Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

* "Kan ik op die werf binnen nu de ramen en deuren staan, want ik ben vroeg daar he?"
- "jaja, geen probleem, de plakker is sowieso ook zo vroeg daar, de klant zelf kwam ook en anders ligt er een sleutel verstopt op locatie X"

3x raden wie hier intussen al bijna anderhalf uur staat duimen te draaien terwijl de baas hopeloos probeert iemand te bereiken om mij binnen te laten.
Maja, altijd die aannemers die zich niet aan hun planning houden en maar wat doen he...

* "Kan ik op die werf binnen nu de ramen en deuren staan, want ik ben vroeg daar he?"
- "jaja, geen probleem, de plakker is sowieso ook zo vroeg daar, de klant zelf kwam ook en anders ligt er een sleutel verstopt op locatie X"

3x raden wie hier intussen al bijna anderhalf uur staat duimen te draaien terwijl de baas hopeloos probeert iemand te bereiken om mij binnen te laten.
Maja, altijd die aannemers die zich niet aan hun planning houden en maar wat doen he...
Punt is dat dat geen impact zou moeten hebben op uw volgende klant. Deze verknoeit het zelf? Ok goed, naar achter in de rij.

Probleem is dat ik van 10u tot 15u al doorlopend in meetings zit, op de middagpauze na. En dat uurtje middagpauze vind ik ook gewoon belangrijk om te ontspannen tussendoor, dikwijls met een korte wandeling.
Gewoon echt boertig eten en dingen van tussen uw tanden halen met iets van op je bureau. Ze gaan het geen tweede keer doen.

Gewoon echt boertig eten en dingen van tussen uw tanden halen met iets van op je bureau. Ze gaan het geen tweede keer doen.
En dan vooral de camera als spiegel gebruiken om in close up dingen tussen uw tanden te peuteren :laugh:.
Ik heb het al zien gebeuren :eek:.

Tussen twaalf en een eet iederéen. Bij ons respecteren ze die leuze toch wel, tenzij bij extreme uitzonderingen wanneer het echt niet anders kan.

HR die een verplichte Teams meeting organiseren van 12u tot 13u, "maar eet gerust achter je bureau". Fuck off, echt.
Was da ni gedurende corona dat er bepaalde mensen gewoon ne vooraf gefilmde video vn zichzelf lieten afspelen. Collega's denken dat dat ge aanwezig zijt en gij zit gewoon uw ding te doen xD

Hier nekeer gene rant.
Online meeting met een externe (ikzelf, mn manger en een externe) met één of andere vrouw..meeting al 4x geannuleerd(van die externe haar kant) om dan uiteindelijk na de 5de keer door te gaan. Onze verhouding: wij zijn klant en die externe wou iets verkopen..ma we wisten op voorhand dat we niks zouden kopen.
Die haar internet liep constant vast, waardoor haar beeld constant op de meest debiele gezichtstrekken vastliep :rofl: .
Mn manager die dan in een aparte chat begint te sturen:
"amaai saaie meeting" of "haha, check die haar smoel als da beeld stilvalt"
Of ene keer bleef da beeld +10sec hangen (en geen geluid meer te horen)..manager luidop tegen mij "ja....alé...deze meeting 4x afgezegd geweest..om dan zo'n meeting te krijgen...tis echt de moeite."
Ik lag plat vant lachen dat mn manager dat openlijk had gezegd. Wnr die externe dan terug verbonden was, moesten mn manager en ik onze lach constant inhouden. Kwam wel ni professioneel over van onze kant lol

Bij ons was er eens een online les ook via Teams, volgens mij had er 1 van die gasten de nacht gehad.

Het eerste uur geen camera, de lesgever bleef er maar over zagen. Dan heeft hij zijn camera aangezet en je zag hem altijd een beetje meer wegdommelen.
Plots was hij helemaal vertrokken en zag je dat hij gewoon nog in zijn bed lag :D

Na de middagpauze zag hij er plots helemaal fris en monter uit. Nog steeds in zijn bed, van die borrelnootjes aan het eten. Maar als zijn nootjes op waren dan trok hij zijn kap over zijn hoofd en kreeg hij het weer moeilijk om uiteindelijk weer in slaap te vallen.

4d thuiswerk, 1d op kantoor is wat wij momenteel doen
Normaal ga ik die dag altijd met de trein (5 euro) en dat wordt altijd terugbetaald

Ben eens 1 keer met de auto gegaan (parking 7.50) en de terugbetaling wordt geweigerd terwijl mijn collega's die altijd met de auto komen geen issue hebben (en sommige van andere afdeling krijgen zelfs gewoon abonnement dat je er pas uit hebt als je 10d/maand gaat)

Geweigerd onder het motto 'je hebt er nettovergoeding voor' terwijl die voor thuiswerk is (en nog een van paar euro ter compensatie van iets dat we verloren zijn door overname. Collega's hebben meer vergoedingen overigens). Moest ik nu parking duurder hebben dan 10 euro was het geen issue :wtf:

