Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Hoe iets fucking simpel zo moeilijk kan gemaakt worden.
Ik bestel een naamplaatje bij een firma

"Beste,

kan u brievenbusplaatje in bijlage maken met de tekst
"67/2 mevrouw Y"
de afmeting zijn...

Factuur mag u aan ons bezorgen op naam van mevrouw Y"

Weken voor gebeld en gemaild zonder antwoord. Dan krijg ik een antwoord dat ze dat niet konden maken omdat ze niet factureren op iemand anders dan degene die de bestelling heeft geplaatst. Fijn dat ze dat direct laten weten, soit.
Fine, zet de factuur dan maar op ons.
Nog 3 fucking weken moeten wachten voor dat hier aankwam.

Komt dat plaatje aan staat daar op

"67/7 mevrouw Y"

Bel en mail ik een week geleden dat dat mis is en of ze een nieuwe kunnen maken en nog altijd geen fucking antwoord.
Zijn ondertussen al 2.5-3 maand verder sinds de initiële bestelling ffs.
Straks is mevrouw Y al gestorven en kunt ge opnieuw beginnen
 
Waarom bestel je dat niet online? De kost is verwaarloosbaar en ze leveren de dag nadien.

Omdat dat een specifiek type moet zijn met een bepaald lettertype en ik da niet zelf voor elke blok ga uitzoeken welk type da is en welk lettertype.
Daar ben ik veel te veel tijd mee kwijt.
 
Euuuuh ... je veranderd niet van werk eh. Als consultant werk jij voor uw WG & wordt je eventueel geplaatst bij een klant (uw geval).
Dus 't enige wat veranderd is uwe klant.

Als consultant is dat iets dat je in feite als 'normaal' moet zien. Technisch gezien kan uw WG u telkens op korte termijn projecten zetten waardoor je om de 6mnd of zoiets ergens anders zit of verhuist naar intern of zo.
Da's de job waarvoor je kiest als je naar een consultancy boîte gaat. Moest ge weten hoeveel klanten ik niet gehad heb de voorbije 10j (althans, pre-Covid) ... comes with the territory ya know.

Het enige wat anders is in dit verhaal is dat uw WG nu eerst een voorstel doet, welke jij zelf mag kiezen om te aanvaarden of gewoon op uw huidig project 'blijven zitten'. Alsook dat jij blijkbaar zelf vragende partij bent om een andere klant toegewezen te krijgen.

Dus jah ... je geeft conflicterende statements eh ... enerzijds wil je veranderen, want jobinhoud.
Maar anderzijds ook niet, want je zit goed & dicht bij huis.
-> Begin dan alvast eerst eens met te beslissen wat uw prio is (bv. dicht bij huis blijven VS jobinhoud).

Als uw huidige project toewijzing 'wint' ... dan is er toch ook geen probleem? Uw WG verplicht u nl. (nog) niet om van klant te switchen eh.
Het topic is natuurlijk 'ergernis op het werk' en niet 'hulp bij carrièreplanning gevraagd', ik stoorde mij gewoon aan hoe de boel hier loopt en dat was het eigenlijk. Een beetje ventileren :unsure:

Dit is mijn 2e klant op anderhalf jaar tijd, allebei long term contracten die al jaren lopen en zullen blijven lopen dus in theorie kan ik hier nog 20 jaar zitten. Mijn ambitie is inderdaad om op termijn een stap hogerop te zetten, met mijn werkgever is dat ook afgesproken dat ik dat doe wanneer ik dat zelf wil en me daar klaar voor voel. Bij die stap hogerop hoort een waslijst aan hard- en softskills waaraan ik moet voldoen, waaronder bepaalde certificaten (daarmee dat ik daar ook tijd in steek, ongeacht hoe relevant ze zijn). Tijdens mijn halfjaarlijkse evaluatie vond mijn teamlead mij niet zo excited over mijn huidige functie, waarbij ik ook aangegeven heb dat het niet mijn droomfunctie is maar dat het er imo bij hoort om te beginnen. Daarop wou hij mij al meteen een nieuwe klant zoeken en moest ik die dingen allemaal ASAP behalen.

