Jouw Spotify/Deezer... Wrapped 2022

Screenshot_20221130-165159_Spotify.jpg

Mijn exemplaar van Unison life kwam te laat anders was het waarschijnlijk nooit zo ver gekomen. Metallica hun single zal juist te laat geweest zijn.

Haim was ideaal als easy listening en Lamb of god mijn ontdekking op de festivals Turnstile heeft mij ook kunnen bekoren op Werchter. En Soul Glo hun nieuwe hoort bij mijn platen van het jaar. Die zette ik op en zoiets had ik nog nooit gehoord echt een unieke mix. Live was het ook goed maar kan het nog wat groeien.
 
IMG_20221130_170709.jpg


Wat minder Black Metal geluisterd (via Spotify) dit jaar blijkbaar.

De laatste tijd Deathcore wat ontdekt en het valt wel in de smaak. Alhoewel veel bands hit or miss zijn. Zelfs binnen hetzelfde genre.


Lorna Shore vond ik in het begin verschrikkelijk. Maar hoe meer ik er naar luisterde hoe meer ik het begon te appreciëren.
Slaughter To Prevail was liefde op het eerste gezicht/gehoor.
Idem bij de Blackened Death Metallers van 1914. Een machtig genre over een thema dat me enorm interesseert. Match made in heaven..
Hatebreed en Slayer zijn enkele van mijn go to bands als ik niet weet wat kiezen...


De band waar ik volgens mij het meest naar geluisterd heb (Veldes) staat niet op Spotify.
En ik heb via YouTube ook heel veel naar obscure Black Metal geluisterd. (Thx "Black Metal Promotion"). Dus dat geeft wel een beetje een vertekend beeld.
 
Ik vind die Spotify wrapped maar niets, veel te karig qua statistieken. Ik ben een avonturier die maar liefst 37 nieuwe genres ontdekt heeft maar ik moet het wel stellen met een top 5...
Er zijn manieren om het met uitgebreidere stats te doen, via een fmbot op discord. Spotify genres is ook enorm breed eigenlijk, soms ook nietszeggende of zelfuitgevonden term (escape room is er zo één). Via https://everynoise.com/ staan alle mogelijke genres die op Spotify gebruikt worden, en voor elk genre heeft Spotify ook een eigen computergegenereerde playlist via algoritmes.

Daar kun je ontelbaar veel stats zien, hier een greep

lZGYFM9.png
Y2ZmG7H.png


En voor genres (in spoiler want 5 afbeeldingen)

2RCoHbG.png

E1SCNay.png

zuOfYcV.png

5kuGCgB.png

d1N1fhG.png

Deze bevat ook december 2021 nog door de command, maar de manier hoe het werkt is ook niet perfect, want bijvoorbeeld Della Zyr heeft geen genre tag staan. En een genre tag werkt alleen op artiesten, niet op liedjes apart, dus bvb. omdat ik 600 keer Buscabulla beluisterd heb in die periode staat Puerto Rican indie bvb. hoog. Of Colombian pop door Kali Uchis.

Maar als je stats graag hebt, een fmbot op discord is uw beste vriend.
 
Geen zin in veel screenshots:
  • 211 genres (Wereld, Rock, Indie Rock, Electronica, Afrobeat is top 5)
  • 96,163 minuten geluisterd
  • 11,262 verschillende nummers
  • 7073 artiesten
  • Avonturier als luisterpersoonlijkheid
1453980e-7.png


47.061 minuten geluisterd, 2506 artiesten, 170 genres.

Top 5 genres:
- Afrobeat
- Classic Rock
- Soul
- Kleinkunst
- Chamber psych

Dire Straits meest gespeeld, 0.1% van alle luisteraars.
Wat meer dan vorig jaar precies :unsure:


Ook wat vreemd dat er een serieus verschil zit tussen dit en wat ik zie in Last.fm. In de Wrapped bijna 700 meer artiesten dan in Last.fm.
 
