Chilliewillie88
Active member
@Chilliewillie88 bij de overheid werkt toch iedereen hard?
Waar heb ik dat gezegd?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ben eens nieuwsgierig naar je Excel - wie weet mag je de onvoorstelbaar slecht geregelde HR dienst wel dankbaar zijn:
op het eerste zicht toch wat zaken die in het voordeel van loon wijzen
- stevige groepsverzekering - ik veronderstel i.f.v. % loon
- geen idee of ze bij jullie opslag/premies geven in % loon
- index
- hefboom voor mogelijks andere job elders (of intern)
- amper 500 € netto is geen issue gezien inkomen
- VAA + onzekerheid in de toekomst (zowel VAA als heel het systeem)
- best wat thuiswerk
Vanaf 3 kinderen (of meer) zou ik toch niet meer aan leasingpolicies gebonden willen zijn, waar je op veel vlakken compromissen gaat moeten sluiten met de beperkte keuze aan auto's. Los van het financiële zou de vrijheid om zelf mijn autozaken terug te regelen toch ook iets waard zijn, omdat ik dan echt kan doen wat ik wil, en wat het beste is voor het gezin. Dan kan je bijvoorbeeld voor iets praktisch als een Multivan gaan, een model dat vandaag uitblinkt in afwezigheid in het bedrijfswagenpark. Dat dat dan privé wat meer kost dan de VAA van een EV op de firma, zou me niet deren. Comfort (uw zin echt kunnen doen) en gemoedsrust (bedrijf dat zich niet moeit) is ook iets waard.- Met 3 kinderen is een auto wel een must en een grote. Zelfs een trip naar de kinderboerderij 2km is een volle koffer met 2 fietsen en een buggy. Akkoord, op termijn is dat minder een issue, maar toch. En thuiswerk voor mij, maar niet voor de madam. Die rijdt 95% van de tijd met mijn auto.
en in de privé loopt alles efficiënt. Zie Cege zijn posts.Ondanks alles 30% winsten in de privé loopt alles efficiënt. Zie Cege zijn posts.
Toen je wou discussie aangaan met Mac bvWaar heb ik dat gezegd?
Is het punt niet.en in de privé loopt alles efficiënt. Zie Cege zijn posts.
Toen je wou discussie aangaan met Mac bv
Is het punt niet.
De overheid staat er gewoon om bekend van vooral super goeie work life balance te hebben. Dat er hier dan enkelingen komen beweren dat dat beeld totaal niet de realiteit is, terwijl ze hier bespreken hoe je best je teams op actief houdt en de posts van oldskooler bekijkt, de realiteit is dat er maar weinig werkdruk bij de overheid zit.
Is het punt niet.
De overheid staat er gewoon om bekend van vooral super goeie work life balance te hebben. Dat er hier dan enkelingen komen beweren dat dat beeld totaal niet de realiteit is, terwijl ze hier bespreken hoe je best je teams op actief houdt en de posts van oldskooler bekijkt, de realiteit is dat er maar weinig werkdruk bij de overheid zit.
.Multi nationals zijn naar het horen de betere bedrijven om in te werken.Zonet met nog een overblijvende collega gepraat en hij is al intern op tafel aan het slaan dat de verantwoordelijkheden niet stroken met de verloning. Hij heeft al gedreigd om ook te vertrekken als er geen beterschap in zicht is.
Naast de huidige persoon met een burnout herinnerde hij mij ook aan een andere collega die vorig jaar al een burnout heeft gehad.
Een andere collega die 4/5 werkt stelt dat ze eigenlijk (ook) het werk van een 5/5 doet, maar dan voor minder loon.
Ik verlaat vandaag cynisch het bedrijf. Ik voel me extreem naïef.
Het probleem is dat dit al mijn derde werkgever is. Ik voel me de aantrekkelijke vrouw (immers: ingenieur, knelpuntberoep, etc.) die telkens voor de foute vent valt die haar mishandelt. Bestaan er nog goede werkgevers?
Multi nationals zijn naar het horen de betere bedrijven om in te werken.

