Jouw favoriete taart / vlaai

Tonerider

Well-known member
Edit mod: deze thread werd afgesplitst uit de ergernissenthread. Zeg jij taart of vlaai? En wat is je favoriet? Bespreek het hier!

Afgelopen maand een keer of vijf de vraag gekregen of we willen kopen ten voordele van de school/chiro/scouts/hitlerjugend/de elfendertig bloeikes van kinderen van Fernand Costermans die allemaal terminaal doodziek zijn, verkocht door het neefje/buurmeisje/kind wat verder uit de straat/kind van een collega/wildvreemde*

Nu heb je altijd dezelfde keuze
  • Droge wafels
  • Droge wafels met een laagje chocolade
  • Frangipane
  • Carré confituur
  • (Schilfer)Truffels
  • Speculaas
Geweetwel, die dingen die steevast in zo'n doos geleverd worden:
doos-wafeltjes.png


Ergernis is dus, waarom dat altijd dezelfde dingen zijn. Waarom is er geen variatie meer? Vroeger kwamen ze langs met snoep, chocolade, en fruitvlaaien. Nu alleen maar dezelfde droge meuk. Ik wil dat ze terug komen leuren met fruitvlaaien -kriekevlaai zonder pudding :drool:



*Combineer naar keuze. Alle combinaties zijn mogelijk.
In Oost-Vlaanderen denken ze bij een vlaai enkel aan zo'n bruine blubber ding. De eerste keer dat iemand zei dat zij voor vlaai ging zorgen en met die bruine drab afkwam was ik serieus teleurgesteld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iig een goede kriekenvlaai is het lekkerste soort taart of gebak of whatever het is. Waanzinnig. Ik demolish zo een volledige vlaai. Zoals die ze (vroeger?) op school verkochten. Massaproductie en toch heerlijk. De Carrefour heeft er ook verrassend goede.

Waanzin. Letterlijk water in de mond nu.
 
Terug
Bovenaan