Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dan zou ik dat eens opnemen met HR. Vaak worden onkostennota's nagekeken door junior accountants/shared service centers in Azië/Oost-europa en krijgen die mensen zeer strikte guidelines welke onkostennota's te verwerken en welke te verwerpen, mogelijk weten ze bij Finance ineens niet bij wie ze de limieten moeten toepassen en bij wie niet.
Ja dat heb ik gedaan maar is een geping-pong tussen finance en HR -> dus vandaar een ergernis :D
En alles zit bij ons gewoon in België hoor :p

Wtf zelfs? Gij betaalt dus om te mogen werken? :oink:
Nee nee ik moet gewoon nog eens met de auto gaan zodat ik boven een bedrag zit en dan kan ik 2 tesamen indienen.
Ja dat bedrag is hoger dan ik met de trein ga (qua tijd ongeveer hetzelfde) en dan zeggen ze bij bedrijfswagens dat ze meer inzetten op EV voor milieu :unsure:

Ziek gevallen woensdagavond. *zucht*
- Door het idiote systeem "vanaf de eerste dag moet je doktersbriefje hebben" moest ik dus onmiddellijk naar de dokter gaan met mijn griep-achtige symptomen en zware hoofdpijn.
- Dokter schrijft mij slechts één dag thuis. :wtf: Wat denken die dokters? We gaan eens die beroeps-profiteurs die jarenlang onterecht thuiszitten wat compenseren door de werkende bevolking superkort thuis te schrijven?!
- De carrousel kan beginnen: Baas bellen, HR op de hoogte brengen, doktersbriefje uploaden op het platform, out-of-office instellen, etc. voor die ene dag.
- Intussen valt het resultaat binnen van de PCR-test: positief getest op Corona.
- De crèche staakt, dus normaal ging mijn moeder voor de kleine zorgen. Door mijn Corona gaat dit nu niet, mijn vrouw moet werken, dus moet ik zelf voor mijn kleine zorgen tijdens mijn ziektedag. Amper kunnen recupereren.
- De volgende dag (vandaag dus) voel ik mij nog steeds barslecht. Dus moest ik opnieuw naar de dokter bellen. Die begint blijkbaar pas te werken om 10u? Ok dan.
- Uiteindelijk mijn briefje gekregen om ook vandaag thuis te blijven.
- En hop, de carrousel kan opnieuw beginnen: Baas bellen, HR op de hoogte brengen, doktersbriefje uploaden op het platform, out-of-office instellen, bekijken welke meetings ik heb die dag, iedereen van die meetings op de hoogte brengen dat ik niet aanwezig zal zijn, bekijken welke harde deadlines er zijn die dag, intern bekijken met mijn baas en collega's wie deze taken kan overnemen, vervolgens de eeuwige twijfel voor elke taak tussen:
* zou ik hem nu helemaal onderdompelen in het project, uitleggen wat er moet gebeuren, waar hij alles kan terugvinden, ... ?
* of doe ik het gewoon vlug even zelf?

Ik besloot voor de belangrijkste taak een gedeelte zelf te doen en een gedeelte door te schuiven. Het was 11u30 tegen dat ik al deze zaken heb uitgevoerd. Dan kruip ik eindelijk terug in mijn bed om uit te rusten. Paar keer wakker gebeld door klanten. Gsm afgezet. Ik word wakker om 15u30. 1000 gemiste telefoons, 1000 whatsappjes van collega's en partners, ... Bleek dat ik een stukje informatie had vergeten meegeven om een bepaalde taak te kunnen uitvoeren.

Echt, fuck it. Niet normaal. Mag een mens nog op zijn gemak ziek zijn?!
Ik kijk nu al zwaar op tegen maandag waar ik alle schade van de voorbije 2 dagen zal moeten inhalen terwijl de agenda sowieso al bomvol staat. Als ik mezelf niet wil kl$ten zal ik al een stuk werk in het weekend moeten doen. Maar dat zal wellicht niet lukken want mijn vrouw is ook ziek dus de zorg voor de kleine zal veel tijd in beslag nemen. Hopelijk voel ik mij snel beter.

Een mens zou het ontzien om ziek te worden. Niet omwille van de ziekte maar omwille van alle miserie op het werk.

- Door het idiote systeem "vanaf de eerste dag moet je doktersbriefje hebben" moest ik dus onmiddellijk naar de dokter gaan met mijn griep-achtige symptomen en zware hoofdpijn.
- Dokter schrijft mij slechts één dag thuis. :wtf: Wat denken die dokters? We gaan eens die beroeps-profiteurs die jarenlang onterecht thuiszitten wat compenseren door de werkende bevolking superkort thuis te schrijven?!
- De carrousel kan beginnen: Baas bellen, HR op de hoogte brengen, doktersbriefje uploaden op het platform, out-of-office instellen, etc. voor die ene dag.
- Intussen valt het resultaat binnen van de PCR-test: positief getest op Corona.
- De crèche staakt, dus normaal ging mijn moeder voor de kleine zorgen. Door mijn Corona gaat dit nu niet, mijn vrouw moet werken, dus moet ik zelf voor mijn kleine zorgen tijdens mijn ziektedag. Amper kunnen recupereren.
- De volgende dag (vandaag dus) voel ik mij nog steeds barslecht. Dus moest ik opnieuw naar de dokter bellen. Die begint blijkbaar pas te werken om 10u? Ok dan.
- En hop, de carrousel kan opnieuw beginnen: Baas bellen, HR op de hoogte brengen, doktersbriefje uploaden op het platform, out-of-office instellen, bekijken welke meetings ik heb die dag, iedereen van die meetings op de hoogte brengen dat ik niet aanwezig zal zijn, bekijken welke harde deadlines er zijn die dag, intern bekijken met mijn baas en collega's wie deze taken kan overnemen, vervolgens de eeuwige twijfel voor elke taak tussen:
* zou ik hem nu helemaal onderdompelen in het project, uitleggen wat er moet gebeuren, waar hij alles kan terugvinden, ... ?

