Jouw favoriete taart / vlaai

Ik maak zelf af en toe worteltaart met daarover een mengeling van philadelphia, boter en bloemsuiker. Die is ook zeer goed.
 
Wat hier allemaal de revue passeert - instant goesting.

Zelf fan van:
  • Zelfgemaakte variant op de eerder vermelde gemetste taart maar dan met Boudoirs doordrenkt met sterke koffie en veel rum / suiker + dezelfde waanzinnige hoeveelheid boter + flink wat rum / afgewerkt met pure hagelslag en dat minstens 1 dag laten rusten. Ik verkies rum -extract vanwege de sterkere smaak, bijkomend ook het parfum van rum doorheen het huis.
  • Eerder vermelde Plotertaart is mij eveneens gekend.
  • Chocoladetaart- maar enkel deze met een vrij dikke mousse van pure chocolade, aangevuld met een laagje caramel en crème anglaise, afgewerkt met een vloeibare chocolade met hier en daar een semi -krokant koekje en aangevuld met wat licht zuur rood fruit.
  • Ik zeg ook niet nee tegen een goede broodpudding, daarmee bedoel ik de variant met veel rozijnen en uiteraard rum, afgetopt met wat bloemsuiker
  • Verse frangipane taart met toets van cocos en ananas is een zalige combo, zomerse taart
  • Klassieke zwarte woud is ook zalig indien vakkundig gemaakt
  • Simpele appeltaart vind ik ook lekker, met zand of bladerdeeg
 
Zijn dat cinnamon rolls? Fuck die zien er goed uit. En ik passeer makkelijk 3x in de week. Wat hebt ge mij aangedaan.

Standaard flan is zowat het enige dat ik vraag voor mijn verjaardag. Maar ik vreet wel alles. And then some.
Of dat cinnamon rolls zijn, weet ik niet. Nog geen gaan halen daar.

De chocoladetaart daar best op voorhand bestellen, dacht ik.
 
Laten we over 1 ding heel duidelijk zijn: groenten horen bij uw smos en warme maaltijd, dus ik wil dat hier NIET in combinatie met taart, vlaai of aanverwanten zien verschijnen. Als ge groenten in vlaaivorm wilt, moet ge maar een quiche eten, verdorie.
 
Laten we over 1 ding heel duidelijk zijn: groenten horen bij uw smos en warme maaltijd, dus ik wil dat hier NIET in combinatie met taart, vlaai of aanverwanten zien verschijnen. Als ge groenten in vlaaivorm wilt, moet ge maar een quiche eten, verdorie.
Ook geen tomaten? Want dat is technisch gezien fruit, dacht ik 😁.
 
Zwarte-woudtaart, gasten.
Is dat hier een ding ?
Eet ik ook graag maar tbh nog nooit bij een bakker gezien, heel soms eens ergens in het vriesvak in een winkel/groothandel.

In Duitsland zie ik dat wel constant ( logisch ) maar hier helaas niet.

Verder heb ik niet echt een favoriete taart/vlaai maar wel een paar preferred choices zoals kersenvlaai, een verse pruimen vlaai of een rijst vlaai ( maar qua rijstvlaai moet er wel genoeg suiker en vanille in zitten of dat proeft naar niks, en ook niet gortdroog zijn )

Qua speciallekes smurfentaart ( de versie zonder pudding ) of stronkjes met een goei laag creme au beurre ( ja tis geen taart maar kan me kapot eten aan die dingen, wel recht uit de koeling want creme au beurre moet "hard" zijn )
 
Terug
Bovenaan