Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

De personen die puur de omzet binnen halen (personen binnenhalen + verkopen) zijn maar met 5. Al de rest is zorg na verkoop of zit in het proces na de verkoop.

Dat wagenpark is ook niet op 1-2-3 uitgebouwd, maar op 20-30 jaar tijd :).

Het is dus dat dat ik ook niet snap. En dan hoort ge werknemers dit echt verdedigen "Ja, zij runnen het bedrijf en weten wat het beste is".
Tuurlijk gaat het niet goed in de sector, i get it. Maar hier is het niet "We maken gigantische verliezen, dus er moet volk weg". Hier is het naar mijn gevoel "Wij streven naar winst maximalisatie en dit kan door X en Y te ontslaan" (maar bedoel genre "we zouden 1 miljoen winst kunnen maken ipv 500.000 indien we A, B en C ontslaan).

En weet ge wat het meest dégoutante is? We hadden enkele weken een Kerstdiner en daar waren ze dan aan het speechen "Er is ook slecht nieuws, we gaan helaas moeten meedelen dat er in 2024 veel werk zal zijn..nog meer werk dan in 2023..dus jullie gaan niet kunnen uitrusten."

Ik zat hier vaak van 9u tot en met 20u te werken, omdat ik mijn werk niet gedaan krijg in een 9-5 schema. En dan hoor ik nog gedurende meetings "oe en dit en dat is nog niet gedaan. Komaan, tandje bijsteken eh". Dit heb ik nog nooit gehoord bij al mijn vorige werkgevers.
Idd tijd voor de volgende werkgever dan...

De personen die puur de omzet binnen halen (personen binnenhalen + verkopen) zijn maar met 5. Al de rest is zorg na verkoop of zit in het proces na de verkoop.

Dat wagenpark is ook niet op 1-2-3 uitgebouwd, maar op 20-30 jaar tijd :).

Het is dus dat dat ik ook niet snap. En dan hoort ge werknemers dit echt verdedigen "Ja, zij runnen het bedrijf en weten wat het beste is".
Tuurlijk gaat het niet goed in de sector, i get it. Maar hier is het niet "We maken gigantische verliezen, dus er moet volk weg". Hier is het naar mijn gevoel "Wij streven naar winst maximalisatie en dit kan door X en Y te ontslaan" (maar bedoel genre "we zouden 1 miljoen winst kunnen maken ipv 500.000 indien we A, B en C ontslaan).

En weet ge wat het meest dégoutante is? We hadden enkele weken een Kerstdiner en daar waren ze dan aan het speechen "Er is ook slecht nieuws, we gaan helaas moeten meedelen dat er in 2024 veel werk zal zijn..nog meer werk dan in 2023..dus jullie gaan niet kunnen uitrusten."

Ik zat hier vaak van 9u tot en met 20u te werken, omdat ik mijn werk niet gedaan krijg in een 9-5 schema. En dan hoor ik nog gedurende meetings "oe en dit en dat is nog niet gedaan. Komaan, tandje bijsteken eh". Dit heb ik nog nooit gehoord bij al mijn vorige werkgevers.
Tja dan zou ik als bedrijfsleider ook wel een paar werknemers buiten smijten als je nog genoeg domme werknemers over houdt die gratis voor je werken.

Allemaal op de CV. Zo'n zaken spekken toch echt wel niks anders dan uwe CV enorm.
Als ge over u laat lopen kunt ge kiezen: of ge casht bij ne volgende of ge laat u als een schotelvod behandelen tot uw pensioen.

Voor ge het weet doet ge x2. Ge kunt carriere gewijs een beetje over u laten lopen, maar dat doede niet zonder plan en zeker ni voor 5 frang extra op een ander.

De enige andere business analyst in een groot project is op staande voet ontslagen. Ik kwam er via een out of office achter.

Ze was waardeloos, maar ze is ook niet vervangen. En ze laat een hele boel rommel achter.

Het zal er niet op beteren voor mij...