Ik besloot voor de belangrijkste taak een gedeelte zelf te doen en een gedeelte door te schuiven. Het was 11u30 tegen dat ik al deze zaken heb uitgevoerd. Dan kruip ik eindelijk terug in mijn bed om uit te rusten. Paar keer wakker gebeld door klanten. Gsm afgezet. Ik word wakker om 15u30. 1000 gemiste telefoons, 1000 whatsappjes van collega's en partners, ... Bleek dat ik een stukje informatie had vergeten meegeven om een bepaalde taak te kunnen uitvoeren.

Ik kijk nu al zwaar op tegen maandag waar ik alle schade van de voorbije 2 dagen zal moeten inhalen terwijl de agenda sowieso al bomvol staat. Als ik mezelf niet wil kl$ten zal ik al een stuk werk in het weekend moeten doen. Maar dat zal wellicht niet lukken want mijn vrouw is ook ziek dus de zorg voor de kleine zal veel tijd in beslag nemen. Hopelijk voel ik mij snel beter.

Een mens zou het ontzien om ziek te worden. Niet omwille van de ziekte maar omwille van alle miserie op het werk.

Ik kan je in Gent aanraden om je in te schrijven bij een wijkgezondheidscentra voor een huisdokter.

's morgens bellen voor een afspraak, afspraakuur wordt relatief gerespecteerd, geen cash geld nodig, heel de dag open op afspraak van 8u tot 19u.

Ja, er zijn wel wat spelregels daarrond. Mag niet zomaar naar een andere huisdokter gaan. terwijl je ingeschreven bent in zo'n wijkgezondheidscentra. Je moet je eerst uitschrijven vooraleer je naar een andere dokter gaat, ze lijken ook wel redelijk zuinig op ziektebriefjes :p. (luchtpijpontsteking en ik kreeg drie dagen :p. Ik wist toen al dat ik nooit hersteld ging zijn in drie dagen. Twee dagen lang niet geslapen door de hoest. :p.)

@mac-bc Ik weet niet hoeveel je verdient op uw werk, maar het is de enige terugkerende factor in al uw ergernissen.

Zoek u een rustigere functie of ander werk, want aan dit tempo heb je binnen de kortste keren een burn-out of hartstilstand.

Hoe kunt ge keer op keer die rants hier neerpennen zonder ooit enige feedback mee te nemen. Het is toch gewoon iedereen hetzelfde liedje, onbegrijpelijk.

Ge doet het ook vooral uzelf aan he. Als ge ziek zijt, zijt ge ziek. Blijf in uw nest tot ge genezen zijt. Nu raakt ge alleen maar gefrustreerd, is uw werk niet deftig gedaan en kan je niet deftig rusten.

Wat ga je doen als je morgen je beide armen breekt? Met uw neus leren typen? Laat den boel eens in het honderd lopen en laat uw collega's eens hun plan trekken. Misschien leren ze er nog iets uit.

@mac-bc Leest gij eigenlijk wel de reacties en raad of komt gij hier gelijk altijd gewoon een rant afsteken om daarna met de noorderzon te vertrekken?

Da tweede mag (t zijn ergernissen voor iets), maar dan raad ik andere posters aan om hun energie in andere zaken te steken.

Corona is toch sowieso een week ziekenverlof dacht ik ?
Ik mocht zelfs niet naar mijn dokter zonder het resultaat van mijn coronatest..

Zijn rant over het gedoe om een ziekebriefje volg ik wel.
Iedere volwassene die ziek is, weet dat je meestal na 2-3 dagen terug op de been bent. Een bezoek aan de dokter is puur voor het bewijs dat je ziek bent. Dokters hebben teveel patienten, als je ziek bent heb je geen zin in al dat papiergedoe en om bij de dokter te zitten.

Daarnaast: Zoek ander werk. Je bent niet geschikt voor zo'n omgeving.

Zijn rant over het gedoe om een ziekebriefje volg ik wel.
Iedere volwassene die ziek is, weet dat je meestal na 2-3 dagen terug op de been bent. Een bezoek aan de dokter is puur voor het bewijs dat je ziek bent. Dokters hebben teveel patienten, als je ziek bent heb je geen zin in al dat papiergedoe en om bij de dokter te zitten.
Die 1 dag is om het testresultaat af te wachten en ZEKER te zijn dat mensen terug contact opnemen voor verdere instructies indien positief. Indien "gewoon ziek" had hij tot einde werkweek gekregen. Covid is idd doorgaans langer, zeker met ziektesymptomen.
Daarnaast: Zoek ander werk. Je bent niet geschikt voor zo'n omgeving.
What's new? 😬

Is het dat of is het een geval van 'ik ben te belangrijk en zonder mij loopt alles in het honderd '
Ik dacht vroeger ook zo, tot ik echt niet kon gaan en mijn huisarts nadien zei: "en, is de firma nu failliet?" Ze vinden voor alles wel een oplossing hoor. Als er iemand anders ziek is, moet de rest meestal wat bijspringen, nu zal dat niet anders zijn.

Terug
Bovenaan