Laatst bewerkt:

Uiteindelijk nog maar Spotify Premium hier sinds augustus dus dit overzicht geeft een wat vertekend beeld. En die top nummers : hoeft het een verklaring dat ik dus naar albums luister ipv individuele nummers? :p Soit, mijn 'top artiest' klopt wel met mijn beste ontdekking dit jaar, ik heb het hier al voldoende gespammed.

Maar verder ook bewijs dat ik de AOTWs hier effectief wel volg! :unsure: Echt heerlijke plaat, @UnFinished, ik blijf er van genieten.

Edit: afficheert dus niet zo goed, excuses.

Top artiesten
1. Coil
2. Built To Spill
3. Modest Mouse
4. Arctic Monkeys
5. black midi

14.929 min luistertijd (dus sinds augustus dus)
 
Laatst bewerkt:
Bach is mijn favoriete artiest, dankzij de AOTW. En black metal blijft mijn meest afgespeelde genre, naast psychedelic doom, neofolk, klassieke uitvoering en voidgaze.

7571 minuten via Spotify, wat niet heel veel is maar ik beluister Spotify alleen maar in de auto en soms wel eens in de zetel. Als ik telewerk zet ik meestal Youtube op. Naar volgend jaar toe misschien eens een effort doen om vaker Spotify op te zetten om een betere mix te krijgen.

En sommige artiesten zitten helaas niet op Spotify, zoals het door mij zéér vaak beluisterde Circle of Ourobouros.
 
Hier ook een bijna exclusieve albumbeluisteraar dus die playlist trekt bij mij ook op niks. Blij dat ik sinds dit jaar Last.fm weer gebruik, dat is toch iets uitgebreider en leuker om te zien.

Top artiesten:
Big Thief
Beach House
Radiohead
Nick Cave & The Bad Seeds
Fontaines DC

Aantal minuten geluisterd: 87.254
 
Top artiesten:
Kanye West
IDLES
Tegan & Sara
James Blake
Regina Spektor

Topnummers:
Cold Little Heart - Michael Kiwanuka
Come To Life - Kanye West
Mother - IDLES
All Cool All Fine - High Hi
Moon - Kanye West

Geluisterde minuten:
17.469
 
Ik vraag me af of er nog iemand voor me staat.
0.001% :biglaugh:
Screenshot-20221130-171630.png


Top artiesten:
Example
Netsky
Chase & status
Gorillaz
Bloc Pärty

Topnummers:
Every single time - Example
Hold on - Netsky
Stay awake - Example
High - chainsmokers
Nijntje

Geluisterde minuten
56 143
 
Screenshot-20221130-170145-Spotify.jpg



Screenshot-20221130-170119-Spotify.jpg


114.626 minuten Spotify afgespeeld. Staat wel elke dag ook op op het werk, en vaak is dat dan qua genre rekeninghoudend met de collega's.

Daardoor ziet mijn artiesten top 5 er wat vreemd uit. Bonobo op 1, omdat dat op het werk vaak wordt aangevraagd en vrij neutraal is.
Moest het volledig mijn meug zijn, zou Bonobo uit de top 10 vallen vermoedelijk.

1. Bonobo
2. Charlotte Adigéry
3. Sassy 009
4. Grimes
5. Moderat
 
Laatst bewerkt:
Meest gespeelde song.
Cumbia proberen te ontdekken, maar toch niet echt mijn ding.

Voor derest luister ik veel setjes via YouTube en SoundCloud. Albums via traditionele muziek spelers of de Pi music speler. Heb niet echt een fijnzinnig oor, maar albums en artiesten die ik vanbinnen en vanbuiten ken, klinken zelden evengoed op Spotify.
Screenshot-2022-11-30-16-14-04-885-com-spotify-music.jpg
 
die wrapped shares zijn de pest tegenwoordig, maar huh hier is mijn deezer year
aWjfJ0h.jpg
cwvMlAQ.jpg
NqB79yd.jpg
8SHiGnF.jpg
 
Terug
Bovenaan