Omdat een paar afdelingen het met den baard hebben getrokken is de thuiswerkpolicy wel wat strenger geworden. Thuiswerk de week vooraf inplannen, niet én maandag én vrijdag thuiswerk, en eens per maand op dinsdag iedereen op kantoor (directiecomité, managers, gewone staff,...). Gaat nog een leuke worden om te lunchen. 70 man in een lunchlokaal met 25 stoelen.

Impact voor mij is beperkt, omdat ik toch al 4/5 op kantoor zit, maar ik ga die flexibiliteit van last-minute thuiswerk te kunnen inplannen toch wel missen.

Ik moet iets coördineren met een andere dienst, maar weet niet wie daar de juiste persoon voor is. Dat is een dienst die elders gelegen van +40personen die in shiften werkt, dus kan daar niet gewoon binnenstappen om de vraag te stellen.

Dus ik vraag aan mijn collega (die dat zou moeten weten, want hij doet hetzelfde als ik) tot wie ik mij moet richten. Antwoord: geen idee, je moet afspreken met afdeling X.

5 uur later zegt mijn collega: "ik krijg hier net een mail van persoon Y, je weet wel: de contactpersoon van afdeling X"

Ik: :angry:

Ik doe een vastlegging van budget voor het onderhoud van ons wagenpark.
Eén lijn voor kosten mbt het onderhoud zelf en één lijn voor de onderdelen/wisselstukken die voor dat onderhoud gebruikt worden. Wordt door interne controle afgewezen want de lijn voor wisselSTUKKEN moet volgens hen een BTW code krijgen die aanduidt dat het gaat om diensten.

En dan te bedenken dat ze voor die dienst alleen universitairen aannemen. Fokking prutsers, hebben altijd wat te mekkeren.

Ik heb gantwoord dat wisselstukken geen diensten maar goederen zijn. Mail afgesloten met drie puntjes. Lekker passief-agressief. Dàt zal ze leren. Néh! :eviltongue:
Nog zo'n pareltje. Ik leg provisie aan voor huur of huurgerelateerde kosten van een locatie die we al jaar en dag huren. Te betalen aan de VME. Wordt dat afgewezen want ze willen weten waarom er geen marktbevraging is gebeurd. :lol:

Omdat een paar afdelingen het met den baard hebben getrokken is de thuiswerkpolicy wel wat strenger geworden. Thuiswerk de week vooraf inplannen, niet én maandag én vrijdag thuiswerk, en eens per maand op dinsdag iedereen op kantoor (directiecomité, managers, gewone staff,...). Gaat nog een leuke worden om te lunchen. 70 man in een lunchlokaal met 25 stoelen.

Impact voor mij is beperkt, omdat ik toch al 4/5 op kantoor zit, maar ik ga die flexibiliteit van last-minute thuiswerk te kunnen inplannen toch wel missen.
Hier gehoord dat er nog vrij veel tegenstand was van de directie om dat thuiswerk te verankeren. Maar, dan moesten ze nieuwe kantoren zoeken en is gebleken dat er geen betaalbare gebouwen te vinden zijn waarin iedereen zijn vaste stek zou hebben dus hebben ze maar het thuiswerk vastgelegd :).

Hier gehoord dat er nog vrij veel tegenstand was van de directie om dat thuiswerk te verankeren. Maar, dan moesten ze nieuwe kantoren zoeken en is gebleken dat er geen betaalbare gebouwen te vinden zijn waarin iedereen zijn vaste stek zou hebben dus hebben ze maar het thuiswerk vastgelegd :).
Valt wel op ook hoe duur flexplekken zijn geworden. Dan ben je al beter af met je personeel gewoon thuis te laten werken.

PO vertrokken bij ons project, maand geleden.
Bij de maandelijkse demo kwamen er vragen die niet beantwoord konden worden want de PO neemt die meestal voor zijn rekening.
Als technical lead kan ik ook geen functionele beslissingen nemen, dus mijn antwoord was telkens dat dit een vraag voor de PO was.
Wat een shitshow soms, zo een grotere projecten.

PO vertrokken bij ons project, maand geleden.
Bij de maandelijkse demo kwamen er vragen die niet beantwoord konden worden want de PO neemt die meestal voor zijn rekening.
Als technical lead kan ik ook geen functionele beslissingen nemen, dus mijn antwoord was telkens dat dit een vraag voor de PO was.
Wat een shitshow soms, zo een grotere projecten.
Daarom dat er ook zoveel projecten mislukken.

