Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Technology director liet een half jaar geleden tegen mij vallen dat er al goedkeuring werd gegeven om het project met minstens een half jaar te verlengen omdat ze weten dat de deadline heel ambitieus is, maar dat ik dit niet verder mocht zeggen om te beletten dat er weer uitstelgedrag gaat komen bij sommige teams en dit project niet meer prioritair zou worden behandeld.

Ik bleef aan hetzelfde hoge tempo voort werken, maar die deadline blijft praktisch onhaalbaar. Intussen is hoger management compleet gedraaid en is er geen budget goedgekeurd voor een verlenging van de licentie van de oude systemen die we zijn aan het vervangen. Ergo nieuwe boodschap: just meet the deadline.

Ik mag straks voor de 5de keer op een maand tijd gelijk een kleuter ieder stuk werk dat ik op de planning zet gaan verantwoorden. Ik ben meer bezig met wat lijkt op een jury proces omdat ze dezelfde mensen blijven uitpersen in plaats van eens hun eigen rol als upper management in deze clusterfuck kritisch te bekijken en aan de oren te trekken van de mensen die zoals zo vaak in deze projecten compleet op de achtergrond blijven hangen.
een gif voor mensen die in een agile omgeving deadlines stellen:

een gif voor mensen die in een agile omgeving deadlines stellen:

Zwijg me ervan, de delivery manager kwam vandaag doodleuk af dat hij alle stories uit jira heeft geëxporteerd en in een offline excel gaat bijhouden. Die verwachten dus echt dat ik alle stories tot en met het einde van het jaar al met volledige requirements van a-z heb geschreven zodat zij tot op de minuut estimates kunnen krijgen hoe lang dit project EXACT zal duren. En als het 1 dag langer duurt dan voorzien, dan weet ik al wie ze als scapegoat gaan aanduiden. :lol:

Hoe vaak ik ook dezelfde administratie moet doen, op twaalfendertig verschillende plaatsen zodat zeker niemand in sync blijft, is hemeltergend. Vorige week ben ik ook al door zo'n onnozele export gegaan om in kolom K prioriteiten aan te geven. Gisteren vroegen ze dat opnieuw. Ik heb een copypaste in kolom L gedaan. Niemand heeft er iets van gezegd.

Technology director liet een half jaar geleden tegen mij vallen dat er al goedkeuring werd gegeven om het project met minstens een half jaar te verlengen omdat ze weten dat de deadline heel ambitieus is, maar dat ik dit niet verder mocht zeggen om te beletten dat er weer uitstelgedrag gaat komen bij sommige teams en dit project niet meer prioritair zou worden behandeld.

Ik bleef aan hetzelfde hoge tempo voort werken, maar die deadline blijft praktisch onhaalbaar. Intussen is hoger management compleet gedraaid en is er geen budget goedgekeurd voor een verlenging van de licentie van de oude systemen die we zijn aan het vervangen. Ergo nieuwe boodschap: just meet the deadline.

Ik mag straks voor de 5de keer op een maand tijd gelijk een kleuter ieder stuk werk dat ik op de planning zet gaan verantwoorden. Ik ben meer bezig met wat lijkt op een jury proces omdat ze dezelfde mensen blijven uitpersen in plaats van eens hun eigen rol als upper management in deze clusterfuck kritisch te bekijken en aan de oren te trekken van de mensen die zoals zo vaak in deze projecten compleet op de achtergrond blijven hangen.
Samengevat: overuren.

Mensen die waarschijnlijk ook maar met de nodige laag inclusie aan een functie zijn geraakt.

Hopeloze gevallen dat er toch zijn. Categorie geen enkele meerwaarde.

Gewoon geen enkel vermogen om dingen met een zeker inzicht te bekijken, nochtans een deel van hun job.

De titel in haar handtekening beweert nochtans anders. Bombastischer kan niet.

Houterige antwoorden vol met dt-fouten die al lang niet meer aansluiten op de vorige mail.
Alles weer op een verkeerde piste brengend, terwijl er nooit een groot probleem was.
Gewoon awkward.

Binnen 20 jaar zit die daar nog waarschijnlijk, steeds in de waan geleefd dat ze het goed doet.

Kreeg een vrij uitgebreide vraag van een andere instantie, niet 100% het antwoord gevonden dus vraag gesteld aan de teamchef

Vandaag antwoord, "Ik heb ook nog even gekeken, maar ik kan het ook niet vinden. Dan ben ik van het principe: beter geen antwoord dan een fout antwoord"

Ja tof hoor Fons!
Heel veel zin om die mail gewoon te forwarden, maar we weten al wie dan weer onder zijn voeten krijgt 😅

Ik zit met een salesfunctie waarin ik niet betaald word op basis van wat ik verkoop. En deze eerste zin duidt al welke bullshit er zit aan te komen.

Officieel ben ik sales maar officieus eerder support. Ik mag in alle territories verkopen maar enkel bepaalde producten. Belangrijk, of ik het verkoop of iemand van de officiële sales maakt niet uit. Ik verkoop eigenlijk quasi niks gezien dit wordt afgehandeld door mijn collega's. Na een eerste aanmaning van de baas boven mijn baas, mag het heel team op de koffie bij de baas boven die baas om te gaan uitleggen waarom Leauleau niks verkoopt.

Leuk wist-je-dat-je: dit 'geniaal' concept werd al eerder gelanceerd en was 'tot ieders verbazing' een groot fiasco. Hadden ze high management wijs gemaakt dat ze iemand 'lokaal' moesten hebben om het te doen werken. Wel, nothing changed. Ik haal de pop corn al boven voor volgende teams meeting :clap:

Weeral wachtwoord veranderen. Ik haat dat enorm. Vooral als ze zeggen dat het x aantal letters of cijfers moet afwijken van het vorige paswoord. Op den duur weet je het niet meer en schrijf je alles op (wat niet de bedoeling is) of vraag je gewoon telkens weer om het wachtwoord te resetten. Op verschillende apps kan ik inloggen met mijn vingerafdruk, kan dat niet doorgetrokken worden voor alles?

