Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Daarnet een speech aangehoord van één van onze leidinggevenden. De boodschap die hij bracht was dat we bij mijn bedrijf (FMCG sector) hard werken en je uiteindelijk één van deze zal moeten opgeven:

• Je gezondheid
  • Je vrienden
  • Je famillie
Hij had er voor gekozen om zijn vrienden op te geven. Ok dan.
Ik zou kiezen voor:
d) Je job

Wat voor een wereldvreemd work hard play hard typetje moet je ook zijn om zo'n speech te geven, lijkt wel op "some of you may die, but that's a risk I am willing to take".

Daarnet een speech aangehoord van één van onze leidinggevenden. De boodschap die hij bracht was dat we bij mijn bedrijf (FMCG sector) hard werken en je uiteindelijk één van deze zal moeten opgeven:

• Je gezondheid
  • Je vrienden
  • Je famillie

Dan is het te hopen dat je 10k netto verdient, anders moet je hem eens goed uitlachen.

Enkele consultants die ons straks weer verlaten, nadat ze nog maar recent zijn ingewerkt.

Gaan blijkbaar naar een groter project elders. Komt voor iedereen blijkbaar weer als een verrassing aan, idem dus voor die consultants zelf.

Jeetje, nog van die ondingen, consultants.

Ze plaatsen zo'n consultantorganisme naast u.

Organisme is amper van iets op de hoogte, begrijpelijk.
Dus organisme spamt u voortdurend met vragen.
Organisme heeft ineens zin in een andere uitdaging, of het wordt hem/haar +- opgelegd vanuit het consultancybedrijf omdat ze elders meer geld hebben geroken.
Organisme weer weg en laat een hoop brol achter voor de internen.
Repeat.

--
Of hoe eigenlijk alles zit vastgereden.
1 meter vooruit kruipen, 2 meter achteruit gestampt worden, terug kruipen.

Laatst bewerkt:
Als je op voorhand zegt "gezien dit vooral over een werkverdeling in mijn voordeel gaat zal ik de notulen opnemen als niemand daar bezwaar tegen heeft"? Zie niet precies hoe.

Of gewoon zeggen "you fucked me over like a bulldozer, dus ik neem notities" ?

Ja maar wekt ge daarmee niet de indruk dat ge voor een directe concurrent gaat werken en ge inside info zou kunnen meenemen?

So. Wat denken ze? Dat je plots spontane alzheimer zult krijgen en bij de Carrefour aan de band gaat zitten ?

Ik zou kiezen voor:
d) Je job

Wat voor een wereldvreemd work hard play hard typetje moet je ook zijn om zo'n speech te geven, lijkt wel op "some of you may die, but that's a risk I am willing to take".

Er zijn veel weirdos in de wereld :laugh:

Ik heb al geleerd op sollicitaties gewoon vreemde vragen te stellen, never know dat je een weirdo mee kunt identificeren. Er zijn veel weirdos die raar antwoorden op vreemde vragen, afserververen die handel.

Ooit 1 gehad die op de vraag 'hoe ga je om met jongere werknemers?' het antwoord gaf "mannen of vrouwen?". "euh, pak dan vrouwen", "ja, daar probeer ik het telefoon nummer van te scoren *insert bulderlach*". "U mag beschikken" (hij bleek nadien veroordeeld te zijn voor stalking).

Update van de huidige werkgever:

Kutcollega was vorige week een week met verlof. Het was echt een aangename week om te werken.
We hadden intern ook meeting met enkel de mannelijke CEO, waarbij me opviel dat met hem samenwerken veel vlotter liep dan met de vrouw.
Van de vrouw moet ik overal keiveel offertes aanvragen alvorens een beslissing te nemen..zo duurt het soms maanden voor er een beslissing genomen kan worden.
Die haar man op de meeting "Seg hoe zit het met project X?"
Ik "Ja ik heb al die offertes naar uw vrouw gestuurd"
Hij "Offertes van?..we doen dit toch gewoon intern? We zitten hier echt tijd te verliezen"
Ik "hier de offertes"
Hij "Jama wij zijn de goedkoopste?"
Ik "Ja...en dat weet uw vrouw ook, maar ik moest offertes blijven aanvragen"
Hij "We zijn hier onnodig tijd aant verliezen. Kheb beslist, we doen dit zelf. Zeg het haar maar dat ik het gezegd heb"

Deze week is de kutcollega terug en loopt het voorlopig wel ok. Geen verwijten, heel af en toe aant proberen te destabiliseren met een opmerking genre "Ge gaat er spijt van hebben dat gij verder van huis gaat werken".
Intussen is de bedrijfswagen gecontroleerd en gaan ze mij een kleine carrosserie schade aanrekenen aangezien dit het tweede geval is op een jaar tijd (eerste geval was een inbraak in het buitenland).
Onze franchise: 860€
Offerte van de garage: +-400€. Deze zal ik dus wel zelf moeten betalen. Heel eerlijk, ik had het verwacht..maar ik baal er ook van omdat ik (mss onterecht) denk "Alé ik moet 400€ betalen en heb vroeger keiveel gratis overuren gedaan..kunt gelle dit niet gewoon laten voor wat het is?"
Maar ok, dan heb ik hier ook uit geleerd.

