Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

"ja dat lukt niet, heb heel de voormiddag meetings"

als ge geen zin hebt, en dan maar beslist te liegen tegen mij, ziet dat uwe werkagenda het dan ook aangeeft dat je heel de voormiddag meetings hebt, en zeker als ge see all details rechten gegeven hebt aan heel de organisatie :rolleyes:
 
RD wou mij nu doorschuiven naar Junior System Engineer maar om die job te doen weet ik echt nog niet genoeg. Dus afgesproken dat ik nog tot na de zomer bij mijn huidige klant blijf en intussen zoveel mogelijk opleidingen volg. Gaat me ergens wel spijten want nu werk ik op 2 minuten van waar ik woon, collega's zijn heel plezant, mijn broer werkt hier, etc. Het werk is gewoon heel oninteressant en niet waar ik naartoe wil.
Hm sucks. En is er een mogelijkheid om na die opleidingen bij uw huidige klant van functie te switchen?
het is hier f*cking KOUD. In sommige vergaderlokalen is het 17° waar ik zit is het 19°.

Mensen zitten hier te werken met fleece dekentjes en ik denk dat ik die van mij ook ga meepakken + handschoenen
Gisteren bij ons ook gewoon koud op kantoor. Als ze willen dat ik verplicht 2 dagen naar kantoor ga, kunnen ze maar beter zorgen dat ik het daar dan ook warm genoeg heb.
@HUSKE is dat op jullie vloer ook?
 
dinsdag

mentor: peppe er gaat weer een index sprong zijn dus ik kan u laatste opleiding niet geven tot het in het systeem is opgelost.
ik: Wanneer is dat in het systeem aangepast?
mentor: Rond 6 dec pas. dus probeer een beetje u werk te spreiden anders gade 1week + niks te doen hebben...
ik: komt in orde.

Ik moet elke dag naar kantoor komen dus ik kan hier echt nie doen alsof ik aan het werken ben . Moest ik thuiswerken geen probleem + mijn chef en die haar chef zitten 2 dagen per week aan hetzelfde eiland dus ik MOET wel iet doen....

2 dagen later

Zoals gewoonlijk slecht ingeschat en alles afgewerkt, resultaat 2 weken met de vingers draaien.
 
Gisteren bij ons ook gewoon koud op kantoor. Als ze willen dat ik verplicht 2 dagen naar kantoor ga, kunnen ze maar beter zorgen dat ik het daar dan ook warm genoeg heb.
@HUSKE is dat op jullie vloer ook?

Ik ben toevallig vandaag op kantoor en heb daar idd al dik spijt van. Maar op maandag was dit nog erger, dat was vroeger al een koudere dag.
Voeten, handen, neus en oren kou. De rest valt wel mee omdat ik een stel dikke truien heb gekocht om te gaan werken. Maar aangenaam is dat niet.

Zo verplicht zijn die 2x per week werken nu ook weer niet, al zal dat van je PO en CL afhangen wss. Die van mij zijn nogal soepel daarin.
 
dinsdag

mentor: peppe er gaat weer een index sprong zijn dus ik kan u laatste opleiding niet geven tot het in het systeem is opgelost.
ik: Wanneer is dat in het systeem aangepast?
mentor: Rond 6 dec pas. dus probeer een beetje u werk te spreiden anders gade 1week + niks te doen hebben...
ik: komt in orde.

Ik moet elke dag naar kantoor komen dus ik kan hier echt nie doen alsof ik aan het werken ben . Moest ik thuiswerken geen probleem + mijn chef en die haar chef zitten 2 dagen per week aan hetzelfde eiland dus ik MOET wel iet doen....

2 dagen later

Zoals gewoonlijk slecht ingeschat en alles afgewerkt, resultaat 2 weken met de vingers draaien.
Ik hoop dat mac-b nog steeds hier regelmatig meeleest. :oi22:
 
Ik ben toevallig vandaag op kantoor en heb daar idd al dik spijt van. Maar op maandag was dit nog erger, dat was vroeger al een koudere dag.
Voeten, handen, neus en oren kou. De rest valt wel mee omdat ik een stel dikke truien heb gekocht om te gaan werken. Maar aangenaam is dat niet.

Zo verplicht zijn die 2x per week werken nu ook weer niet, al zal dat van je PO en CL afhangen wss. Die van mij zijn nogal soepel daarin.
Ik heb morgen zo'n "Tribe Connect" op kantoor, dus moet wel gaan, ik zal mijn fleece sjaal maar meepakken zeker :unsure:.
 
