Iedereen doet hier alsof van job veranderen zoals van broek veranderen is. Er komt wel wat meer bij kijken dan gewoon jobinhoud.
Ik hecht wel veel belang aan fijne collega's en heel dicht bij huis werken. Mijn vorige klant had ik assholes van collega's en was ik 2u per dag onderweg.
Nu niet enkel op u gericht btw.
Euuuuh ... je veranderd niet van werk eh. Als consultant werk jij voor uw WG & wordt je eventueel geplaatst bij een klant (uw geval).
Dus 't enige wat veranderd is uwe klant.
Als consultant is dat iets dat je in feite als 'normaal' moet zien. Technisch gezien kan uw WG u telkens op korte termijn projecten zetten waardoor je om de 6mnd of zoiets ergens anders zit of verhuist naar intern of zo.
Da's de job waarvoor je kiest als je naar een consultancy boîte gaat. Moest ge weten hoeveel klanten ik niet gehad heb de voorbije 10j (althans, pre-Covid) ... comes with the territory ya know.
Het enige wat anders is in dit verhaal is dat uw WG nu eerst een voorstel doet, welke jij zelf mag kiezen om te aanvaarden of gewoon op uw huidig project 'blijven zitten'. Alsook dat jij blijkbaar zelf vragende partij bent om een andere klant toegewezen te krijgen.
Dus jah ... je geeft conflicterende statements eh ... enerzijds wil je veranderen, want jobinhoud.
Maar anderzijds ook niet, want je zit goed & dicht bij huis.
-> Begin dan alvast eerst eens met te beslissen wat uw prio is (bv. dicht bij huis blijven VS jobinhoud).
Als uw huidige project toewijzing 'wint' ... dan is er toch ook geen probleem? Uw WG verplicht u nl. (nog) niet om van klant te switchen eh.