Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Een zeker diensthoofd heeft zich jaren niks aangetrokken van project X. Persoon in zijn dienst die verantwoordelijk is voor heel dat ding ook niet. Resultaat: Het marcheert niet. Diensthoofd gaat nu wat random rondmailen "Waarom hebben we hier na al die jaren nog geen oplossing voor? We vragen hier al jaren naar! Wie neemt dit op?" Dikke kans omdat iemand is komen zagen daarover bij hem.

Tgoh, hoe komt dat nu toch, kweetnie, omdat de verantwoordelijken in uw dienst, inclusief gijzelf, geen klop doen voor dat project? Neem het zelf op?

Trek er dan ook verder uw plan mee, met heel uw kakproject 🤷‍♂️
 
Gewoon een generieke formule gebruiken.
Ik gebruik tegenwoordig gewoon een zin.
Bonus: voor Windows kunt ge spaties gebruiken, dus daar hebt ge uw special character al.

Voorbeelden
50%vandeTreinenrijdtoptijd.
Dit zinnetje bestaat uit 35 tekens.
Ikdoe0,0moeitevooreenveiligpaswoord.

Zo'n dingen vergeet ge normaal gezien niet rap en zijn echt wel veilig.
Paswoordlengte > paswoord complexiteit.
 
Als ik collega A was, was ik ook al opzoek naar iets nieuws.

My god zeg.
Is ze ook aan het doen. Ze is onlangs op gesprek geweest bij een ander bedrijf.
Ze heeft het geld ook niet nodig. Ze weet wat de pijnpunten zijn voor de CEO's.. ziek zijn en toch betaald worden.
Zou persoon 5 zijn die dit jaar vertrekt..op 30-35 man
 
Daarom zou ik nooit voor een KMO willen werken.

Bazen die zich god wanen.

De kantjes van het wettelijke eraf lopen.

Achterbakse collega's. (Alé kunt ge ook hebben bij grote bedrijven, maar zulke echte types zijn niet overal geliefd binnen het bedrijf en zullen het na een tijd wel weten. Pakt niet bij alle bazen.)
 
Laatst bewerkt:
Kutcollega is haar eigen graf aan het delven.
Dit weekend was er een event waar een collega (laten we haar A noemen) en kutcollega aanwezig waren.
A is iemand die 4/5de werkt, maar omdat het event belangrijk is voor het bedrijf, moest ze toch al 3 weken 5/5 werken + 3 weekends (event wordt over 3 weekends gehouden). Allemaal onbetaalde overuren (weet ze nog maar sinds kort).

En dus dit weekend was ze er met kutcollega en had ze iets gedaan wat blijkbaar niet oké was. Ze had een sleutel aan iemand gegeven die daar niet 100% voor bevoegd was. Totaal geen drama ofzo.
Maar kutcollega was dit gaan melden aan de CEO..en de CEO heeft A op het matje geroepen en goed haar gedacht gezegd.
Waarna A dan zei "awel eh, merci om zo te doen. Ik heb deze maand al 38 overuren gedaan voor dat event..ik wil die graag uitbetaald zien of recup krijgen"

CEO blijkbaar "ik heb nog nooit iemand zn overuren uitbetaald..dit zal dus ook niet veranderen. Ge hebt een commerciële functie, dat hoort er nu éénmaal bij"

A ging helemaal over haar toeren terug naar haar bureau en sprak mij aan "Gumball, ge hebt gelijk! Kutcollega is echt de spion van gans het bedrijf. Die is mij voor zoiets pietluttig gaan verklikken"

Vandaag..collega A is "ziek" en heeft haar laptop en gsm mee.. beste in dit verhaal? Ze is de enige persoon die zich bezighoudt met haar departement (sales). Dus nu wordt er op haar departement niks meer verkocht en zijn ze wat in paniek 😂😂.
Ik hoop dat er een dezer dagen een bericht komt waarop de befaamde kutcollega keihard op haar gezicht gaat. Zou een anticlimax zijn als dit pas zou gebeuren als je er al weg was.
 
Ik hoop dat er een dezer dagen een bericht komt waarop de befaamde kutcollega keihard op haar gezicht gaat. Zou een anticlimax zijn als dit pas zou gebeuren als je er al weg was.
Ik zou het wel grappig vinden als collega A binnenkort in de bureau staat om Kutcollega te confronteren..waarna ik kutcollega aankijk en zeg "jah...dat is precies ook ni echt bevorderlijk voor de sfeer tussen collega's" (iets wat ze mij vorige week verweet doordat ik zei dat ik op een ander kon telewerken enzo)
 
Daarom zou ik nooit voor een KMO willen werken.

Bazen die zich god wanen.

De kantjes van het wettelijke eraf lopen.

Achterbakse collega's. (Alé kunt ge ook hebben bij grote bedrijven, maar zulke echte types zijn niet overal geliefd binnen het bedrijf en zullen het na een tijd wel weten. Pakt niet bij alle bazen.)
Of hoe alles en iedereen over dezelfde kam te scheren.
 
Of hoe alles en iedereen over dezelfde kam te scheren.
Mja dat is toch wel mijn ervaring en zo goed als al mijn kennissen.
En nee, niet ALLE kmo's zijn zo, maar ik durf te zeggen dat statistisch gezien zulke fratsen vaker voorkomen bij een KMO dan een groot (internationaal) bedrijf.
Bij een groter internationaal bedrijf heb je dan andere problemen (zie @cege), maar hetgeen Gumball aanhaalt is typisch van die klote kmo's die hun werknemers als slaven beschouwen.
En ik wil best geloven dat jouw kmo zo niet is, maar jammer genoeg zijn er nog veel te veel die wel zo zijn. En zeker in West-Vlaanderen.

