Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Werkgever die op 2 maanden tijd random 3 man ontslaat "omdat ze niet voldoen" (op +- 30 personeelsleden)
Werkgever wordt ik de regio als een gigantisch veeleisend bedrijf beschouwd. Zelfs leveranciers zweten het bij ons uit omdat we zo veeleisend zijn.
Werknemers worden hier als geldezels beschouwd..

En dan hebde binnen hetzelfde bedrijf nog gatlikkers die dat verdedigen en zeggen "Ja, wij willen enkel de beste personen. Wij streven naar excellentie". Daar moet ik echt van kotsen.. Die mensen hebben nog niet door dat ze maar een nummertje zijn en zij evengoed de volgende kunnen zijn..

Iets onnozels eigenlijk, maar iets waar ik me dood aan kan ergeren:

Wij hebben op FB zo'n 'Collega's' groep en daar worden soms echt debiele dingen in gevraagd/geantwoord. Iemand stelde daarnet de vraag hoeveel gewone vakantiedagen wij hebben op een jaar. Het antwoord is 24. Sowieso eigenlijk al een vraag die je gemakkelijk kan opzoeken, maar soit.

Reageert daar iemand: "20 je pense mais pas sur"

Waarom reageer je dan als je het niet zeker weet, daar heeft de vraagsteller toch helemaal niks aan :wallbash::wallbash::wallbash:

twijfelend of het een ergernis is of ne glimlach, want ik heb mij wel een kriek gelachen, maar ook wel gedacht: holy fuck tgaat niett goed met de kerel en dit kost de firma een fortuin aan manuren de dees allemaal gaan lezen en bespreken.

jonge collega stuurt ne mail gisterenavond, moet 2 jaar van het school zijn max.
Echt wappiestijl om het een naam te geven, ik durf em niet te quoten maar echt

"we moeten beginnen SAMEN werken ipv TEGEN te werken, SAMEN maken we de firma en onze wereld BETER, stop met zweven in de MATRIX en land in het echte leven"
"Ik schrijf dit uit de grond van mijn hart dat enkel blijft slaan omdat ik voel dat dit juist is voor mij en zal blijven pompen tot mijn doel op deze aarde behaald is"

Om dan te eindigen met "ja ik was in het begin van het jaar opgesloten door "professionals" in een "gekkenhuis" omdat ik een "psychose" had, heb mezelf van kant proberen maken maar de riem van ons moeder haar handtas is gebroken"

Met een bijlage met nen hoop foto's van mensen "bedankt jij voor dit en deze momenten"
Mensen die wellicht nooit gevraagd hebben om getoond te worden aan de 40 man die hij gemaild heeft (en die mail word sowieso geforward binnen de firma van een paar 100 man)

Ondertussen gehoord dat ze hem vandaag wel met nen taxi naar huis hebben laten voeren want dat hij zelf aangaf in de war te zijn.
Zonde voor de kerel maar wat was dat.

In mijn jeugd 2 kameraden in de psychatrie weten belanden met psychoses door welicht wat aanleg (twaren broers) in de genen en een zekere overdaad aan drugs en het zou mij niet verwonderen moest dat bij hem ook het geval zijn.

update: hij heeft de poort van de politie 22x geramd met zijn bedrijfswagen.
Jammer voor de gast want ik hoor er voor de rest goeie dingen van (alle op professioneel vlak he)

Altijd die zever van ziekteattesten.

Je zit je longen uit te hoesten maar de dokter is volzet (vergeten te reserveren dag voorhand en nu zijn quasi alle dokters in Gent volzet voor vandaag.)

Enkel en alleen maar zodat die dokter een afwezigheidsattestje kan maken en tegen mij kan zeggen. "Veel water drinken".

Doktr-app. Mijn collega’s doen hun consulten via daar, en ook hun ziektebriefjes.

Interessant om te weten.

Dit houdt mij wel een beetje tegen:
  • Je hebt een consultatie met een beschikbare arts, die niet je vaste arts is: je betaalt 26,01 euro voor de consultatie. Dit bedrag wordt niet terugbetaald. Dit is te wijten aan de nieuwe wetgeving inzake teleconsultaties die sinds 01/08/2022 van toepassing is. Er zijn geen uitzonderingen (bijv. VIPO of andere).

