Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

zal wel weer uitbesteed geweest zijn aan een privéfirma...
Die firma: "we maken een ticketje"

Weken later, ticketje opgelost, een factuur volgend: *aaahhhhhhhhhhhhhhhh*

Ondertussen ook een verloop van consultants bij die firma. Zit daar een nieuwe die amper weet waarover het gaat.
 
Afgelopen maandag op gesprek geweest over hie ik de toekomst nu zie, nu dat ze onze postploeg afgevoerd hebben.
We hebben wel nog enkele lopende opdrachten tot eind dit jaar, maar daarmee heb ik ook al niet meer voldoende uren om mijn uurrooster gevuld te krijgen.
Dus dat word dan meewerken met andere ploegen.
Ik heb wel al laten weten dat ik niet ga blijven als het volledig afgelopen is met de post, dus zal moeten uitkijken naar een andere job.

Overname van de volledige ploeg met alle opdrachten zit er waarschijnlijk niet meer in, spijtig, maar het is nu zo ....

Op naar iets nieuws zeker....
 
Communicatie bij onze planning...

Ik krijg deze week drie maal telefoon van drie verschillende planners met de vraag of ik vrijdag een extra shift wou komen presteren ivm een ziekte. Drie keer aangegeven dat ik niet kan en bij de derde telefoon lichtjes geagiteerd doch respectvol gereageerd dat ze dat wel ergens mogen noteren zodat men kan zien wie er al opgebeld is en wie niet...
 
Wij hebben vorig jaar zo'n sessie gedaan als management team. Was wel redelijk heftig, dus in groep feedback geven op je collega's. En het moesten dus dingen zijn die je storen.
Maar als je dat niet kan hebben als groep, loopt er toch iets mis.
Een aantal mensen blijven dan redelijk oppervlakkig, maar enkele van die feedbacks kwamen echt binnen.
De feedback die ik toen heb gekregen van een collega waar ik heel goed mee overweg kom, heeft me toch wel echt een paar dagen flabbergasted gelaten. Ik probeer daar nu zoveel mogelijk rekening te houden, maar 't is echt wel een onderdeel van mijzelf.
Ik ben nu nieuwsgierig wat de feedback was?
 
Tof projectje erbij gekregen hier.

Een bitch fight tussen twee kolossen over de verkoop van een bepaald miljoenen-project waarvan de kwaliteit in twijfel wordt getrokken door de koper. Zit in een juridische procedure met advocaten bovenop.

En bibi mocht de expertise gaan uitvoeren. Rapport geschreven. Uiteraard is dat rapport volledig neergesabeld door de ene partij. Elk woord wordt uit zijn context getrokken. Elke (onvermijdelijke) assumptie wordt aangevochten. Elke conclusie wordt in twijfel getrokken. Ik had x moeten doen, ik had y moeten doen, ik had z kunnen dubbelchecken, ... Ze beginnen zelfs te neuten over het feit dat er zoveel tijd zat tussen uitgevoerde expertise en rapport.
Sorry dat ik, in tegenstelling tot advocaten blijkbaar, wél overladen wordt met werk.

Je moet toch uit een speciaal soort hout gesneden zijn om een georganiseerde ruziemaker en professionele sfeerspons te worden zoals het beroep van advocaat. Pure ballast voor de maatschappij.

"Confrator". :sarcastic: Doe niet belachelijk.
 
Tof projectje erbij gekregen hier.

Een bitch fight tussen twee kolossen over de verkoop van een bepaald miljoenen-project waarvan de kwaliteit in twijfel wordt getrokken door de koper. Zit in een juridische procedure met advocaten bovenop.

En bibi mocht de expertise gaan uitvoeren. Rapport geschreven. Uiteraard is dat rapport volledig neergesabeld door de ene partij. Elk woord wordt uit zijn context getrokken. Elke (onvermijdelijke) assumptie wordt aangevochten. Elke conclusie wordt in twijfel getrokken. Ik had x moeten doen, ik had y moeten doen, ik had z kunnen dubbelchecken, ... Ze beginnen zelfs te neuten over het feit dat er zoveel tijd zat tussen uitgevoerde expertise en rapport.
Sorry dat ik, in tegenstelling tot advocaten blijkbaar, wél overladen wordt met werk.

