en kennissen die in het leger zitten lopen nooit rond in uniform om achter frieten te gaan.

Komt er zondagavond ne kerel binnen in de frituur. Onverzorgde lange baard, precies ene van ISIS. Bandana op z'n hoofd. Overal aan van het Belgisch leger. Op z'n arm een opgekleefd ding met daarop 'Belgian Special Forces'. En z'n oma mee.

Liep overdreven stoer met de borst vooruit en genoot van alle aandacht (alé, mensen die heel vreemd opkeken vooral).

't Werd zelfs op een bepaald moment wat stiller, precies of dat uniform werkt wat intimiderend.

Ik dacht direct aan een airsofter of zo. Er is geen kazerne in de buurt en kennissen die in het leger zitten lopen nooit rond in uniform om achter frieten te gaan.
Kwam waarschijnlijk achter een broodje mitraillette

Daarstraks zagen we in de verte een fietser aankomen in zo een houding zoals op een tijdritfiets, toen die dichterbij kwam bleek het een recht stuur en geen koersstuur te zijn en een fiets met brede banden, toen zagen we ook een achteruitkijkspiegel aan het stuur en wanneer hij passeerde bleek er een nummerplaat op de fiets te zitten.
De coureur willen uithangen op een speedpedelec, hoe belachelijk kunt ge zijn.

Laatst bewerkt:
Daarstraks zagen we in de verte een fietser aankomen in zo een houding zoals op een rijdritfiets, toen die dichterbij kwam bleek het een recht stuur en geen koersstuur te zijn en een fiets let brede banden, toen zagen we ook een achteruitkijkspiegel aan het stuur en wanneer hij passeerde bleek er een nummerplaat op de fiets te zitten.
Ik vind het zelf ongemakkelijk zitten, maar aan 45km/h heb je heel veel "last" van de wind. Als je dan zo plat mogelijk gaat liggen kan je iets sneller rijden, en/of gaat je motor minder kracht moeten zetten en ga je dus wat batterij sparen.
Zeker bij een speed pedelec met middenmotor is dat verschil zwaar te merken.

Daarstraks zagen we in de verte een fietser aankomen in zo een houding zoals op een tijdritfiets, toen die dichterbij kwam bleek het een recht stuur en geen koersstuur te zijn en een fiets met brede banden, toen zagen we ook een achteruitkijkspiegel aan het stuur en wanneer hij passeerde bleek er een nummerplaat op de fiets te zitten.
Sowieso is een speedpedelec belachelijk, tenzij je 50+ bent of meer dan 10 km moet overbruggen.

Onlangs ne kerel voor mij in een fietsstraat, weliswaar met een gewone fiets. Ik blijf er netjes achter met m'n wagen, op een deftige afstand. Plots kijkt die achter zich en begint midden de baan te rijden met z'n ellebogen helemaal naar buiten, idem met z'n knieën. Zodanig breed dat enkel de toppen van z'n voeten nog de pedalen raakten.

Euhm... ok. :unsure:

Ik heb een speed pedelec en ben 36. :unsure: Wel lang niet meer naar het werk gegaan ermee, maar onlangs wel nog eens van stal gehaald om het gewoon te worden. Ik zit daar gewoon op in jeans, trouwens. Niet in een strak koerspakje, iets wat ik nog niet eens zou kopen als ik een koersvelo had.

Toen ik nog vaker naar het werk ging vond ik het wél irritant wanneer een coureurke achter mij hing. Dat is het equivalent van een bumperklever als je met de auto rijdt. Geen idee of een reeks trappistenscheten zo'n types zouden weghouden ...

Toen ik nog vaker naar het werk ging vond ik het wél irritant wanneer een coureurke achter mij hing. Dat is het equivalent van een bumperklever als je met de auto rijdt.
Heb dat overlaatst eens voorgehad met mijne elektrische fiets. Ik reed normaal aan zo'n 25 à 26 km/u en ineens hingen er twee van die typische 'we gaan op zondag fietsen en nadien een trappistje'-mannen op hunne koersvelo in mijn wiel. 't Was wel rap gedaan toen ik eens zwaar bij trapte... :unsure:

Heb dat overlaatst eens voorgehad met mijne elektrische fiets. Ik reed normaal aan zo'n 25 à 26 km/u en ineens hingen er twee van die typische 'we gaan op zondag fietsen en nadien een trappistje'-mannen op hunne koersvelo in mijn wiel. 't Was wel rap gedaan toen ik eens zwaar bij trapte... :unsure:
Ik vind het altijd leuk om met mijn ciybike achter zo'n mannen te gaan hangen. Zeker als dat er dan zo zijn van het type: kijk eens naar mijn fiets, pure carbon he, weinig gewicht, op en top professioneel materiaal. En dan maar doen alsof ik niet aan het afzien ben, kwestie van nog een mentaal tikje uit te delen. En dan komt meestal op een onaangekondigd moment het snot moment om mij uit hun wiel te krijgen...

Ik vind het altijd leuk om met mijn ciybike achter zo'n mannen te gaan hangen. Zeker als dat er dan zo zijn van het type: kijk eens naar mijn fiets, pure carbon he, weinig gewicht, op en top professioneel materiaal. En dan maar doen alsof ik niet aan het afzien ben, kwestie van nog een mentaal tikje uit te delen. En dan komt meestal op een onaangekondigd moment het snot moment om mij uit hun wiel te krijgen...

Voila, met een stadsfiets kan je (beperkte tijd) ook 35 à 40 km/u rijden. Ik ken ook iemand (wel met een betere fysiek dan mij) die zo'n pseudocoureurs vlot voorbij ging met een mountainbike. Ook niet voor tientallen kilometers maar wel grappig :)

Maar dat die "coureurkes" mss al een 100km in de benen hebben komt dan niet bij jullie op of zo?

Ik snap de ergernis over wielertoeristen die verkeersregels aan hun laars lappen (op de baan rijden, oversteken zonder kijken, etc.) maar al bovenstaande zaken zijn toch vooral een teken van bepaalde frustraties die eerder bij jullie liggen (want ze dragen een strak koerspakje, rijden op een carbonnen fiets, je kan ze ook heel even bijhouden op een stadsfiets, ...)?

Vorige week hier nog gelachen met enkele lycraboys. Het was een gepijlde rit in de buurt maar die kwam door een opgebroken straat.
In het eerste stuk (met deftig fietspad) reed geen enkele van die mannen op het fietspad, dan nog met 2/3 naast elkaar waardoor ze echt hinderden. Ik ben er pas voorbij geraakt in het opgebroken stuk en toen heb ik er toch enkele letterlijk wat stof doen eten.
Bij normale fietsers/wielertoeristen hou ik mij in als het droog is.

Daarnet een coureur voor mij met zo n typisch spannene coureur broekje dat heel afgewassen en doorzichtig geworden is. Heel zijn bezwete kerf zichtbaar jakkes. Krijg het niet meer van mijn netvlies!

Terug
Bovenaan