12:18 verstuur ik een mail waarin ik toch een 15tal documenten opvraag + kleine bijkomende uitleg bij elk van deze
12:19 telefoon "Ik zie hier net uw mailtje binnen komen, wat heb je net nodig en waarom?"

Hebt ge de mail al gelezen?
"Ja snel diagonaal, maar ik dacht ik ga meteen bellen"

Ik heb u een mail gestuurd zodat ge alles op uw gemak kon bekijken en het een vrij omvangrijke bundel is om te zoeken. Zo staat alles genoteerd en kunt ge ook niks vergeten.

Zat er precies ééntje te wachten tot er een mail binnenkwam met werk, no way dat ik nog eens die hele mail ga uitleggen via telefoon als ge hem niet gelezen hebt

12:18 verstuur ik een mail waarin ik toch een 15tal documenten opvraag + kleine bijkomende uitleg bij elk van deze
12:19 telefoon "Ik zie hier net uw mailtje binnen komen, wat heb je net nodig en waarom?"

Hebt ge de mail al gelezen?
"Ja snel diagonaal, maar ik dacht ik ga meteen bellen"

Ik heb u een mail gestuurd zodat ge alles op uw gemak kon bekijken en het een vrij omvangrijke bundel is om te zoeken. Zo staat alles genoteerd en kunt ge ook niks vergeten.

Zat er precies ééntje te wachten tot er een mail binnenkwam met werk, no way dat ik nog eens die hele mail ga uitleggen via telefoon als ge hem niet gelezen hebt
Sowieso dat die u

1. Nog minstens tien keer gaat bellen
  2. Dingen gaat vergeten
  3. Indien niet vergeten er toch nog zaken verkeerd aangeleverd worden ondanks de instructies per mail en al dan niet via telefoon/tiems

Sowieso.

Werkgever die op 2 maanden tijd random 3 man ontslaat "omdat ze niet voldoen" (op +- 30 personeelsleden)
Werkgever wordt ik de regio als een gigantisch veeleisend bedrijf beschouwd. Zelfs leveranciers zweten het bij ons uit omdat we zo veeleisend zijn.
Werknemers worden hier als geldezels beschouwd..

En dan hebde binnen hetzelfde bedrijf nog gatlikkers die dat verdedigen en zeggen "Ja, wij willen enkel de beste personen. Wij streven naar excellentie". Daar moet ik echt van kotsen.. Die mensen hebben nog niet door dat ze maar een nummertje zijn en zij evengoed de volgende kunnen zijn..
De 4de is vandaag ontslagen..."economisch klimaat". Op 2-3 maand tijd hebben ze hier zo stilaan 15% ontslagen. Meanwhile komen beide bazen (koppel, wonen dus samen) met 2 wagens (samen kosten die + 1 miljoen Euro) naar het werk om daar een hele dag te werken en om dan 's avonds opt zelfde moment samen naar huis te vertrekken.
Toch echt een dikke middelvinger naar uw personeel..best dégoutant

Edit: Nieuwe ergernis. Ik beheer een algemene mailbox (bovenop mijn feitelijk werk). Mijn collega heeft zicht op de mails die er nog te behandelen zijn.
Collega "Seg Gumball, gaat gij nog iets met diene mail doen? Die is al meer dan een uur geleden ontvangen en ge doet er niks mee"..wtf wijf...een uur..ge doet precies dat die mail al 10 dagen geleden ontvangen is geweest..

Als ik het zo lees ben je daar mentaal ook al op het hazenpad?
Ben al verder aan het zoeken naar een andere job alleszins. Ik kan niet werken met die mentaliteit waarbij het personeel echt als een stuk vuil behandeld wordt.
Welke auto's hebben die dat die samen meer kosten dan 1milj?
Goh...bij welke moet ik beginnen?
G-class AMG, Rolls Royce, enkele Ferrari's, Veyron,... Dit is trouwens maar een kleine greep uit het aanbod.
Als ge met zo'n wagens afkomt en dan verkondigt dat ge iemand ontslaat om economische redenen, da komt zooooo verkeerd over.