Te complex, te veel afhankelijk van verschillende personen.
Volk dat het schip verlaat als het te moeilijk wordt.

En als het dan af is, wilt men het weer allemaal anders zien, maar zit het huidige nog vol met bugs.
"Maar eigenlijk zou men toch best eerst een nieuwe tech upgrade doen, want men loopt weer achter men allerlei componenten."

Ach, nog tot uw 65.
Intussen tijd zie je andere jobs waar men gewoon de routine aanhoudt, niet te veel gezever aan de kop 😅

Vorige week bijna van mijn stoel gevallen toen ik niet kon tekenen op iemand zijn screenshare via Teams om een knop aan te duiden.
Kan dat wel via andere kanalen? Nog nooit geprobeerd.

Hier was het een invulformulier via Forms migreren van user. Dat gaat gratuit niet. Je kan een andere user een kopie laten nemen maar deze verliest dan alle voorgaande ingevulde formulieren.

Kan dat wel via andere kanalen? Nog nooit geprobeerd.

Hier was het een invulformulier via Forms migreren van user. Dat gaat gratuit niet. Je kan een andere user een kopie laten nemen maar deze verliest dan alle voorgaande ingevulde formulieren.
Gaat inderdaad niet, zelfs niet met 3rd party tools. Daarom is het aangeraden om geen forms op user niveau aan te maken, maar in een groep bv via Teams. Dan worden de resultaten en de form zelf bijgehouden op groepsniveau ook al verlaat de user de firma.

Daarom dat er ook zoveel projecten mislukken.

Te complex, te veel afhankelijk van verschillende personen.
Volk dat het schip verlaat als het te moeilijk wordt.

En als het dan af is, wilt men het weer allemaal anders zien, maar zit het huidige nog vol met bugs.
"Maar eigenlijk zou men toch best eerst een nieuwe tech upgrade doen, want men loopt weer achter men allerlei componenten."

Ach, nog tot uw 65.
Intussen tijd zie je andere jobs waar men gewoon de routine aanhoudt, niet te veel gezever aan de kop 😅
ik zie het nog enigzins positief, maar dat van die tech upgrade voor elk component is toch de echte shitshow.

tzal hier wellicht tot mijn 70ste zijn, soit. zolang je er geen weekends en vrije dagen voor opgeeft geen echt probleem..

Hier zit ne manager die al sinds september ne recurring 121 meeting met mij heeft ingepland, is nog maar 1x voor 2 minuten doorgegaan want hij had niks te bespreken. Maar als ge dan aanhaalt om gewoon ad hoc iets in te plannen als hij effectief iets wilt bespreken dan ist kot te klein...

ik zie het nog enigzins positief, maar dat van die tech upgrade voor elk component is toch de echte shitshow.

tzal hier wellicht tot mijn 70ste zijn, soit. zolang je er geen weekends en vrije dagen voor opgeeft geen echt probleem..
Het is gewoon waanzin geworden hoe snel alles evolueert nu.

En het gebruik van api's van 3de partijen, zelfs van grote spelers waarbij je verwacht dat alles vlekkeloos verloopt, bugs, time outs, connectiefouten...

Altijd is er wel weer iets anders kapot, en moeten stukken code herzien worden.

Ale, nadat ze in onze divisie 1 bln acquisities verkloot hebben de voorbije 2 jaar, hoor ik vandaag de rumor dat ze een nieuwe 500M acquisitie willen doen. Zou een concurrent zijn van ons die exact doet wat proberen te doen intern. Met het verschil dat wij 2M budget per jaar krijgen voor ons klein team.

Die gasten kosten 500M en draaien 80M verlies per jaar...

Waarom is er zo weinig liefde voor Olivier Deschacht en moeten ze altijd debielen binnen transferreren...

Het enige goeie van het verhaal zou zijn dat ik a) cash op de aandelen die ik van hen heb en b) waarschijnlijk een dikke ontslagpremie zal vangen...

Terug
Bovenaan