Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dus… die weten niet dat ge gewoon doorbetaald wordt als bediende.. the fuck?

Jawel. Maar in Amerika moet je verlof niet verplicht opnemen. Dus velen sparen dat op om een jaar vroeger op pensioen te kunnen.

Als ze dat forceren om iedereen zijn verlof te laten opnemen, kunnen ze dat van de balans halen. Brengt ze 20M winst op.

Maar belgie 0,0 verschil. Op we ze nu nemen in juni of augustus of december. In 2024 zal het zijn...

Ik ken dat.

Vrijdag net voor het weekend begint --> Ik had loadtesten voorbereid en ook nog toegevoegd om deze uit te voeren op maandag zodat ik maandag het rustiger zou hebben (in azure)

Maandag: Had er iemand deze dus 'verwijderd' (in het weekend?). Wie dat gedaan heeft? Geen idee. Maar ze waren weg. :confused:
Daar zijn logs voor

Onze legal had keihard terug gepusht tegen US. En dus als compensatie is "legal reps" op de lijst van eligible people gekomen. Dus die mag zijn auto houden.

Ik ben ook info aan het collecteren en zal morgen met mijn legal buddy overleggen.

Er is nog een Wet Renault dingetje dat 2y geldt. Eenzijdige aanpassing triggert de Wet Renault compensatie. Moest dat eligible zijn, altijd dolle pret.

Afwachten wat hun compensatie zal zijn.

5 min na de email regende het 'updating CV'. Het zat bij velen al hoog na de kut afgehandelde sluiting van de andere divisies en al de shit die naar ons gekomen is.

I don't know. Ze hebben ooit nettovergoeding van 200 euro geschrapt en gecompenseerd met 500 bruto. Never know.

Update van de auto saga. Ik heb een budget van 750 euro nu. Ik kan kiezen tussen 2276 bruto verhoging (want ze mogen de auto niet zo maar afpakken, no shit) en auto weg of een nieuwe auto van 850 (het nieuwe uniforme budget in Europa). Vreemde besparingsmaatregel :laugh:

Hadden ze maar, ik zeg zo maar iets, gewoon naar ons geluisterd en alles gelaten zoals het was :laugh:

Goed, ik moet de berekening nog eens maken, maar denk dat het ongeveer was wat ik als compensatie nodig had, dus zal de auto houden vermoedelijk.

Wordt dolle pret voor de loon benchmarking. Higher mgmt ziet onze auto niet in de verloning, dus we gaan aan de onderkant van de distributie zitten en alle opslagen krijgen in de nabije toekomst (of we gaan niemand nieuw nog kunnen aanwerven).

Als iemand ooit wil berekenen wat een auto waard is, leasebudget x3 in bruto blijkbaar.

Nog een klassiekertje qua ergernissen in mijn job: Meetings inplannen, beschikbaarheden vragen bij iedereen, één partij wacht 2 dagen met antwoorden, een datum vinden waarop iedereen kan, maar omdat één partij 2 dagen gewacht heeft is er al iets anders over geboekt bij een andere partij.
Repeat x 100 000.

Dat je een inhoudelijke mail 2 dagen laat liggen, akkoord. Maar een beschikbaarheid checken in uw agenda, dat kan je toch telefonisch zeggen? Maar neen. Klant "ging het zeker tegen de avond laten weten!".

Kutklanten.

Nog een klassiekertje qua ergernissen in mijn job: Meetings inplannen, beschikbaarheden vragen bij iedereen, één partij wacht 2 dagen met antwoorden, een datum vinden waarop iedereen kan, maar omdat één partij 2 dagen gewacht heeft is er al iets anders over geboekt bij een andere partij.
Repeat x 100 000.

Dat je een inhoudelijke mail 2 dagen laat liggen, akkoord. Maar een beschikbaarheid checken in uw agenda, dat kan je toch telefonisch zeggen? Maar neen. Klant "ging het zeker tegen de avond laten weten!".

Kutklanten.

Herkenbaar. Mijn agenda staat vol placeholders voor mogelijke meetings waar ik nog op bevestiging wacht.

Update van de auto saga. Ik heb een budget van 750 euro nu. Ik kan kiezen tussen 2276 bruto verhoging (want ze mogen de auto niet zo maar afpakken, no shit) en auto weg of een nieuwe auto van 850 (het nieuwe uniforme budget in Europa). Vreemde besparingsmaatregel :laugh:

Hadden ze maar, ik zeg zo maar iets, gewoon naar ons geluisterd en alles gelaten zoals het was :laugh:

Goed, ik moet de berekening nog eens maken, maar denk dat het ongeveer was wat ik als compensatie nodig had, dus zal de auto houden vermoedelijk.

