Dan belt mijn teamlead mij op vanmorgen om het evaluatiegesprek vroeger te laten doorgaan. Dan zeg ik dat dat moeilijk zal zijn omdat ik nog wat voorbereidingswerk heb (ik zit nog maar aan pagina 16 van de 25), "tenzij dat je er ok mee bent dat ik niet alles invul?". *Please zeg ja*
Antwoord: "Ah neen, dat gaat niet hé, dan gaan we het naar achter verschuiven!". -> *zucht*
Waarop hij verder gaat: "Oei oei, dat is wel héél last minute hé, dat je dat gesprek voorbereid". ->Euh... Sorry, mama? Ik zal het nooit meer doen?
Dus:
1) Mij schaamteloos tot over mijn oren in het werk steken
2) Dan nog eisen dat je 25 nutteloze pagina's invult voor uw evaluatiegesprek
3) En dan nog verbaasd zijn en verwijten dat ik het geen weken op voorhand al netjes heb klaar liggen alsof ik niets anders te doen heb?!
![]()
Het enige wat ik uit hun strot wil horen komen is: "1000x sorry dat we u overladen met werk, hier is opslag, en ongelofelijk dat je dan nog tijd vrijmaakt om het evaluatiegesprek enigszins voor te bereiden. We vragen ons soms af hoe je het allemaal voor elkaar krijgt."
Ik verdenk hen ervan om ons murw te slaan met 1000 vragen zodat we daarna geen tijd, geen zin en geen energie meer hebben om opslag te vragen.
Als ik opslag wil vragen: vermeld ik dit best op dat officieel document, of doe ik dit off the record? Als ik iedereen hier lees: moet ik vooral altijd en overal mijn ass coveren. Moet ik mijn ass coveren door dit neer te schrijven zodat ik later (desgevallend) kan zeggen: "ik vraag het al sinds april 2024, kijk maar op het formuliertje!".
Euh... Sorry, mama? Ik zal het nooit meer doen?