Ziek gevallen woensdagavond. *zucht*
- Door het idiote systeem "vanaf de eerste dag moet je doktersbriefje hebben" moest ik dus onmiddellijk naar de dokter gaan met mijn griep-achtige symptomen en zware hoofdpijn.
- Dokter schrijft mij slechts één dag thuis.

Wat denken die dokters? We gaan eens die beroeps-profiteurs die jarenlang onterecht thuiszitten wat compenseren door de werkende bevolking superkort thuis te schrijven?!
- De carrousel kan beginnen: Baas bellen, HR op de hoogte brengen, doktersbriefje uploaden op het platform, out-of-office instellen, etc. voor die ene dag.
- Intussen valt het resultaat binnen van de PCR-test: positief getest op Corona.
- De crèche staakt, dus normaal ging mijn moeder voor de kleine zorgen. Door mijn Corona gaat dit nu niet, mijn vrouw moet werken, dus moet ik zelf voor mijn kleine zorgen tijdens mijn ziektedag. Amper kunnen recupereren.
- De volgende dag (vandaag dus) voel ik mij nog steeds barslecht. Dus moest ik opnieuw naar de dokter bellen. Die begint blijkbaar pas te werken om 10u? Ok dan.
- Uiteindelijk mijn briefje gekregen om ook vandaag thuis te blijven.
- En hop, de carrousel kan opnieuw beginnen: Baas bellen, HR op de hoogte brengen, doktersbriefje uploaden op het platform, out-of-office instellen, bekijken welke meetings ik heb die dag, iedereen van die meetings op de hoogte brengen dat ik niet aanwezig zal zijn, bekijken welke harde deadlines er zijn die dag, intern bekijken met mijn baas en collega's wie deze taken kan overnemen, vervolgens de eeuwige twijfel voor elke taak tussen:
* zou ik hem nu helemaal onderdompelen in het project, uitleggen wat er moet gebeuren, waar hij alles kan terugvinden, ... ?
* of doe ik het gewoon vlug even zelf?
Ik besloot voor de belangrijkste taak een gedeelte zelf te doen en een gedeelte door te schuiven. Het was 11u30 tegen dat ik al deze zaken heb uitgevoerd. Dan kruip ik eindelijk terug in mijn bed om uit te rusten. Paar keer wakker gebeld door klanten. Gsm afgezet. Ik word wakker om 15u30. 1000 gemiste telefoons, 1000 whatsappjes van collega's en partners, ... Bleek dat ik een stukje informatie had vergeten meegeven om een bepaalde taak te kunnen uitvoeren.
Echt, fuck it. Niet normaal. Mag een mens nog op zijn gemak ziek zijn?!
Ik kijk nu al zwaar op tegen maandag waar ik alle schade van de voorbije 2 dagen zal moeten inhalen terwijl de agenda sowieso al bomvol staat. Als ik mezelf niet wil kl$ten zal ik al een stuk werk in het weekend moeten doen. Maar dat zal wellicht niet lukken want mijn vrouw is ook ziek dus de zorg voor de kleine zal veel tijd in beslag nemen. Hopelijk voel ik mij snel beter.
Een mens zou het ontzien om ziek te worden. Niet omwille van de ziekte maar omwille van alle miserie op het werk.