En ja, dat ik niet van werk verander is ook dubbel he. Bij mijn werkgever "ken" ik letterlijk 2 personen, via Teams en mail. Bij mijn klant ken ik er 200 die ik dagelijks zie. Dus ik voel me wel meer deel van mijn klant dan van mijn werkgever, wat wel normaal is.
Wat je zegt over die afweging klopt natuurlijk. Mijn ambitie wint het momenteel niet van al de rest dat belangrijk is.
Het is nu niet dat ik hier echt niks bijleer en gewoon met mijn vingers zit te draaien. Er komen nog wat leuke projecten aan komend jaar en dan kan ik me tegen na de zomer voorbereiden om elders aan de slag te gaan.

Ergens vind ik het ook altijd dubbel want mijn klant heeft al veel tijd in mij gestoken om alles uit te leggen en mij de systemen en manier van werken te leren kennen. De moment dat ik dan ingewerkt ben, het weer aftrappen vind ik nogal meh tov mijn collega's. Al zegt mijn baas zelf dat ze dat weten met consultancy en dat daar weinig aan te doen valt.

Misschien bekijk ik het allemaal te menselijk :unsure:
 
Het topic is natuurlijk 'ergernis op het werk' en niet 'hulp bij carrièreplanning gevraagd', ik stoorde mij gewoon aan hoe de boel hier loopt en dat was het eigenlijk. Een beetje ventileren :unsure:

Dit is mijn 2e klant op anderhalf jaar tijd, allebei long term contracten die al jaren lopen en zullen blijven lopen dus in theorie kan ik hier nog 20 jaar zitten. Mijn ambitie is inderdaad om op termijn een stap hogerop te zetten, met mijn werkgever is dat ook afgesproken dat ik dat doe wanneer ik dat zelf wil en me daar klaar voor voel. Bij die stap hogerop hoort een waslijst aan hard- en softskills waaraan ik moet voldoen, waaronder bepaalde certificaten (daarmee dat ik daar ook tijd in steek, ongeacht hoe relevant ze zijn). Tijdens mijn halfjaarlijkse evaluatie vond mijn teamlead mij niet zo excited over mijn huidige functie, waarbij ik ook aangegeven heb dat het niet mijn droomfunctie is maar dat het er imo bij hoort om te beginnen. Daarop wou hij mij al meteen een nieuwe klant zoeken en moest ik die dingen allemaal ASAP behalen.

En ja, dat ik niet van werk verander is ook dubbel he. Bij mijn werkgever "ken" ik letterlijk 2 personen, via Teams en mail. Bij mijn klant ken ik er 200 die ik dagelijks zie. Dus ik voel me wel meer deel van mijn klant dan van mijn werkgever, wat wel normaal is.
Wat je zegt over die afweging klopt natuurlijk. Mijn ambitie wint het momenteel niet van al de rest dat belangrijk is.
Het is nu niet dat ik hier echt niks bijleer en gewoon met mijn vingers zit te draaien. Er komen nog wat leuke projecten aan komend jaar en dan kan ik me tegen na de zomer voorbereiden om elders aan de slag te gaan.

Ergens vind ik het ook altijd dubbel want mijn klant heeft al veel tijd in mij gestoken om alles uit te leggen en mij de systemen en manier van werken te leren kennen. De moment dat ik dan ingewerkt ben, het weer aftrappen vind ik nogal meh tov mijn collega's. Al zegt mijn baas zelf dat ze dat weten met consultancy en dat daar weinig aan te doen valt.

Misschien bekijk ik het allemaal te menselijk :unsure:
Waarom gaat ge niet gewoon intern bij de klant (of een andere vaste plek) werken dan? Solliciteer op een functie bij hun ipv bij een consultancy boite te blijven waar de hoofdvraag is "hoeveel kunnen we op u verdienen?"
 