Ooit zei een ex-collega tegen mij "Ge moet eens kijken naar de wagen waarmee de eigenaars naar het werk komen. Hoe normaler de wagen, hoe meer respect ze hebben voor hun werkvolk en hoe meer ze op gelijk niveau willen zitten als hen."..en ik dacht toen "alé wa zegt die nu? Mensen mogen toch rijden met de wagen die ze willen?"
Maar ik kan hem nu alleen maar gelijk geven.

Ben al verder aan het zoeken naar een andere job alleszins. Ik kan niet werken met die mentaliteit waarbij het personeel echt als een stuk vuil behandeld wordt.

Goh...bij welke moet ik beginnen?
G-class AMG, Rolls Royce, enkele Ferrari's, Veyron,... Dit is trouwens maar een kleine greep uit het aanbod.
Als ge met zo'n wagens afkomt en dan verkondigt dat ge iemand ontslaat om economische redenen, da komt zooooo verkeerd over.

Ooit zei een ex-collega tegen mij "Ge moet eens kijken naar de wagen waarmee de eigenaars naar het werk komen. Hoe normaler de wagen, hoe meer respect ze hebben voor hun werkvolk en hoe meer ze op gelijk niveau willen zitten als hen."..en ik dacht toen "alé wa zegt die nu? Mensen mogen toch rijden met de wagen die ze willen?"
Maar ik kan hem nu alleen maar gelijk geven.
Als ze echt "economische reden" inroepen dan neem ik aan dat het bedrijf ook niet in super goede papieren zit? Het is natuurlijk niet dat er 10 dikke bakken zijn dat het bedrijf goed bezig is... Als het bedrijf goed draait en ze roepen economische reden in (wat me al niet mogelijk lijkt) ben ik niet mee...

Zijn die mensen die ontslagen worden ook de "minderen" van de collega's?

Als ze echt "economische reden" inroepen dan neem ik aan dat het bedrijf ook niet in super goede papieren zit? Het is natuurlijk niet dat er 10 dikke bakken zijn dat het bedrijf goed bezig is... Als het bedrijf goed draait en ze roepen economische reden in (wat me al niet mogelijk lijkt) ben ik niet mee...

Zijn die mensen die ontslagen worden ook de "minderen" van de collega's?
Van wat ik hoor is het in 3 van de 4 gevallen "Er is minder werk/De verkoop is minder, we hebben u niet meer nodig".
Ik zit bij de bron en zie de cijfers. Ja de omzet is minder, maar echt nog zeer goed tegenover de concurrentie. We spreken over hooguit 5-10% minder.

1 van de 4 was het "ge voldoet niet". Alleen is het "probleem" daar dat ze een beginner aangenomen hebben om iemand te vervangen die al JAREN ervaring had. En ze die beginner vergelijken met de vorige en haar dan afschilderen als "slecht". Ik hoorde een naaste collega het nog zeggen vandaag "Hah, Als ge A met B vergelijkt is het normaal dat ge geen genoegen neemt met haar geleverde werk. Maarja, B werkte wel als een beest en was helemaal geroutineerd. A werkt hier nog maar 5 maanden en is een beginner"

Edit: Nieuwe ergernis. Ik beheer een algemene mailbox (bovenop mijn feitelijk werk). Mijn collega heeft zicht op de mails die er nog te behandelen zijn.
Collega "Seg Gumball, gaat gij nog iets met diene mail doen? Die is al meer dan een uur geleden ontvangen en ge doet er niks mee"..wtf wijf...een uur..ge doet precies dat die mail al 10 dagen geleden ontvangen is geweest..
Wat zijn de afspraken omtrent die mails?
Bij ons mogen mails niet langer dan 30min open staan.

Maar is expresswerk, dus best verstaanbaar.

Wat zijn de afspraken omtrent die mails?
Bij ons mogen mails niet langer dan 30min open staan.

Maar is expresswerk, dus best verstaanbaar.
Nooit afspraken rond gemaakt geweest. Het is gewoon een algemene info-box zoals in elk bedrijf. Er is geen expresswerk of dergelijke. Het is een "normaal" bedrijf. Tuurlijk moet het geen 12u blijven liggen, maar 1u vind ik precies toch geen drama.
Heb toen wel geantwoord "Sorry, maar ik heb er maar 2 hoor.." en het werd toen stil.

Terug
Bovenaan