Moest ik het nu gistere niet zelf voorgehad hebben zou ik ermee kunnen lachen
Collega die me zaterdagnamiddag vraagt of ik zondag een halve dag mee wil gaan werken. Sure, men vrouw wou toch gaan shoppen + dat zijn easy overuren.
Op onze parking staat een dienstwagen die we ten alle tijden kunnen/mogen gebruiken dus ik zeg hem "ik zal de dienstwagen halen en doen we onze tour daarmee". Ik heb die wagen eigenlijk nog nooit gebruikt en ze hameren er nu een beetje op want die staat mos te verzamelen op de parking
Zaterdag dan toch nog maar ingelogd op pc om te zien of die niet gereserveerd was. Niet het geval dus ik reserveer hem dan maar (bureaucratie dus het moet geregistreerd zijn)
Mijn vrouw zet me zondag af aan kantoor en vertrekt. De auto staat er dus oef
Stap 1: mail openen en 6 cijferige code zoeken voor de (kleine) toegangspoort waar je te voet door kan.
Stap 2: toegangsbadge nemen en de afgesloten fietsberging binnengaan - let op! uw badge moet geactiveerd zijn voor de fietsenberging. Dit moet op voorhand gebeuren of je kan enkel binnen in het gebouw maar niet bij de fietsen.
Stap 3: mail openen voor de 4 cijferige code te zoeken van het kluisje met de sleutels dat er op hangt
Stap 4: Neem de sleut.. Fuck gene sleutel te zien. Enkel een sleutel voor de grote toegangspoort
Vreemd.. Zondag dusja ik ben er alleen
Ik bel N+1, die neemt uiteraard niet op
Ik bel N+2, not amused. Ik doe mijn uitleg en vraag "waar is die sleutel?"
"Aahja de autosleutel zelf ligt binnen in een kast bij HR"
Oké, ik kan toch binnen met mijn badge, ik zal hm daar halen
"Oeioei, nee hé! Het alarm staat op! en trouwens die kast gaat afgesloten zijn hoor"
Huh? Hoe? Waarom dat al die stappen om hier binnen te geraken en die sleutelkluis als die sleutel binnen ligt?!
"Dat is voor als je zelf met je eigen wagen na de uren op de parking zou willen parkeren"
Waarom zou ik dat willen??
Hoe kan ik dan vertrekken met die auto vandaag?
"Ja je had die vrijdag al moeten komen halen op kantoor"
FFS! ik heb dan maar mijn collega gebeld om mij op kantoor te komen halen
Zondag dus dat is uren aan 200% dat ik daar sta draaien, ze gaan lachen
Net N+2 toch maar eens opgebeld dat het geen manier van doen is
"Ja je moet dus die auto vrijdag kom ophalen en dan maandag/dinsdag op kantoor terug zetten"
Dus ik moet met mijn auto vrijdag naar kantoor komen, die hier op de parking laten staan?
"Ja klopt!"
Maar wij mogen geen privé km doen met die dienstwagen?
"Nee inderdaad, enkel dienstverplaatsingen"
En hoe ga ik mij in het weekend verplaatsen als mijn privé auto op het werk staat?
"Kan niemand u op vrijdag naar kantoor brengen voor die auto te halen?"
In mijn/hun vrije tijd zonder dat het telt als werkuren?
"euhm, ja"
Hier viel ergens een € munt
"Misschien moeten we inderdaad de workarround even herbekijken en aanpassen naar de toekomst toe"
Dat denk ik gvd ook ja. 2 codes nodig en een badge + je moet het kastje weten hangen
Niemand, maar dan ook niemand geraakt aan die auto of weg met die auto hoor. Allé ja als ze ermee weggeraken zijn ze wss sneller zonder sleutel. en het is zo'n armzalig ding dat niemand het zou willen