Je moet toch uit een speciaal soort hout gesneden zijn om een georganiseerde ruziemaker en professionele sfeerspons te worden zoals het beroep van advocaat. Pure ballast voor de maatschappij.

"Confrator". :sarcastic: Doe niet belachelijk.
Expertise in opdracht van de verkoper of de rechtbank?

Het is 100% te verwachten dat de advocaat van de door uw expertise benadeelde partij gaten in uw verslag probeert te prikken he, die man verdedigt zijn cliënt nu eenmaal, hij wordt daarvoor betaald. Het zou eerder verbazingwekkend zijn dat er helemaal geen opmerkingen of bedenkingen geformuleerd worden.
 
Tof projectje erbij gekregen hier.

Een bitch fight tussen twee kolossen over de verkoop van een bepaald miljoenen-project waarvan de kwaliteit in twijfel wordt getrokken door de koper. Zit in een juridische procedure met advocaten bovenop.

En bibi mocht de expertise gaan uitvoeren. Rapport geschreven. Uiteraard is dat rapport volledig neergesabeld door de ene partij. Elk woord wordt uit zijn context getrokken. Elke (onvermijdelijke) assumptie wordt aangevochten. Elke conclusie wordt in twijfel getrokken. Ik had x moeten doen, ik had y moeten doen, ik had z kunnen dubbelchecken, ... Ze beginnen zelfs te neuten over het feit dat er zoveel tijd zat tussen uitgevoerde expertise en rapport.
Sorry dat ik, in tegenstelling tot advocaten blijkbaar, wél overladen wordt met werk.

Je moet toch uit een speciaal soort hout gesneden zijn om een georganiseerde ruziemaker en professionele sfeerspons te worden zoals het beroep van advocaat. Pure ballast voor de maatschappij.

"Confrator". :sarcastic: Doe niet belachelijk.
Raar dat ze zoiets niet door een onafhankelijke expert (ingenieur, archicect, ...) laten doen.
 
Expertise in opdracht van de verkoper of de rechtbank?

In opdracht van de koper. Zij willen bewijs dat het inferieure kwaliteit is. Advocaat van de verkoper sabelt het rapport neer uiteraard.


Het is 100% te verwachten dat de advocaat van de door uw expertise benadeelde partij gaten in uw verslag probeert te prikken he, die man verdedigt zijn cliënt nu eenmaal, hij wordt daarvoor betaald. Het zou eerder verbazingwekkend zijn dat er helemaal geen opmerkingen of bedenkingen geformuleerd worden.
Weet ik wel hoor, maar er zijn tig obvious opmerkingen langs mijn kant die elke professional zal beamen maar ze willen dus blijkbaar per se belachelijk doen en echt àlles in twijfel gaan trekken. :sarcastic: Kinderachtig. Geldingsdrang.

En nu moeten wij ons op elk punt gaan verdedigen WAAROM we dat standpunt hebben ingenomen. Ok, allemaal regie-uren dus wat dat betreft maakt het niet uit. Maar:
  • Mijn agenda zit bomvol en op zo'n idioot uitgebreide verdediging had ik niet gerekend
  • Ook een inhoudelijke kutjob om alles wat obvious is te gaan verdedigen. Probeer eens het licht van de zon te "bewijzen". En als ik ergens één steek laat vallen in mijn argumentatie gaan ze er bovenop zitten natuurlijk.
  • Dit zijn ook het type rapporten die meerdere lagen in de hiërarchie moeten doorlopen voor het uitgestuurd wordt. Met andere woorden:
    • Je werkt aan een eerste versie. Stuurt dit door naar n+1. Opmerkingen komen terug. Opmerkingen verwerken. Repeat, tot het goedgekeurd is door n+1.
    • Dan naar het niveau n+2. Opmerkingen komen terug. Verwerken. Repeat.
    • Enzovoort. Ugh.
  • En dat betekent dus ook dat ik niet te lang mag laten liggen want de doorlooptijd is gigantisch lang. Dat betekent dus weer schuiven met àlle andere taken voor àlle andere projecten. Dat betekent dus ook dat ik de komende dagen weer telefoontjes en mails uit alle hoeken zal krijgen (klanten, aannemers, collega's, hiërarchie, ...) met vragen als "waar blijft dit?", "heb je hier nog kunnen naar kijken?", "zonder tegenbericht tegen morgen gaan we ervan uit dat het ok is", enzovoort.
 