Ik zit nu al een half jaar lang meerdere avonden per week meetings te doen voor een project dat maar in cirkeltjes blijft draaien, voor een groot stuk omdat er veel verloop is en er continu stakeholders het bedrijf verlaten en vervangen worden door nieuwe mensen. Vaak zijn dat mensen in de VS die nauwelijks een opzegperiode moeten doen, waardoor wij heel weinig continuïteit hebben.

En ja hoor, net te horen gekregen dat weer een belangrijke spilfiguur weg is sinds vorige vrijdag en vervangen wordt door iemand nieuw, die ook weer up to speed moet worden gebracht want er moeten knopen worden doorgehakt.

Ik heb het gevoel dat deze cyclus gewoon nooit eindigt. Het is zo frustrerend dat al die maanden werk precies nergens toe leiden.
 
Waarom gaat ge niet gewoon intern bij de klant (of een andere vaste plek) werken dan? Solliciteer op een functie bij hun ipv bij een consultancy boite te blijven waar de hoofdvraag is "hoeveel kunnen we op u verdienen?"
Denk niet dat ik ergens die voordelen + loon ga krijgen die ik nu krijg. Bij mijn huidige klant heb ik zelfs meer nettoloon + auto/tankkaart dan mijn IT collega’s.

Maar dat consultancy enkel maar jobhoppen is klopt heus wel niet. Sommige mensen in mijn team werken al 10j+ voor dezelfde klant.
 
Volgende week verlof, en momenteel vrij weinig zin/drive om nog iets te doen of initiatief te nemen deze week. Ik denk dat ik gewoon heel de week ga quiet quiting doen. WK op een extra scherm (Zoals 90% van de mensen hier) en hup :unsure:
 
Denk niet dat ik ergens die voordelen + loon ga krijgen die ik nu krijg. Bij mijn huidige klant heb ik zelfs meer nettoloon + auto/tankkaart dan mijn IT collega’s.

Maar dat consultancy enkel maar jobhoppen is klopt heus wel niet. Sommige mensen in mijn team werken al 10j+ voor dezelfde klant.
idd hangt vooral van de projecten af waar je op zit. Bij een vorig bedrijf zaten er sommigen ook al meer dan 5jaar bij dezelfde klant.
 
Vandaag laatste dag opt huidige werk, toch dwaas dat het zoveel emoties met zich kan meebrengen na 5j.

Maandag start nieuwe job. Benieuwd wat het zal geven en of dat het combineerbaar zal zijn met het privéleven.
 
Lang geleden dat ik met zoveel tegenzin ging werken. Ik erger me dood aan sommige collega’s, vooral die ene die geen 5 minuten kan zwijgen. De drukste periode van het jaar is voorbij dus is er amper iets te doen op het moment. En gewoonweg geen goesting.
 
Een handleiding van 13 pagina’s over hoe we een document moeten invullen om onze ADV en sector verlofdagen in te zetten (opnemen als verlof, uitbetalen, sparen in pensioen of nog een andere categorie).
 
Hier hebben we een heel stappenplan inclusief process flow met de stappen die we moeten doen wanneer we een videosessie willen opnemen voor bijvoorbeeld een knowledge transfer later. Je moet de deelnemers op voorhand eerst een GDPR document zenden en dat moet door hen getekend worden. Vervolgens moet je bij het begin van de videosessie zowel schriftelijk als mondeling meedelen dat de sessie wordt opgenomen op video. Als alles is opgenomen mag de sessie maximaal zes maanden bewaard worden.

Omwille van één of andere reden wordt er dus niks meer opgenomen. Ik snap echt niet waarom.
 
Volgende week verlof, en momenteel vrij weinig zin/drive om nog iets te doen of initiatief te nemen deze week. Ik denk dat ik gewoon heel de week ga quiet quiting doen. WK op een extra scherm (Zoals 90% van de mensen hier) en hup :unsure:
Ah het WK opzetten is nog een goed idee. Ik zit tot donderdag toch alleen :lol:
 
Terug
Bovenaan