Verder @gumball4000: ik blijf erbij, je moet echt assertiever worden. Nu is het moment eigenlijk, je gaat er toch weg.
Gewoon duidelijk je grenzen afbakenen tegen die spioncollega en spreek haar erop aan als ze weeral de kleuter uithangt.
 
Mja dat is toch wel mijn ervaring en zo goed als al mijn kennissen.
En nee, niet ALLE kmo's zijn zo, maar ik durf te zeggen dat statistisch gezien zulke fratsen vaker voorkomen bij een KMO dan een groot (internationaal) bedrijf.
Bij een groter internationaal bedrijf heb je dan andere problemen (zie @cege), maar hetgeen Gumball aanhaalt is typisch van die klote kmo's die hun werknemers als slaven beschouwen.
En ik wil best geloven dat jouw kmo zo niet is, maar jammer genoeg zijn er nog veel te veel die wel zo zijn. En zeker in West-Vlaanderen.

Verder @gumball4000: ik blijf erbij, je moet echt assertiever worden. Nu is het moment eigenlijk, je gaat er toch weg.
Gewoon duidelijk je grenzen afbakenen tegen die spioncollega en spreek haar erop aan als ze weeral de kleuter uithangt.
Ik kom ik contact met aardig wat KMO's en die ervaring heb ik nu eens totaal niet. Wel geen West-Vlaamse maar dan nog...
 
Mja dat is toch wel mijn ervaring en zo goed als al mijn kennissen.
En nee, niet ALLE kmo's zijn zo, maar ik durf te zeggen dat statistisch gezien zulke fratsen vaker voorkomen bij een KMO dan een groot (internationaal) bedrijf.
Bij een groter internationaal bedrijf heb je dan andere problemen (zie @cege), maar hetgeen Gumball aanhaalt is typisch van die klote kmo's die hun werknemers als slaven beschouwen.
En ik wil best geloven dat jouw kmo zo niet is, maar jammer genoeg zijn er nog veel te veel die wel zo zijn. En zeker in West-Vlaanderen.

Verder @gumball4000: ik blijf erbij, je moet echt assertiever worden. Nu is het moment eigenlijk, je gaat er toch weg.
Gewoon duidelijk je grenzen afbakenen tegen die spioncollega en spreek haar erop aan als ze weeral de kleuter uithangt.
Het assertieve is sowieso een stuk waar ik aan moet werken. Ik heb altijd schrik om er te ver in te gaan en dat het dan een motief tot ontslag wordt. Geen idee waarom ik dat denk.
 
Ik hoop dat er een dezer dagen een bericht komt waarop de befaamde kutcollega keihard op haar gezicht gaat. Zou een anticlimax zijn als dit pas zou gebeuren als je er al weg was.
Ik heb ook zo'n kutcollega gehad, vergelijkbaar met wat Gumball beschrijft. Zij is het na vele jaren dienst uiteindelijk zelf afgebold omdat iemand anders (iemand capabeler) een promotie had gekregen die ze niet eens zelf wou, maar ze kon het niet verkroppen dat die goedwerkende collega die zij niet kon uitstaan beloond werd en een hogere rol kreeg dan zij. Ik achtte het ook onmogelijk dat ze ooit zelf zou opstappen want ze zat in een serieuze gouden kooi, maar zo zie je maar wat afgunst kan doen.
 
Daarom zou ik nooit voor een KMO willen werken.

Bazen die zich god wanen.
En nee, niet ALLE kmo's zijn zo, maar ik durf te zeggen dat statistisch gezien zulke fratsen vaker voorkomen bij een KMO dan een groot (internationaal) bedrijf.
Denk zowiezo dat bij jobs waar uw loon rechstreeks uit de zak van de baas komt, er een groter risico is dat je zo'n toxisch klimaat terecht komt. Elke keer dat die u ziet wordt hij eraan herinnerd dat er weer centjes uit zijn zak zijn verdwenen.

Heb ook 1x de vergissing gemaakt om bij een KMO aan de slag te gaan. En hebt echt werkelijk geprobeerd om er het beste van te maken. In de laatste week van mijn 6 maanden proef toen mijn ontslagbrief gaan afgeven, maw het was direct mijn laatste week. Zijn blik toen was wel goud waard ;) Maja, als je mij aanneemt voor job A maar mij in de praktijk 95% job B laat doen en ik ga dat regelmatig aankaarten zonder gevolg, dan moet je toch weten dat dat niet blijft duren.
 
Weeral wachtwoord veranderen. Ik haat dat enorm. Vooral als ze zeggen dat het x aantal letters of cijfers moet afwijken van het vorige paswoord. Op den duur weet je het niet meer en schrijf je alles op (wat niet de bedoeling is) of vraag je gewoon telkens weer om het wachtwoord te resetten. Op verschillende apps kan ik inloggen met mijn vingerafdruk, kan dat niet doorgetrokken worden voor alles?
Postcodes+naam van steden, landen+telefooncode, cijfers+"cijfers" a la 30-Dertig
 
Terug
Bovenaan