Wordt dolle pret voor de loon benchmarking. Higher mgmt ziet onze auto niet in de verloning, dus we gaan aan de onderkant van de distributie zitten en alle opslagen krijgen in de nabije toekomst (of we gaan niemand nieuw nog kunnen aanwerven).

Als iemand ooit wil berekenen wat een auto waard is, leasebudget x3 in bruto blijkbaar.
Voor 850€ heb je tegenwoordig toch niet veel wagen meer als het full electric moet zijn? :/ Alleja op hoger management dan. Is extra loon dan niet aantrekkelijker?

2276 bruto opslag is 900 per maand. x 13.92 = ~12000

Als ik zelf auto koop
150 naft
100 onderhoud
100 tax
afschrijving van de auto die ik nu heb, ~700 per maand (heb snel eens 2ehands sites gecheckt)

Het zal relatief break-even zijn.

Edit: Ik ben VAA vergeten. Een Excelleke zal nodig zijn om het te berekenen. Dat kan wel een kostelijk ding worden want we mogen niet elektrisch kiezen...

Maar ik moet me wel met mijn eigen auto bezighouden en als er een accident is, kostelijke grap.

Enige dat winst oplevert is dat het loon mee indexeert en de auto niet onmiddellijk. Maar ze hebben nu een reference car als leasebudget bedrag gezet. Als de auto's duurder worden, dan schuift het budget mee...

Amai dan mag er daar toch eens iemand vanuit local BE finance in de US doordrukken wat de impact is van Belgische lokale wetgeving op het budget :/.

Ze zijn hier al een half jaar aan het pushen, but to no avail. "It's a religion".

Initieel ging het auto afpakken zijn zonder compensatie.... Ben al content dat het nu of de auto houden is of een zak geld.

Ah well, mijn lease loopt nog >2 y, moet pas beslissen tegen dan. Misschien zijn we al weggesaneerd tegen dan en moet ik niet meer beslissen.

Laatst bewerkt:
Ze zijn hier al een half jaar aan het pushen, but to no avail. "It's a religion".

Initieel ging het auto afpakken zijn zonder compensatie.... Ben al content dat het nu of de auto houden is of een zak geld.
Als ze de fiscale impact gaan zien de komende jaren zal de wagen snel afgevoerd worden. Amerikanen zijn zeer gevoelig voor belastingen :).
Afwijkingen op winst en het belastbaar resultaat (waarin de verworpen uitgaven van de wagen vervat zitten) worden in Amerikaanse omgevingen vaak uitgebreid gerapporteerd in tax reporting packages.

Als ze de fiscale impact gaan zien de komende jaren zal de wagen snel afgevoerd worden. Amerikanen zijn zeer gevoelig voor belastingen :).
Afwijkingen op winst en het belastbaar resultaat (waarin de verworpen uitgaven van de wagen vervat zitten) worden in Amerikaanse omgevingen vaak uitgebreid gerapporteerd in tax reporting packages.

Officieel is hij afgevoerd. Ze hebben gewoon een transitie maatregel voor wie een auto had. Ik moet enkel kiezen of ik voor de afvoering kies met dito centen of de legacy auto hou.

Ze duwen die kosten wel in non-recurring om de non-GAAP te pimpen.

Ah well, mijn lease loopt nog >2 y, moet pas beslissen tegen dan. Misschien zijn we al weggesaneerd tegen dan en moet ik niet meer beslissen.
Kunnen ze dat geld daarna terug afpakken? Indien niet, zou ik voor het geld gaan.
Ik veronderstel dat je terug een km-vergoeding krijgt dan? Ik hoor van veel bedrijven dat de lease budgetten zakken of gelijk blijven als 5 jaar geleden.
Op 5 jaar tijd is er misschien 20% loonindex geweest. Er is ook niemand die zegt dat ge de eigen wagen maar 4-5jr moet bijhouden. Houd em 10jr bij en misschien komt hij dan voordeliger uit?

Ps - De BG-community bedankt u trouwens voor de bijdrage aan de schatkist :oi22:. Mss zullen de belastingen de komende jaren daardoor minder stijgen :cheer: (mopke eh)

Laatst bewerkt:
Kunnen ze dat geld daarna terug afpakken? Indien niet, zou ik voor het geld gaan.

