Nijntje
Active member
Ik vraag me oprecht af waarom je die job blijft uitoefenen. Alles wat je schrijft en hoe je het schrijft is een pure brok aan frustratie en woede. Als je daar zo ongelukkig bent, honest question, why not move on to something else?Mijn megaproject die al meermaals vertragingen heeft opgelopen nadert nu definitief zijn einde, maar iedere keer dat het binnen handbereik ligt komt er nog ergens iets tussen.![]()
Omwille van alle complexiteiten moet de opstart perfect gesynchroniseerd verlopen met andere diensten van andere bedrijven. Omwille van de complexiteiten en de urgentie kan dit niet lang op voorhand ingepland worden. Het is dus telkens alles klaarzetten om morgen in te schakelen. Ah neen, toch niet, daar komt nog iets tussen. Repeat. Repeat. Heel vaak ook zaken die niet bij ons noch bij onze aannemer liggen trouwens. Maar dat neemt niet weg dat het uitstel van opstart recent voor cashflowproblemen heeft gezorgd op het project waarbij de bank voor extra equity moest zorgen. De zenuwachtigheid op alle niveau's is dus enorm.
Afgelopen dinsdag nogmaals aan het voorbereiden om eind deze week op te starten. Bevestiging gevraagd aan aannemer. Aannemer: "all systems go". Alles afgevinkt. Ik communiceer dinsdagavond naar C-level van onze klant met heel mijn hiërarchie in CC. Nu gaat het echt gebeuren!
Vanmorgen telefoon van mijn aannemer: "Ah neen, toch niet. Interne communicatiefout waardoor we geen rekening hebben gehouden met x." Gooi daarbovenop nog eens het stomme toeval dat het in Duitsland morgen verlof is en we zitten alweer op volgende week dinsdag.
En omdat het deze keer aan "onze" aannemer ligt, krijg ik nu alle stront over mij heen natuurlijk. 100% een ander zijn fout, maar hey, jij hebt de aannemer aangesteld dus fungeer jij maar een beetje als publieke pispaal met gans uw hiërarchie in CC! Dat zal u leren.
Wat een ongelofelijke strontjob, dit. Al die stress, je loopt ganser dagen de voeten vanonder uw lijf, 's avonds doorwerken, ... Om dan bij een ander zijn fout alle stront over je heen te krijgen. Satisfying.
En ik moest aan diezelfde klant nog meerwerken betaald zien te krijgen. Want als je dacht dat dat voor Sales is, dan heb je het verkeerd. Nu heeft de klant natuurlijk de perfecte reden gevonden om daar niet mee akkoord te gaan. Dan kan ik bij mijn volgende opvolgingsgesprek met mijn baas weer uitleggen waarom het project over budget is gegaan. Again, satisfying!![]()
![]()
*Pling* Mailtje van HR: "Recordaantal vacatures! We vinden geen mensen!". Fret. Kak. Ik word camionchauffeur.
Daarnaast toch even nuanceren dat wat je daar omschrijft echt niet uniek is aan jouw specifieke job. Dit is letterlijk dagelijkse kost voor iedereen die iet ofwat verantwoordelijkheden moet opnemen. Ook al is het een ander zijn schuld, JIJ draagt de eindverantwoordelijkheid binnen die functie dus JIJ bent degene die dan uiteraard de shit over zich krijgt als het misloopt. Wil je dat niet? Dan moet je lager op de ladder gaan werken en minder verantwoordelijkheden opnemen. Niets mis mee maar als je duidelijk niet goed kan functioneren in een high stress omgeving, moet je dat ook niet doen. Work/life balance heeft ook wel value natuurlijk.

.
)
" (om half zes als bijna niemand nog werkt).
" (om twintig voor zes als er nóg minder mensen werken)

Binnenkort is er s avonds licht tot 21 22h. Dan kan ik af en toe nog eens mijn gras afrijden als ontspanning.