Raar dat ze zoiets niet door een onafhankelijke expert (ingenieur, archicect, ...) laten doen.

Wij zijn onafhankelijk en we zijn ingenieurs.

We hebben dit project destijds nooit begeleid bij de bouw. We hadden hier niets mee te maken. Maar we hebben wel een vrij goede reputatie in de markt dus dan komen ze bij ons aankloppen voor dit soort expertises. Dit is voor ons eerder een "specialleke".
Onze normale job bestaat eruit om te voorkomen dat er slechte installaties gebouwd worden. Nu moeten we achteraf zeggen wat hier verkeerd gelopen is.
 
Expertise in opdracht van de verkoper of de rechtbank?

Het is 100% te verwachten dat de advocaat van de door uw expertise benadeelde partij gaten in uw verslag probeert te prikken he, die man verdedigt zijn cliënt nu eenmaal, hij wordt daarvoor betaald. Het zou eerder verbazingwekkend zijn dat er helemaal geen opmerkingen of bedenkingen geformuleerd worden.

Die doen inderdaad gewoon hun werk, that's how the cookie crumbles.

En in opdracht van de koper =/ onafhankelijk.
 
Wij zijn onafhankelijk en we zijn ingenieurs.

We hebben dit project destijds nooit begeleid bij de bouw. We hadden hier niets mee te maken. Maar we hebben wel een vrij goede reputatie in de markt dus dan komen ze bij ons aankloppen voor dit soort expertises. Dit is voor ons eerder een "specialleke".
Onze normale job bestaat eruit om te voorkomen dat er slechte installaties gebouwd worden. Nu moeten we achteraf zeggen wat hier verkeerd gelopen is.
Ah ok, ik dacht dat het een project was dat jullie opgeleverd hadden. Dan versta ik het wel. Achteraf is ook wel weer vijgen na Pasen. ik zou zo'n rapport wel eens willen zien :laugh:
 
Tof projectje erbij gekregen hier.

Een bitch fight tussen twee kolossen over de verkoop van een bepaald miljoenen-project waarvan de kwaliteit in twijfel wordt getrokken door de koper. Zit in een juridische procedure met advocaten bovenop.

En bibi mocht de expertise gaan uitvoeren. Rapport geschreven. Uiteraard is dat rapport volledig neergesabeld door de ene partij. Elk woord wordt uit zijn context getrokken. Elke (onvermijdelijke) assumptie wordt aangevochten. Elke conclusie wordt in twijfel getrokken. Ik had x moeten doen, ik had y moeten doen, ik had z kunnen dubbelchecken, ... Ze beginnen zelfs te neuten over het feit dat er zoveel tijd zat tussen uitgevoerde expertise en rapport.
Sorry dat ik, in tegenstelling tot advocaten blijkbaar, wél overladen wordt met werk.

Je moet toch uit een speciaal soort hout gesneden zijn om een georganiseerde ruziemaker en professionele sfeerspons te worden zoals het beroep van advocaat. Pure ballast voor de maatschappij.

"Confrator". :sarcastic: Doe niet belachelijk.

Ik versta niet dat je daar "ja" op zegt. En zeker niet als je de bonen moet fretten nadien als er totaal onvoorspelbare zever uit komt.
 
Ik versta niet dat je daar "ja" op zegt. En zeker niet als je de bonen moet fretten nadien als er totaal onvoorspelbare zever uit komt.

Tja, dan moet die vraag eerst al gesteld worden natuurlijk. Vaak krijg je gewoon een mail binnen dat er blijkbaar een project werd overgedragen naar u. Als je chance hebt wordt er weleens gebeld door de teamlead, soms in vraag-vorm soms in mededelings-vorm.

Ik heb recent op mijn evaluatiegesprek aangehaald dat ik enkele dagen tijd wil krijgen tussen het aankondigen van het project (met als type project x, met budget y en met timing z) en mijn (eventuele) goedkeuring.
Mijn teamlead heeft beloofd dat hij dit zou meenemen, maar zei wel al direct erbij: "Maar weet, mac-bc, dat ik voor sommige projecten quasi uitsluitend jou of senior-collega A erop kan zetten hé".

Het weigeren van projecten, dat zit totaal niet in de bedrijfscultuur. Hoogstens kan je je bezorgdheden uiten, die dan zullen neerkomen op samen uw werk wat herschikken.
 
Terug
Bovenaan