Vandaag weer een topmomentje meegemaakt met collega's die nog in het papieren tijdperk vertoeven. Ik krijg een mail:
"Dag Eland,
Kan jij antwoorden op de mail in bijlage die de klant gestuurd heeft?
Grtz,
Collega A"

De bijlage is de mail, die blijkbaar is afgedrukt en dan ingescand als pdf. De originele mail is reeds definitief verwijderd uit de algemene inbox naar waar hij gestuurd is en nergens te vinden. :unsure: Mails forwarden of uploaden is blijkbaar te moeilijk voor sommigen.

Extra ergernis is dat in de handtekening van enkele van de mails die afgedrukt zijn expliciet staat: "Denk aan het milieu voor je deze mail afdrukt". Ik vermoed dat sommigen dus heel veel aan het milieu denken.

dinsdag

mentor: peppe er gaat weer een index sprong zijn dus ik kan u laatste opleiding niet geven tot het in het systeem is opgelost.
ik: Wanneer is dat in het systeem aangepast?
mentor: Rond 6 dec pas. dus probeer een beetje u werk te spreiden anders gade 1week + niks te doen hebben...
ik: komt in orde.

Ik moet elke dag naar kantoor komen dus ik kan hier echt nie doen alsof ik aan het werken ben . Moest ik thuiswerken geen probleem + mijn chef en die haar chef zitten 2 dagen per week aan hetzelfde eiland dus ik MOET wel iet doen....

2 dagen later

Zoals gewoonlijk slecht ingeschat en alles afgewerkt, resultaat 2 weken met de vingers draaien.
Hier begint het ook tegen te steken. Ik moet nog enkele weken in mijn huidige functie blijven voor ik vakantie heb en daarna fris in een nieuwe functie kan beginnen. Ik ben het echter beu als koude pap. De motivatie voor mijn huidige job is beneden het vriespunt. Ten eerste is er te weinig werk en ten tweede is wat ik nog moet doen de komende weken niet bijster interessant.

Ik denk dat ik wat ik nog moet doen zou kunnen doen met enkele weken halftijds te werken. Nog extra verlof pakken in december mag helaas niet. In theorie heb ik zelfs genoeg dagen over om tot het einde van het jaar thuis te blijven.
 
Hm sucks. En is er een mogelijkheid om na die opleidingen bij uw huidige klant van functie te switchen?

Gisteren bij ons ook gewoon koud op kantoor. Als ze willen dat ik verplicht 2 dagen naar kantoor ga, kunnen ze maar beter zorgen dat ik het daar dan ook warm genoeg heb.
@HUSKE is dat op jullie vloer ook?

Kantooromgeving suckt gewoon. Constant ongemakkelijk gevoel tussen warm en koud omdat je heel de dag stil zit. Als je dan een drol moet doen op kantoor zit je daar met dat hemd dat je moet lostrekken uit je broek en nadien zit je daar nog heel de dag met een ongemakkelijk gevoel, waardoor je liever direct wilt gaan douchen.

Mensen zijn niet gemaakt om stil te zitten, wel om te jagen, voedsel te verzamelen of het land te bewerken en vee te kweken.Ze moeten kantoren slopen en mensen gewoon van thuis laten werken!
 
Kantooromgeving suckt gewoon. Constant ongemakkelijk gevoel tussen warm en koud omdat je heel de dag stil zit. Mensen zijn niet gemaakt om stil te zitten, wel om te jagen, voedsel te verzamelen of het land te bewerken en vee te kweken.Ze moeten kantoren slopen en mensen gewoon van thuis laten werken!
Dus als ze van thuis werken zullen ze wel jagen, 't land bewerken & vee kweken of wat?

Don't think you thought this one through dude. :sneaky:
 
Dus als ze van thuis werken zullen ze wel jagen, 't land bewerken & vee kweken of wat?

Don't think you thought this one through dude. :sneaky:
Natuurlijk niet, maar tijdens het thuiswerk eens in de tuin gaan, of even stofzuigen dat zorgt voor wat beweging en warmte. In een kantooromgeving is het vaak niet mogelijk om zomaar wat anders te gaan doen.
 
Kantooromgeving suckt gewoon. Constant ongemakkelijk gevoel tussen warm en koud omdat je heel de dag stil zit. Als je dan een drol moet doen op kantoor zit je daar met dat hemd dat je moet lostrekken uit je broek en nadien zit je daar nog heel de dag met een ongemakkelijk gevoel, waardoor je liever direct wilt gaan douchen.

