Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

De arrogantie komt waarschijnlijk gewoon slecht over. (Je zei zelf al dat hij communicatief niet sterk is.)

In zijn logica:
Is het niet schematisch genoteerd, dan is het fout. En het is de schuld van de organisatie, management, team X of Y,... dat het niet uitgeschreven staat. Niet mijn fout.

In zijn ogen: De verkeerde actie werd uitgevoerd omdat het niet gedocumenteerd is,...
In andermans ogen: Hij heeft iets verkeerd gedaan. Hij heeft niet gecommuniceerd erover, hij legt de fout bij een ander,...

Natuurlijk in de echte wereld is niet alles netjes gedocumenteerd, mooi in schema's, uitgewerkte procedures van A tot Z,... buiten misschien in een kerncentrale of onderhoud van helicopters, treinen, vliegtuigen... Maar niet iedereen werkt zo of heeft de luxe om zo te werken.
Ja dit dus. In den bouw loopt het verre van een leien dakje en moet er veel bijgestuurd worden. Ik ken geen enkele firma in den bouw waar alles soepel loopt.

Werd niet aangegeven. Is door het zoveelste conflict met iemand op de werkvloer dat hij daar zelf mee is afgekomen. Goed, we hebben daar notie van genomen en hebben veel inspanningen gedaan om er rekening mee te houden. Aan de andere kant heeft dat ook wel zijn grens.

Wat betreft die arrogantie: als je continu sarcastische opmerkingen of steken onder water moet geven met een brede smile op het gezicht denk ik dat dat weinig te maken heeft met verandering.
Er zijn ook daarin zeker grenzen, waar hij zich moet aan houden.

Ivm arrogantie: kan zijn manier zijn om om te gaan met onzekerheid, maar dat wilt niet zeggen dat zijn copings-mechanisme moet getolereerd worden. En er ook hier duidelijk een grens moet getrokken worden

Terug
Bovenaan