Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Het is vooral ook dat hij dat ongevraagd doet. Hij vraagt aan mij of ik zondag ergens naar de Belgen ga kijken. Ik antwoord daarop dat ik dat nog niet weet waarop hij begint dat hij nog bij zijn ouders moet gaan eten, etc.

Probleem is dat die dat continu doet. Die moet echt continu iets kunnen zeggen. Vaak zit hij gewoon te zeggen waar hij op dat moment aan aan het werken is of wat hij nog moet doen. Maar echt continu.

Nuja, nog 12 dagen zit ik ermee dit jaar en dan ben ik hier weg.
echte horror zulke mensen.
kheb er vroeger ook nog zo'n gekend, die vroegen 'hoe gaat het met u' enkel en alleen maar als intro om hun eigen miserie te kunnen vertellen.
 
Het is ook gewoon okee om te zeggen dat het je nog wat te eng lijkt he. :support:

Ze proberen je alleen te helpen omdat je aangeeft daar ook niet op je plek te zitten.
I know dear 😘 Apprecieer de raad wel.

Het werk is gewoon kut maar imo is support gewoon altijd onnozel werk. Maar ik kan echt veel te weinig om al een stap hogerop te zetten.

Tbh moet ik me gewoon eens toespitsen op basic netwerken, zou al een pak schelen. Maar in mijn vrije tijd heb ik daar weinig zin in :unsure:
 
I know dear 😘 Apprecieer de raad wel.

Het werk is gewoon kut maar imo is support gewoon altijd onnozel werk. Maar ik kan echt veel te weinig om al een stap hogerop te zetten.

Tbh moet ik me gewoon eens toespitsen op basic netwerken, zou al een pak schelen. Maar in mijn vrije tijd heb ik daar weinig zin in :unsure:
Ik dacht altijd dat gij al netwerkbeheer gedaan had? Of ben ik nu helemaal mis? :unsure:
 
hij wil niet dat iemand zijn weekendplannen uit de doeken doet en dan gaat gij uw werk uit de doeken doen. :p
Hehe :biglaugh:

Allez, ik wil maar zeggen dat ik toleranter zou zijn daarvoor indien het werk oké is.
Nu is dat niet het geval waardoor ik dus automatisch al denk “/care” bij gelijk wat hij zegt.

Bij mijn laatste verlof heb ik speciaal een dag bij gepakt zodat ik hem een week langer niet hoefde te zien :unsure:
 
goh, in IT kan je al vlug het gevoel krijgen dat je niet genoeg weet. Ik ben dit jaar ook veranderd en zat er ook wat mee in dat mijn kennis wat tekort ging schieten, maar na 6 maanden merk ik vooral dat ik meer dan genoeg weet om alles zelfstandig te doen. U belangerijkste skill in IT is nog altijd gericht googelen.
 
I know dear 😘 Apprecieer de raad wel.

Het werk is gewoon kut maar imo is support gewoon altijd onnozel werk. Maar ik kan echt veel te weinig om al een stap hogerop te zetten.

Tbh moet ik me gewoon eens toespitsen op basic netwerken, zou al een pak schelen. Maar in mijn vrije tijd heb ik daar weinig zin in :unsure:
Ik kan enkel @Carrion en @ThekillingGoku en @Inv bijtreden. Ge gaat alleen nuttige stappen kunnen nemen door ervaring op te doen, zoniet blijft ge in hetzelfde rondje draaien.
Plus ze verkopen u inderdaad als junior, dus ze verwachten sowieso geen mirakels van u.

Lijkt mij de meest perfecte situatie die ge kunt hebben.Voor mij is de conclusie dan ook duidelijk dat ge best springt. Ge staat alleen maar uzelf in de weg.


Iedereen doet hier alsof van job veranderen zoals van broek veranderen is. Er komt wel wat meer bij kijken dan gewoon jobinhoud.
Ik hecht wel veel belang aan fijne collega's en heel dicht bij huis werken. Mijn vorige klant had ik assholes van collega's en was ik 2u per dag onderweg.

Nu niet enkel op u gericht btw.
Corrigeer mij als ik fout ben, maar gij waart toch consultant?
Wordt dit dan maar snel gewoon, want ge gaat nog veel van "job" moeten veranderen. Als ge daar niet mee om kunt (wat ok is) zoekt ge best iets intern.
 
Iedereen doet hier alsof van job veranderen zoals van broek veranderen is. Er komt wel wat meer bij kijken dan gewoon jobinhoud.
Ik hecht wel veel belang aan fijne collega's en heel dicht bij huis werken. Mijn vorige klant had ik assholes van collega's en was ik 2u per dag onderweg.

Nu niet enkel op u gericht btw.
Dat is absoluut begrijpelijk. Maar als er geen mogelijkheden binnen het bedrijf waar je nu zit zijn, ga je jammer genoeg weinig keus hebben als je verder wil groeien. Dan ga je uw huidige job gewoon moeten blijven doen.
 
Dit jaar met mijn manager afgesproken dat ik extra verantwoordelijkheden zal bijnemen in ruil voor een loonsverhoging begin dit jaar.
Er werd dit jaar, na het akkoord over de loonsverhoging, ook meegedeeld dat ik, samen met mijn andere collega's, een bedrijfswagen mag kiezen omdat deze nog niet in ons verloningspakket zat (om marktconform te zijn zou deze er wel moeten inzitten).
Recent heb ik het nieuws ontvangen dat de CEO mijn loonsverhoging niet meer laat doorgaan omdat ik een bedrijfswagen krijg (terwijl dit voor iedereen is).
Hij wilt hier ook niet meer van afwijken.