Nope

Ik veronderstel dat je terug een km-vergoeding krijgt dan?

Nope, uiteraard niet. We hebben nooit km vergoedingen gehad. Zelfs de mensen zonder auto kregen geen km vergoeding.

Ik hoor van veel bedrijven dat de lease budgetten zakken of gelijk blijven als 5 jaar geleden.
Op 5 jaar tijd is er misschien 20% loonindex geweest. Er is ook niemand die zegt dat ge de eigen wagen maar 4-5jr moet bijhouden. Houd em 10jr bij en misschien komt hij dan voordeliger uit?

Als ik met 3 kinders een auto 10y bijhoudt, zal hij er proper uitzien.

Ps - De BG-community bedankt u trouwens voor de bijdrage aan de schatkist :oi22:. Mss zullen de belastingen de komende jaren daardoor minder stijgen :cheer: (mopke eh)

Graag gedaan.

Probleem is dat we met debiele eigen bijdrages zitten aan pensioenplannen en aandelen plannen. En die bijdragen zijn exponentieel ifv loon. Ik zit aan de bovenkant, dus veel dokken. 2200 bruto erbij is 900 netto - 220 aandelen bijdrage - 200 pensioenbijdrage, is dus maar 500 netto erbij. Terwijl die tankkaar en auto handje contantje is, geen debiele bijdrages...

Nope

Nope, uiteraard niet. We hebben nooit km vergoedingen gehad. Zelfs de mensen zonder auto kregen geen km vergoeding.

Als ik met 3 kinders een auto 10y bijhoudt, zal hij er proper uitzien.

Graag gedaan.
Valt toch mee? Mijn ouders hielden hun wagen 10-12jr mee met 2 kinderen. Het is ook kwestie van onderhoud/op tijd kuisen ed.
Het hangt er ook wat van af hoeveel km je jaarlijks rijdt. Is dit 10k km? Of 40k km?

Man man, wat een soep op mijn werk.

De projecten die ik overgedragen krijg van mijn ontslagnemende en "zieke" collega's beperken zich momenteel tot een invite (zonder uitleg) naar de wekelijkse statusmeetings met het management van de klant. Punt.

Ik weet van niets. Wat moet ik doen op die meeting? "Hallo, ik ben mac-bc! Zeg eens, wat kan ik voor jullie doen?". :unsure:

Eventjes vriendelijk gevraagd aan mijn baas of ik eventueel gebrieft kan worden vóór deze meeting plaats vindt?! Enfin, het is maar een suggestie hé.

Maar die heeft het wellicht te druk met extra administratieve lasten te leggen op de werknemers. Zoals zonet opnieuw een extra regeltje werd uitgevonden dat er bij de timetracking ook extra uitleg moet gegeven worden. Niet mag, neen moet.

Elke dag kijk ik uit naar 's avonds. En elke avond denk ik luidop: "Deze dag hebben we weer overleefd, nog x werkdagen voor ik full-time OV kan pakken".

Meerderheid van de mensen hebben tegenwoordig hun gsm aan hun hand plakken

Maar telefoon opnemen? How maar, daar dient dat precies niet voor

Sinds gisteren iemand aan het bellen, 2 voicemails ingesproken
Krijg ik nu een sms "Wie bent u?"

Pak uw telefoon op hè, dan leg ik het u uit. Foefoei wat mentaliteit

Valt toch mee? Mijn ouders hielden hun wagen 10-12jr mee met 2 kinderen. Het is ook kwestie van onderhoud/op tijd kuisen ed.
Het hangt er ook wat van af hoeveel km je jaarlijks rijdt. Is dit 10k km? Of 40k km?

Ik heb 3 peuters e, een rit van 1000km is 3x kak, 2x kots, 6x pis in de auto die overal tussen loopt :laugh:

Meerderheid van de mensen hebben tegenwoordig hun gsm aan hun hand plakken

Maar telefoon opnemen? How maar, daar dient dat precies niet voor

Sinds gisteren iemand aan het bellen, 2 voicemails ingesproken
Krijg ik nu een sms "Wie bent u?"

Pak uw telefoon op hè, dan leg ik het u uit. Foefoei wat mentaliteit

436347087_958927262266197_6392059129084270505_n.jpg

Terug
Bovenaan