Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ola, ik las een Secret Sauna.

Als het echt secret is zou ik gewoon een lege doos geven. Ineens genoeg roddelvoer om januari door te komen.
En om nog meer ergernis te kweken ('t is de topic ervoor): "Het budget van deze Secret Santa is geschonken aan:" (naargelang uw voorkeur)
- De PVDA
- De Russen
- Vlaams Belang
- Trump
- Viruswaanzin

Iemand op het werk heeft voorgesteld om een secret santa te doen.

Oh god. :sop:
Je kan alvast volgende item kopen dan, alle als het secret is he. Past normaal wel binnen het budget van die dingen.

Wel via de BG link. Zo kun je nog steunen :unsure:

Hier begint het ook tegen te steken. Ik moet nog enkele weken in mijn huidige functie blijven voor ik vakantie heb en daarna fris in een nieuwe functie kan beginnen. Ik ben het echter beu als koude pap. De motivatie voor mijn huidige job is beneden het vriespunt. Ten eerste is er te weinig werk en ten tweede is wat ik nog moet doen de komende weken niet bijster interessant.

Ik denk dat ik wat ik nog moet doen zou kunnen doen met enkele weken halftijds te werken. Nog extra verlof pakken in december mag helaas niet. In theorie heb ik zelfs genoeg dagen over om tot het einde van het jaar thuis te blijven.
Nog 17,5 dagen te gaan.

Of ik aan het aftellen ben?
Misschien.

Je kan alvast volgende item kopen dan, alle als het secret is he. Past normaal wel binnen het budget van die dingen.

Wel via de BG link. Zo kun je nog steunen :unsure:
Ze zijn al uitverkocht! Zoveel Secret Santa people hier?

Wie kijkt er donderdag rode duivels met de collega's?
Tot ik dit las wist ik zelfs niet dat ze speelden. En tegen morgen als ze blijkbaar spelen ben ik dat wss alweer vergeten.
Ik lees nadien dan wel de berichten dat ze BXL weer eens kapot geslagen hebben omdat er een of ander voetbalploegske gewonnen of verloren heeft. :cautious:

Iemand op het werk heeft voorgesteld om een secret santa te doen.

Oh god. :sop:
Heb je geen vrije keuze daarin?
Bij ons was er ook een collega die daar de voorbije 2 jaar het initiatief voor nam. 1e keer niet meegedaan omdat ik in zwangerschapsverlof was, het 2e jaar wel. Budget was 10€ geloof ik. Ik vond dat wel leuk eerlijk gezegd maar je moet er wel niet toe verplicht worden

Ik vervang een collega en ik ken het werk eigenlijk maar half. Ben begonnen met een mailbox tegen de 300 mails en na het behandelen van wat ik kan (zo'n 150 mails) de afgelopen dagen, staat die nog steeds op 250. Ik vraag om uitleg, zodat ik wat meer mails weggewerkt krijg, krijg ik een mail terug met links naar pagina's met uitleg, maar nog steeds niet exact wat ik nodig heb want ik weet de termijnen niet.

Blub dus.

Ze hebben besloten de chauffage hier een tweetal graden lager te zetten (keigoed!). Maar we hebben hier zo’n hightech systeem dat de temperatuur manu-militari onder controle houdt, en geen afwijkingen van de ingestelde temperatuur toelaat…

… en vandaag is er wel wat volk op kantoor, dus onze lichaamswarmtes zorgen ervoor dat de temperatuur hoger is dan de ingestelde waarde, waardoor de airco nu staat te blazen 😑

Ik zou binnenkort een groter team coördineren, waardoor ik recht heb op een verhoging in loonschaal en de facto kaderlid ga worden. Bonus, recht op een wagen, 600 à 900 euro bruto erbij (en dan nog indexering in januari dabei) en nog andere frivoliteiten. Maar HR laat het allemaal weer hangen. Zal wel een werk van lange adem worden. Dat heb je met grote Franse bedrijven. Doucement, à l'aise.

Mijne rechtstreekse chef die blijkbaar zijn mond niet kan houden.

Ik heb meegedaan aan een selectieprocedure voor een andere job, ik krijg er dienstvrijstelling voor, maar hij moet het dus goedkeuren.
Enige wat hij me vroeg was "Waarvoor doe je mee?" En "Bezorg me een bewijs dat je er aanwezig was"
Niet "Hoe komt het?" Of "jammer" of "succes"

Ik heb aan bijna niemand (privé of het werk) gezegd dat ik meedeed, zelfs mijn ouders niet, want wou mezelf ook de afgang besparen moest het niet lukken en ook niet de naam krijgen dat ik weg wil (stel dat het dan niet lukt)
Gewoon afwachten, we zien wel en als het concreet/definitief is pas mensen inlichten

Vandaag een collega op kantoor "Allè Silence ik heb gehoord dat ge wegwilt hier. Wat gaat ge dan exact doen? Waarom gaat ge weg?"

Ik kwam uit de lucht gevallen dus ik vraag hoe weet ge dat.
"Aah ja de chef was gisteren hier en heeft dat tegen iedereen komen zeggen die er ook was"

Morgen eens gaan vertellen dat ik dat toch niet apprecieer

Was het dan niet verstandiger om die dienstvrijstelling te laten vallen zodat het volledig achter zijn rug was? Of ging het dan nog uitkomen? Lijkt me een gezellige toxische omgeving daar.

Vandaag na mijn shift normaal gezien Medisch Onderzoek. Oké, op zich geen probleem behalve dat ik nergens een mail of een bericht heb gehad waar ik daarvoor precies moet zijn, dat heb ik dus zelf mogen uitvissen en dan kon niemand dat ook nog eens garanderen.

Soit, een uur voor mijn MO kom ik een collega tegen die blijkbaar ook moest gaan na zijn shift, maar die had blijkbaar een mail gekregen met de melding dat het is verplaatst naar morgen. Ik heb geen mail gekregen en nochtans zei die collega dat mijn naam er ook instond, alleen hebben ze die mail gestuurd naar iemand met dezelfde voornaam, maar een andere achternaam. :laugh: :laugh: :laugh:

Bon, ik bel dus naar het Service Center om dat aan te geven en ik leg de situatie uit. Waarop die vrouw mij antwoordde: "en wat verwacht gij nu dat wij gaan doen?" :unsure:

Ahzo, wat een onbeschoft antwoord. Ik heb dan maar geantwoord dat ze een nieuwe mail mogen sturen en deze keer naar de juiste 'Pinkman' en ik heb direct afgelegd. Wtf zeg.

Was het dan niet verstandiger om die dienstvrijstelling te laten vallen zodat het volledig achter zijn rug was? Of ging het dan nog uitkomen? Lijkt me een gezellige toxische omgeving daar.
Had ik eerst willen doen, ik wist zelfs niet dat je daar die DV voor kreeg.
Ik wou gewoon een dag verlof inzetten, tot een collega (van een ander team die ook meedeed) me zot verklaarde om dat te doen.

Terug
Bovenaan