Gewoon bij een West-Vlaamse KMO gaan werken, geen enkele druk of hoge verwachtingen daar. De bazen begrijpen ook altijd het standpunt van de werknemer en vergelijken zichzelf nooit met het personeel om te kunnen zeggen dat ze nog meer uren doen dan hun werknemers, ook al zijn die uren minder intensief en is er een verschil tussen zaakvoerder en loontrekker.Zonet met nog een overblijvende collega gepraat en hij is al intern op tafel aan het slaan dat de verantwoordelijkheden niet stroken met de verloning. Hij heeft al gedreigd om ook te vertrekken als er geen beterschap in zicht is.
Naast de huidige persoon met een burnout herinnerde hij mij ook aan een andere collega die vorig jaar al een burnout heeft gehad.
Een andere collega die 4/5 werkt stelt dat ze eigenlijk (ook) het werk van een 5/5 doet, maar dan voor minder loon.
Ik verlaat vandaag cynisch het bedrijf. Ik voel me extreem naïef.
Het probleem is dat dit al mijn derde werkgever is. Ik voel me de aantrekkelijke vrouw (immers: ingenieur, knelpuntberoep, etc.) die telkens voor de foute vent valt die haar mishandelt. Bestaan er nog goede werkgevers?
We gaan de verhalen hier wel missenOnze werkgever is redelijk boertig op vlak van ontslag.
Begin dit jaar 3 mensen ontslagen: 6mnd ervaring, 2jr ervaring en 5jr ervaring. Op alle 3 hun C4 "voldoet niet"..terwijl het eigenlijk was omdat ze soms tegen de baas ingingen en hij dat niet leuk vond (niks erg, steeds beleefd)
Bwa kan u anders nog een goed verhaal geven voor de afsluit.We gaan de verhalen hier wel missen
Wel goed, een CEO die alleen maar mensen in dienst wil hebben die hem niet tegenspreken, best om te vertrekken dan.
Wanneer je niet echt voor je wilt werken, of die man is niet echt integer, dan kan je het best aftrappen.
.Trek je dat niet aan een laat het voor wat het is. Ge zult er geen voordeel uit halen.Bwa kan u anders nog een goed verhaal geven voor de afsluit.
Maandag wagen gecontroleerd. Hij was 2 dagen ervoor naar de carwash geweest (omdat ik wist dat ze hem gingen nakijken).
Ik vroeg toen aan diene van de fleet "jama die auto staat buiten, tegen vrijdag (vandaag/dag van mn vertrek) gaat die een week hebben buitengestaan..moetk em de laatste dag nog afspuiten?"
Fleet "neenee ni doen, want gaat het erger maken"
Fleet was vandaag ni aanwezig, dus controle door die vh onthaal. Die stuurt dan foto's door nr die vd fleet (is onderdeel vd procedure).
Zegt diene paljas om 17u wel ni dak nr de carwash moet of het bedrijf de carwash zal doorrekenen..
Hoe dan ook. Geen vaarwel gaan zeggen tegen de CEO's. Die kunnen den boom in.
Ik heb wel nog redelijk wat logins van mn werkgever in mn hoofd geprint...
En ne review gaan ze ook krijgen op Glassdoor. En wss ook een anoniem op Google
Niet als het onstslag in onderling overleg is.Op een ander solliciteren is geen reden voor dringend ontslag. Als ze dat heeft gedaan gaat ze de volle pot moeten betalen.
Dan is het geen ontslag, ontslag is per definitie éénzijdig.Niet als het onstslag in onderling overleg is.
Hoe dan ook. Geen vaarwel gaan zeggen tegen de CEO's. Die kunnen den boom in.
Ik heb wel nog redelijk wat logins van mn werkgever in mn hoofd geprint...
En ne review gaan ze ook krijgen op Glassdoor. En wss ook een anoniem op Google
Hoezo is dit naschoppen?Niet bezig zijn met reviews. Gewoon afsluiten en niet meer aan denken.
Naschoppen in voetbal is een rode kaart.
Naschoppen in het leven is ook een rode kaart.