Jouw eerste muziekaankoop?

Taxandrian

Well-known member
Zoals de titel al zegt: wat was de eerste LP/MC/CD of digitale track die je aankocht?

In mijn geval was het deze LP:

blackout.jpg


Heb 'm nog steeds, maar zo vaak gedraaid dat sommige nummers niet meer afspeelbaar zijn.
Anderzijds: geen cringe-aankoop want de muziek is nog steeds de moeite waard...:)
 
Mijn eerste gekregen plaatje was 'a la peche aux moules' van Nestor, dat kreeg ik samen met een Mange-disque (een toestel op batterijen waar je een singeltje induwt dat dan automatisch begint te spelen, ik weet niet hoe dat heet in het nederlands).

Opgelet, niet voor gevoelige oortjes. ;)
Mijn eerste zelf gekochte LP was er eentje van Supertramp.
Supertramp_-_Famous_Last_Words.jpg

 
Laatst bewerkt:
Toen ik jonger was kreeg ik hier en daar wel eens een cd als cadeau waaronder wat Thunderdome en Hit Club cd's, maar het eerste plaatje dat ik met mijn eigen zakgeld ging kopen was een singletje van Blink 182 - First Date.
 
Mijn eerste cd‘s waren Slippery when wet en 7800° Fahrenheit van Bon Jovi, toen ik voor mijn plechtige communie een Philips ghetto-blaster met dubbel cassette-deck en cd-speler en een bon van de free record shop had gekregen.
 
Als je de cassetjes van Samson niet meetelt:
Een of andere Top Hits cd van 1993 (met oa No Limit en What is love op) in de toenmalige superclub, omdat ik nog een kleine 1000BEF over had na de aankoop van mijn eerste ghetto-blaster (zelf voor gespaard :D )
Eerste album van 1 artiest zal So Far So Good van Bryan Adams geweest zijn denk ik.
 
Ik heb echt geen idee :unsure:
ik vermoed ook wel een of andere domme top hits cd ofzo. Of misschien een samson & gert cd, alhoewel ik die wrs kreeg ipv zelf te moeten kopen :unsure:
 
De eerste cd die ik zelf gekocht heb met spaarcentjes, was White Blood Cells van The White Stripes toen ik 13 was. Ervoor wel al wat als cadeau gekregen van m'n ouders, maar geen idee wat daarvan de eerste was.
 
  • Leuk
Waarderingen: TsD
Terug
Bovenaan