Dit ligt als een baksteen op de maag.
Zeggen dat ik de extra taken niet meer doe is niet echt een optie omdat ik er hoogstwaarschijnlijk zelf reputatieschade door zal lijden naar de andere departementen/vestigingen toe.
An sich is het een bedrijf met toffe collega's, flexibele uren en geen al te hoge werkdruk; maar met bovenstaande heb ik het echter wel héél moeilijk.
Ook naar de komende jaren is er geen ruimte voor opslag.
 
Iedereen doet hier alsof van job veranderen zoals van broek veranderen is. Er komt wel wat meer bij kijken dan gewoon jobinhoud.
Ik hecht wel veel belang aan fijne collega's en heel dicht bij huis werken. Mijn vorige klant had ik assholes van collega's en was ik 2u per dag onderweg.
Ik denk dat je er baat zou bij hebben om als consultant op projecten van korte duur ingezet te worden. Ten eerste ga je een pak meer leren door de afwisseling van projecten dan wanneer je uitzichtloos zit te roesten bij dezelfde klant. Ten tweede ga je een mix van leuke en slechte klanten hebben, maar het positieve aan dat laatste is dat je weet dat je er na enkele dagen/weken al vanaf bent.

Dit is dé manier om veel bedrijfsculturen te leren kennen, want als externe zit je erbij als een getuige van hun interne keuken, en voel je al snel aan of de sfeer er toxisch is of niet. Van zodra je in aanraking komt met de positieve bedrijfsculturen ga je jezelf afvragen waarom je die slechte werkgevers/klanten zo lang getolereerd hebt.
 
Klopt, ik heb dit op papier. Maar dat heeft blijkbaar geen waarde.
Zeker wel, maar de vraag is dan hoe graag wil je dat en daar dan blijven werken in een verzuurde sfeer.

3 mogelijkheden
- je 'eist' uw opslag en werkgever gunt u een volgende opslag noet + verzuurde sfeer
- je slikt uw ego door en blijft er werken aan hun voorwaarden
- je zoekt iets anders
 
Als het correct op papier staat, is het opeisbaar. Ook bij eventueel ontslag, dus je kan op je gemak zien wat je wil doen (opeisbaar tot max 5 jaar na datum)
 
Zeker wel, maar de vraag is dan hoe graag wil je dat en daar dan blijven werken in een verzuurde sfeer.

3 mogelijkheden
- je 'eist' uw opslag en werkgever gunt u een volgende opslag noet + verzuurde sfeer
- je slikt uw ego door en blijft er werken aan hun voorwaarden
- je zoekt iets anders
Momenteel zit ik aan puntje 2, met een zeer wrange nasmaak.
Hier geven ze zelden/nooit opslag, dus dat maakt het extra zuur.
Voor de rest wel toffe collega’s (meesten toch), niet al te ver van huis en flexibele uren.
Maar toch… En om terug van 0 te beginnen is ook weer een zeer grote stap.
 
Iedereen doet hier alsof van job veranderen zoals van broek veranderen is. Er komt wel wat meer bij kijken dan gewoon jobinhoud.
Ik hecht wel veel belang aan fijne collega's en heel dicht bij huis werken. Mijn vorige klant had ik assholes van collega's en was ik 2u per dag onderweg.

Nu niet enkel op u gericht btw.
Euuuuh ... je veranderd niet van werk eh. Als consultant werk jij voor uw WG & wordt je eventueel geplaatst bij een klant (uw geval).
Dus 't enige wat veranderd is uwe klant.

Als consultant is dat iets dat je in feite als 'normaal' moet zien. Technisch gezien kan uw WG u telkens op korte termijn projecten zetten waardoor je om de 6mnd of zoiets ergens anders zit of verhuist naar intern of zo.
Da's de job waarvoor je kiest als je naar een consultancy boîte gaat. Moest ge weten hoeveel klanten ik niet gehad heb de voorbije 10j (althans, pre-Covid) ... comes with the territory ya know.

Het enige wat anders is in dit verhaal is dat uw WG nu eerst een voorstel doet, welke jij zelf mag kiezen om te aanvaarden of gewoon op uw huidig project 'blijven zitten'. Alsook dat jij blijkbaar zelf vragende partij bent om een andere klant toegewezen te krijgen.

Dus jah ... je geeft conflicterende statements eh ... enerzijds wil je veranderen, want jobinhoud.
Maar anderzijds ook niet, want je zit goed & dicht bij huis.
-> Begin dan alvast eerst eens met te beslissen wat uw prio is (bv. dicht bij huis blijven VS jobinhoud).

Als uw huidige project toewijzing 'wint' ... dan is er toch ook geen probleem? Uw WG verplicht u nl. (nog) niet om van klant te switchen eh.
 
Hoe iets fucking simpel zo moeilijk kan gemaakt worden.
Ik bestel een naamplaatje bij een firma

"Beste,

kan u brievenbusplaatje in bijlage maken met de tekst
"67/2 mevrouw Y"
de afmeting zijn...

Factuur mag u aan ons bezorgen op naam van mevrouw Y"

Weken voor gebeld en gemaild zonder antwoord. Dan krijg ik een antwoord dat ze dat niet konden maken omdat ze niet factureren op iemand anders dan degene die de bestelling heeft geplaatst. Fijn dat ze dat direct laten weten, soit.
Fine, zet de factuur dan maar op ons.
Nog 3 fucking weken moeten wachten voor dat hier aankwam.

Komt dat plaatje aan staat daar op

"67/7 mevrouw Y"

Bel en mail ik een week geleden dat dat mis is en of ze een nieuwe kunnen maken en nog altijd geen fucking antwoord.
Zijn ondertussen al 2.5-3 maand verder sinds de initiële bestelling ffs.
 
Terug
Bovenaan