Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Toplui die open deur politiek prediken, maar het eerste wat ze doen is op hun nieuw verdiep een kofifie-automaat installeren zodat ze niet meer koffie moeten halen waar de medewerkers deze gaan halen.

Terug naar de échte werkergernissen nu

giphy.gif

Nieuwe collega die ze verkeerd hebben ingeschat en uiteindelijk geen kloten kan. Kan al zijn werk dubbel nakijken en de progressie om bij te leren gaat heel traag.

Wij hebben bij ons 3 sectoren waarin gewerkt kan worden; nieuwbouw, modernisatie en onderhoud.
Omdat er momenteel minder werk is in de nieuwbouw, moet ik af en toe gaan helpen bij de modernisatie.
Allemaal geen probleem voor mij, enkel is het zeer lastig dat er 0,0 communicatie is tussen mijn teamleader en die van de modernisatie.
Ik ben momenteel bezig met een montage maar krijg wel constant agenda uitnodigingen van de andere TL :wallbash: .
Het is toch niet aan mij om te zeggen; hey anders moet je even bij mijn TL horen of ik beschikbaar ben? Wat ik eigenlijk al wel enkele keren gedaan heb maar het helpt blijkbaar niet.

Mailtjes van een customer *fancy titel*.

Dikke vette dt-fouten haha.
Zinnen die houterig zijn.

Ook eentje die haar inclusiejobje heeft bemachtigd en de win-for-life mag uitzitten.

Mijn frustratie is momenteel meerdaags & wekelijks. Wetende dat ik tegenwoordig al voor 7u 's ochtends sta aan te schuiven voor de Kennedy tunnel vanaf Kruibeke. 't Wordt er gelijk niet beter op met de jaren eh.

Dan straks op weg naar huis ben ik nog meer tijd kwijt want ik mag hier niet echt 'over werken' (e.g. wat schuiven met de uren om zo de spits wat te vermijden). 't Moet & 't Zal die 8u/d zijn + Verplicht 30 min pauze die er automatisch afgetrokken wordt (of je ze nu neemt of niet) & oh wee als ge 9u gaat inboeken want dan komt dat systeem al lastig doen.

Dat het blijkbaar nog verspreid zit over verschillende systemen om uren in te boeken helpt uiteraard ook niet mee om het vlot te laten verlopen.
Zucht.

Anyway, straks om half 5 dus stoppen, inpakken, wagen in & sta je gegarandeerd in volle spits weer aan te schuiven op de E313. 😑

Mijn frustratie is momenteel meerdaags & wekelijks. Wetende dat ik tegenwoordig al voor 7u 's ochtends sta aan te schuiven voor de Kennedy tunnel vanaf Kruibeke. 't Wordt er gelijk niet beter op met de jaren eh.

Dan straks op weg naar huis ben ik nog meer tijd kwijt want ik mag hier niet echt 'over werken' (e.g. wat schuiven met de uren om zo de spits wat te vermijden). 't Moet & 't Zal die 8u/d zijn + Verplicht 30 min pauze die er automatisch afgetrokken wordt (of je ze nu neemt of niet) & oh wee als ge 9u gaat inboeken want dan komt dat systeem al lastig doen.

Dat het blijkbaar nog verspreid zit over verschillende systemen om uren in te boeken helpt uiteraard ook niet mee om het vlot te laten verlopen.
Zucht.

Anyway, straks om half 5 dus stoppen, inpakken, wagen in & sta je gegarandeerd in volle spits weer aan te schuiven op de E313. 😑

Zucht.

Mag je niet stilaan met een speedpedelec op de ring en door de Kennedytunnel? Aan het tempo dat het verkeer daardoor rijdt, zelfs buiten de spits, ga je waarschijnlijk sneller dan de auto's.

Vandaag weer een meeting gehad met veranderingen qua punteren op klanten… Geen reistijd meer ingeven, ongeacht hoe ver je moet rijden. Was voor velen precies de druppel die de emmer deed overlopen. Sfeer werd echt heel grimmig.

Ze willen ook nog verplichte kantoordagen terug invoeren. Dat gaat echt the final nail in the coffin zijn denk ik. Moraal in heel het bedrijf zit echt onder het vriespunt.

Het is soms nauwelijks te geloven dat een management niet inziet dat ze zich met dergelijke maatregelen enorm in de voet schiet. Tenzij ze natuurlijk graag wat afvloeiing willen zonder zelf mensen te ontslaan...

Ik snap de weerstand tegen verplichte kantoordagen niet goed tbh. Iedereen doet alsof 5 dagen thuiswerk een verworven recht is, terwijl ik het eigenlijk normaal vind dat een bedrijf verwacht dat je toch af en toe op kantoor bent. Bij mijn vrouw is het twee dagen verplicht op kantoor, waarvan één zelf te kiezen en één teamdag. Vind ik eigenlijk een perfect evenwicht.

Als ze verplicht gaan opleggen om terug fulltime op kantoor te zijn snap ik het wel dat daar weerstand tegen is.

Hier hebben ze een nieuw kantoor aangekocht en 't is simpelweg te klein om alle werknemers naar kantoor te krijgen. Dus, thuiswerk wordt verankerd!

Ik werk 100% van thuis uit, met eens elke twee weken een halve dag op bureau voor een of andere vergadering. 'k Zou het niet anders meer willen.

't Enige nadeel is dan dat sommige collega's precies wat eenzaam worden en dan we dan zitten te werken met Teams open :).

De regel bij ons is dat de fulltimers 2 dagen in de week mogen thuiswerken en al de rest maar 1 dag.
Nu in onze afdeling leggen we standaard die regel naast ons.
Er zijn er die nauwelijks naar kantoor komen en er zijn er andere die maar 1 dag thuiswerken.

In mijn Team zitten we met een permanentie op kantoor dus onze planning is daarrond gemaakt.
Iedereen heeft 1 dag thuiswerk en als je niet ingepland bent voor de permanentie op kantoor mag je steeds van thuis uit werken.
Wat zie ik, niemand werkt extra dagen van thuis.
Het team draait momenteel heel goed en ik denk dat dat is door de goede verstandhouding die iedereen heeft en dat wordt wel aangesterkt door vaak samen op kantoor te zijn volgens mij.

Of misschien moet je gewoon een andere job zoeken als je gemiddeld per dag 2 frustraties kan posten in dit topic (of indien de job het probleem niet is, met een professional gaan praten).

De dooddoener.

Klaag je over iets in uw huidige job? -> Zoek een andere job!
Klaag je excessen aan in bepaalde andere beroepen? -> Wordt het dan ook!

Terwijl men ook gewoon inhoudelijk kan reageren natuurlijk. :unsure:

IT was een passie, toen het nog technisch was en je de tijd had om dingen uit te zoeken.
Meetings, meetings en meer meetings, agile en idiote managers.
Mijn passie voor IT op het werk is volledig verdwenen, maar het betaalt goed voor wat ik moet doen. En privé kan ik nog altijd dingen uitzoeken en mij technisch bezig houden.

Terug
Bovenaan