Meanwhile I "cheat" the system (gewoon deels terugpakken wat ik teveel gedaan heb). Ik kom extra vroeg naar het werk en tot het moment er een directe collega komt, doe ik geen klote/privé zaken. En zo win ik dagelijks een uur waarbij ik niet gewerkt heb. En 's avonds ga ik na 8u30 "werken" weg..want "ik ben vandaag vroeger begonnen"
Zeker ook efkes uw car policy nakijken, als het een salariswagen is en er staat niet expliciet in je car policy (als die er überhaupt al is, er zijn nog bijzonder veel KMO's waar ze dat nog niet hebben) dat je zelf instaat voor de vrijstelling, hoef je deze niet te betalen.

Of gewoon zeggen "you fucked me over like a bulldozer, dus ik neem notities" ?
Dat is dus inderdaad de gefilterde boodschap :)

Dan is het te hopen dat je 10k netto verdient, anders moet je hem eens goed uitlachen.

Die zijn loon zal wel in de buurt komen, maar dan nog. Dat je zelf je werk boven je vrienden verkiest vind ik al redelijk van de pot gerukt, maar dat je dan uw reports in feite aanspoort om hetzelfde te doen is al helemaal fucked up.

Ik ben toch zeer blij dan met mijn 9-5 inclusief vrienden, famillie en gezondheid :)

Die zijn loon zal wel in de buurt komen, maar dan nog. Dat je zelf je werk boven je vrienden verkiest vind ik al redelijk van de pot gerukt, maar dat je dan uw reports in feite aanspoort om hetzelfde te doen is al helemaal fucked up.

Ik ben toch zeer blij dan met mijn 9-5 inclusief vrienden, famillie en gezondheid :)

Hij had misschien geen vrienden, dan is het natuurlijk makkelijk om die op te geven eh. :oi22:

Zeker ook efkes uw car policy nakijken, als het een salariswagen is en er staat niet expliciet in je car policy (als die er überhaupt al is, er zijn nog bijzonder veel KMO's waar ze dat nog niet hebben) dat je zelf instaat voor de vrijstelling, hoef je deze niet te betalen.

Dat is dus inderdaad de gefilterde boodschap :)
Helaas is de inbraak in mijn wagen de trigger geweest om intern de volledige carpolicy te wijzigen.
Het enige waar ik niet zeker van ben is of ze mijn eerste geval mogen meerekenen als de carpolicy achteraf gewijzigd is (het was me in de eerste policy niet opgevallen dat er zelf betaald moest worden).
Je neemt toch altijd inside info en kennis mee naar een volgende job?
Weet iedere werkgever.
Bedoelde echte inside info, gelijk een Excel trekken van het klantenbestand ofzo (heb ik al eens meegemaakt bij mn eerste werkgever)

Het continue liegen over van alles en nog wat door mijn baas op letterlijk dagelijkse basis begint toch het einde van de limiet te bereiken bij mij... Zoveel jaren samenwerking maar de laatste maanden dat continue gelieg over het kleinste ietsje en datje, zéér enerverend...

Het continue liegen over van alles en nog wat door mijn baas op letterlijk dagelijkse basis begint toch het einde van de limiet te bereiken bij mij... Zoveel jaren samenwerking maar de laatste maanden dat continue gelieg over het kleinste ietsje en datje, zéér enerverend...
Als je zin hebt om te switchen in het Antwerpse, stuur gerust PB ;-)

• Je gezondheid
  • Je vrienden
  • Je famillie

Lijkt me wel cool, zo met Michael Scott samenwerken.

Lijkt me wel cool, zo met Michael Scott samenwerken.
Ge kunt er mee lachen, maar sinds die reeks kijk ik toch heel anders naar mijn werk en amuseer ik mij veel meer. Spontaan eens iets drinken, af en toe wat zeveren en het is een pak leuker. En dat moet niet in een overheid of work hard play hard omgeving te zijn!

Ale, shit hit the fan opnieuw hier. We moeten opnieuw verplicht een week verlof nemen als besparing. Hoe dat in belgie een besparing is, mij nog steeds een raadsel.

HR weet dat dat illegaal is. Dus ze sturen een belgie specifieke mail dat je "vrijwillig de week moet boeken". Ik ga vrijwillig de week werken. Keer benieuwd hoeveel zever er van komt. Dat wordt nog interessant. Binnenkort kunnen we 2 rechtzaken combineren. Eenzijdig auto afpakken en verlof verplichten... :laugh:

Ik lig er niet meer wakker van. Ze kunnen me nooit met dwingende reden buitensmijten hiervoor (aleja, de wet als werkgever overtreden is geen dwingende reden :laugh:). Worst case krijg ik zak geld en kan ik iets anders gaan doen.

Ale, shit hit the fan opnieuw hier. We moeten opnieuw verplicht een week verlof nemen als besparing. Hoe dat in belgie een besparing is, mij nog steeds een raadsel.

HR weet dat dat illegaal is. Dus ze sturen een belgie specifieke mail dat je "vrijwillig de week moet boeken". Ik ga vrijwillig de week werken. Keer benieuwd hoeveel zever er van komt. Dat wordt nog interessant. Binnenkort kunnen we 2 rechtzaken combineren. Eenzijdig auto afpakken en verlof verplichten... :laugh:

Ik lig er niet meer wakker van. Ze kunnen me nooit met dwingende reden buitensmijten hiervoor (aleja, de wet als werkgever overtreden is geen dwingende reden :laugh:). Worst case krijg ik zak geld en kan ik iets anders gaan doen.
Dus… die weten niet dat ge gewoon doorbetaald wordt als bediende.. the fuck?

Terug
Bovenaan