Volgende keer pak ik dus de veel duurdere (15+ euro) maar dichter bij de klant parking :laugh:

Intercontinental <> across Europe
0MvVkFk.png

4d thuiswerk, 1d op kantoor is wat wij momenteel doen
Normaal ga ik die dag altijd met de trein (5 euro) en dat wordt altijd terugbetaald

Ben eens 1 keer met de auto gegaan (parking 7.50) en de terugbetaling wordt geweigerd terwijl mijn collega's die altijd met de auto komen geen issue hebben (en sommige van andere afdeling krijgen zelfs gewoon abonnement dat je er pas uit hebt als je 10d/maand gaat)

Geweigerd onder het motto 'je hebt er nettovergoeding voor' terwijl die voor thuiswerk is (en nog een van paar euro ter compensatie van iets dat we verloren zijn door overname. Collega's hebben meer vergoedingen overigens). Moest ik nu parking duurder hebben dan 10 euro was het geen issue :wtf:

Volgende keer pak ik dus de veel duurdere (15+ euro) maar dichter bij de klant parking :laugh:
Ja mannekes, da's nu eens echt zever in pakskes.
De klant betaald om te beginnen al om ons ter plaatse te laten komen. Dus de klant betaald voor naft & parking / trein, etc.
Zelfs dan nog houden ze er aan over natuurlijk.

Moest men mij dit lappen zou het opeens toch gedaan zijn met naar klanten gaan.
'Aja mr. de patron ... ik moet privé betalen om ter plaatse te gaan bij de klant ... dan zal het remote zijn vanaf nu e.' :sneaky:

Anyway ... zelf nog nooit een issue mee gehad. Toen ik nog veel de baan deed was het 'bonneke binnen steken'.

Dus ja, ik schiet het wel voor, maar krijg het even later ook weer terug. Dat ik dat dan even moet voor schieten had ik dan weer niet zo'n probleem mee (zolang de terugbetaling consistent verloopt eh).
'k Heb idd nog (uitzonderlijk) periodes gehad waar ik voor weken aan een stuk moest parkeren in een onder/bovengrondse parking & dat dit wel telkens wat eurootjes waren om voor te schieten. Want jah ... 'k moest op kantoor komen om de bonnetjes binnen te steken natuurlijk.
Meestal is dit enkele dagen in de week & krijg je dat wekelijks/2 wekelijks terug, dan loopt dat niet zo zwaar op.

We hebben ook 4411 met bedrijfsaccount voor waar dit supported is, dan moeten we niets voorschieten.

Ook ... de '>10 EUR is wel voor 't bedrijf' voorwaarde ... strange. :rolleyes:

Die te overschrijden limieten heeft alles te maken met uw dagvergoeding, als jij een netto onkostenvergoeding van uw werkgever krijgt moet er strikt omschreven zijn wat daar in vervat zit. Vaak zitten daarin parkingkosten voor een zeker bedrag. Als men dan nog eens uw parking via expense note gaat terugbetalen kan dat bij een controle zuur uitvallen. Het is pas als de effectieve kost de forfaitaire nettovergoeding overtreft dat ze het via expense note alsnog mogen betalen. Hoe absurd het ook klinkt, als je een duurdere parking kiest mag uw werkgever het verschil tussen uw nettovergoeding en de effectieve kost bijpassen. Vanaf dit jaar wordt daar strenger op toegekeken waardoor bedrijven het zelf strikter toepassen, mede omdat dit voortaan ook op uw loonfiche wordt opgenomen wat het controleerbaar maakt.

Die te overschrijden limieten heeft alles te maken met uw dagvergoeding, als jij een netto onkostenvergoeding van uw werkgever krijgt moet er strikt omschreven zijn wat daar in vervat zit. Vaak zitten daarin parkingkosten voor een zeker bedrag. Als men dan nog eens uw parking via expense note gaat terugbetalen kan dat bij een controle zuur uitvallen. Het is pas als de effectieve kost de forfaitaire nettovergoeding overtreft dat ze het via expense note alsnog mogen betalen. Hoe absurd het ook klinkt, als je een duurdere parking kiest mag uw werkgever het verschil tussen uw nettovergoeding en de effectieve kost bijpassen. Vanaf dit jaar wordt daar strenger op toegekeken waardoor bedrijven het zelf strikter toepassen, mede omdat dit voortaan ook op uw loonfiche wordt opgenomen wat het controleerbaar maakt.
Alleen: ik heb geen dagvergoeding noch onkostenvergoeding en mijn collega's wel (behalve die dat met mij overgenomen zijn) :p

Alleen: ik heb geen dagvergoeding noch onkostenvergoeding en mijn collega's wel (behalve die dat met mij overgenomen zijn) :p
Dan zou ik dat eens opnemen met HR. Vaak worden onkostennota's nagekeken door junior accountants/shared service centers in Azië/Oost-europa en krijgen die mensen zeer strikte guidelines welke onkostennota's te verwerken en welke te verwerpen, mogelijk weten ze bij Finance ineens niet bij wie ze de limieten moeten toepassen en bij wie niet.

Terug
Bovenaan