Weeral wachtwoord veranderen. Ik haat dat enorm. Vooral als ze zeggen dat het x aantal letters of cijfers moet afwijken van het vorige paswoord. Op den duur weet je het niet meer en schrijf je alles op (wat niet de bedoeling is) of vraag je gewoon telkens weer om het wachtwoord te resetten. Op verschillende apps kan ik inloggen met mijn vingerafdruk, kan dat niet doorgetrokken worden voor alles?

Gewoon een generieke formule gebruiken.

Gebruik een vast deel 1 van het wachtwoord en een variabel deel 2 van het wachtwoord

Avondland-Fyodor-11111821
Avondland-Pushkin-06061799
...

En op den duur ken je de geboortedatum van al je geliefde schrijvers :p.

Gebruik een vast deel 1 van het wachtwoord en een variabel deel 2 van het wachtwoord

Avondland-Fyodor-11111821
Avondland-Pushkin-06061799
...

En op den duur ken je de geboortedatum van al je geliefde schrijvers :p.
*error* Paswoord mag niet uw eigen naam bevatten.
*error* Paswoord te lang.

Een of andere FLUIT die mij reminders zit te sturen over een dossier waar ik haar voor nodig heb om het uit te klaren - telkens als ik een moment inzet met haar is het tentative of gewoon niet komen opdagen.

Maar wel nog altijd REMINDERS sturen!?!?!?!?

Heb zonet geantwoord dat als ze het opgelost wil hebben ze tot bij mijn bureau maar komt - what the fuck mens.

Kutcollega is haar eigen graf aan het delven.
Dit weekend was er een event waar een collega (laten we haar A noemen) en kutcollega aanwezig waren.
A is iemand die 4/5de werkt, maar omdat het event belangrijk is voor het bedrijf, moest ze toch al 3 weken 5/5 werken + 3 weekends (event wordt over 3 weekends gehouden). Allemaal onbetaalde overuren (weet ze nog maar sinds kort).

En dus dit weekend was ze er met kutcollega en had ze iets gedaan wat blijkbaar niet oké was. Ze had een sleutel aan iemand gegeven die daar niet 100% voor bevoegd was. Totaal geen drama ofzo.
Maar kutcollega was dit gaan melden aan de CEO..en de CEO heeft A op het matje geroepen en goed haar gedacht gezegd.
Waarna A dan zei "awel eh, merci om zo te doen. Ik heb deze maand al 38 overuren gedaan voor dat event..ik wil die graag uitbetaald zien of recup krijgen"

CEO blijkbaar "ik heb nog nooit iemand zn overuren uitbetaald..dit zal dus ook niet veranderen. Ge hebt een commerciële functie, dat hoort er nu éénmaal bij"

A ging helemaal over haar toeren terug naar haar bureau en sprak mij aan "Gumball, ge hebt gelijk! Kutcollega is echt de spion van gans het bedrijf. Die is mij voor zoiets pietluttig gaan verklikken"

Vandaag..collega A is "ziek" en heeft haar laptop en gsm mee.. beste in dit verhaal? Ze is de enige persoon die zich bezighoudt met haar departement (sales). Dus nu wordt er op haar departement niks meer verkocht en zijn ze wat in paniek 😂😂.

Een zeker diensthoofd heeft zich jaren niks aangetrokken van project X. Persoon in zijn dienst die verantwoordelijk is voor heel dat ding ook niet. Resultaat: Het marcheert niet. Diensthoofd gaat nu wat random rondmailen "Waarom hebben we hier na al die jaren nog geen oplossing voor? We vragen hier al jaren naar! Wie neemt dit op?" Dikke kans omdat iemand is komen zagen daarover bij hem.

Tgoh, hoe komt dat nu toch, kweetnie, omdat de verantwoordelijken in uw dienst, inclusief gijzelf, geen klop doen voor dat project? Neem het zelf op?

Trek er dan ook verder uw plan mee, met heel uw kakproject 🤷‍♂️

Ik gebruik tegenwoordig gewoon een zin.
Bonus: voor Windows kunt ge spaties gebruiken, dus daar hebt ge uw special character al.

Voorbeelden
50%vandeTreinenrijdtoptijd.
Dit zinnetje bestaat uit 35 tekens.
Ikdoe0,0moeitevooreenveiligpaswoord.

Zo'n dingen vergeet ge normaal gezien niet rap en zijn echt wel veilig.
Paswoordlengte > paswoord complexiteit.

Als ik collega A was, was ik ook al opzoek naar iets nieuws.

My god zeg.
Is ze ook aan het doen. Ze is onlangs op gesprek geweest bij een ander bedrijf.
Ze heeft het geld ook niet nodig. Ze weet wat de pijnpunten zijn voor de CEO's.. ziek zijn en toch betaald worden.
Zou persoon 5 zijn die dit jaar vertrekt..op 30-35 man

Is ze ook aan het doen. Ze is onlangs op gesprek geweest bij een ander bedrijf.
Ze heeft het geld ook niet nodig. Ze weet wat de pijnpunten zijn voor de CEO's.. ziek zijn en toch betaald worden.
Zou persoon 5 zijn die dit jaar vertrekt..op 30-35 man
Ik verschiet er nog steeds van dan niet 30 van de 35 vertrekken wanneer ik jouw verhalen lees :oops:

Terug
Bovenaan