Mensen zijn niet gemaakt om stil te zitten, wel om te jagen, voedsel te verzamelen of het land te bewerken en vee te kweken.Ze moeten kantoren slopen en mensen gewoon van thuis laten werken!
Is goed, vanaf nu leg ik de dooie mensen in mijn eigen frigo thuis, de mensen moeten hier maar komen groeten
En de drukmachines kan ik nog wel kwijt in mijn tuinhuis.

Ook zal ik telkens mijn dak maken ipv dat van andere mensen.

Maar een klein beetje in het belachelijke getrokken, maar zo zie je maar dat niet elk beroep van thuis uit kan terwijl ik de was en de plas doe.
 
Kantooromgeving suckt gewoon. Constant ongemakkelijk gevoel tussen warm en koud omdat je heel de dag stil zit. Als je dan een drol moet doen op kantoor zit je daar met dat hemd dat je moet lostrekken uit je broek en nadien zit je daar nog heel de dag met een ongemakkelijk gevoel, waardoor je liever direct wilt gaan douchen.

Mensen zijn niet gemaakt om stil te zitten, wel om te jagen, voedsel te verzamelen of het land te bewerken en vee te kweken.Ze moeten kantoren slopen en mensen gewoon van thuis laten werken!
Euhm, oké :unsure:.
Ik draag geen hemd op kantoor en moet na een WC bezoek niet douchen.
Is da ne nieuwe term voor ne get together?
If so::rofl:
Ja gewoon ne get together met uwen tribe he.
 
RD wou mij nu doorschuiven naar Junior System Engineer maar om die job te doen weet ik echt nog niet genoeg. Dus afgesproken dat ik nog tot na de zomer bij mijn huidige klant blijf en intussen zoveel mogelijk opleidingen volg. Gaat me ergens wel spijten want nu werk ik op 2 minuten van waar ik woon, collega's zijn heel plezant, mijn broer werkt hier, etc. Het werk is gewoon heel oninteressant en niet waar ik naartoe wil.
Ik snap eigenlijk niet waarom je die kans niet grijpt als je 'm krijgt? Je gaat on the job op 2 maanden waarschijnlijk meer leren dan wanneer je een jaar lang opleidingen volgt.

Zeker in een junior positie, was eigenlijk dan wel een ideale positie om te starten voor u.
 
Nee want mijn klant is een on prem (fabrieks)omgeving en ik wil richting cloud.

Ik snap eigenlijk niet waarom je die kans niet grijpt als je 'm krijgt? Je gaat on the job op 2 maanden waarschijnlijk meer leren dan wanneer je een jaar lang opleidingen volgt.

Zeker in een junior positie, was eigenlijk dan wel een ideale positie om te starten voor u.
Ik zou het ook doen in uw plaats.
 
Misschien wel. Vind het gewoon heel scary om zo van de ene dag op de andere een andere job te moeten doen, terwijl ik zelfs niet vind dat ik mijn huidige job goed kan. Tbh heb ik hier na een jaar nog altijd impostor syndrome elke week.

En ook gewoon omdat ik niet zo goed ben met verandering en al zeker niet zo van de ene moment op de andere. Mijn vorige klant was in Oudenaarde en dat was elke dag 2 uur dat ik extra in de wagen zat. Ik kom ook gewoon enorm goed overeen met mijn twee directe collega's en dnno, precies nog niet klaar om dat op te geven.
 
Laatst bewerkt:
Misschien wel. Vind het gewoon heel scary om zo van de ene dag op de andere een andere job te moeten doen, terwijl ik zelfs niet vind dat ik mijn huidige job goed kan.
Tgoh, dat zou na die opleiding toch ook zijn? Dat je plots een andere job moet gaan doen. Want je takenpakket zou daar ongetwijfeld totaal anders zijn dan hetgeen je in die opleidingen gezien hebt.
 
Tgoh, dat zou na die opleiding toch ook zijn? Dat je plots een andere job moet gaan doen. Want je takenpakket zou daar ongetwijfeld totaal anders zijn dan hetgeen je in die opleidingen gezien hebt.
Ja, waarschijnlijk. Maar ik zit ook met de gedachte dat men verwacht van consultants dat ze wel hun job kunnen en dat is nu het geval niet moest ik als System Admin/Engineer moeten gaan werken.
 
Terug
Bovenaan