Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Erger mij aan feit dat ze proberen te pushen om tussen kerst en nieuwjaar te werken, en dat te "normaliseren". Zo moet een collega gaan naar boekhoudkantoor 2 januari, "voor de facturatie"... Alsof ze de facturen naar de klanten niet een dag later kunnen zenden... .
Meerdere collega's hadden al toe gegeven aan die druk, maar desondanks dat ik achter sta met mijn werk (tijd ziek geweest) heb ik hier niet aan meegedaan. Ga in januari wel extra uren kloppen, maar tussen 24 dec en 2 jan werk ik niet.

Gisteren was er geen 1 bakker open hier in de streek en heb dan naar de bakker geweest niet ver van het kantoor.
Kon het niet laten om toch eens te passeren langs het kantoor, stonden er meerdere auto's op de parking...

Straks moet je nog schuldig voelen als je niet op kerstavond op het boekhoudkantoor facturen zit in te geven...
:rolleyes:
Tuurlijk, ge moest je schamen!

Drukke periode opt einde vant jaar met afsluit? Of is dat een andere periode?
Niet aan toegeven...
Hier moet er ook een min bezetting zijn, we zijn met 2 🤣 lekker hectisch.

Eigenlijk een ergernis van vorige week ('t is nu congé, aja), maar ze hebben een of ander incompetent mens aangeworven aan het secretariaat/onthaal.

Vorige week was ik op weg naar een klant en ik krijg telefoon van het onthaal. Ik was op dat moment aan het bellen, dus neem niet op. Blijft het onthaal constant opnieuw bellen. Ik leg het huidige gesprek stil omdat ik denk dat de wereld in brand staat en neem die telefoon van het onthaal toch op en die zegt:

" (geen Dag Jos, ik bel u om te zeggen dat) er staat hier iemand voor u".
- Ik: "euh, ja?".
- Zij: "er staat hier iemand voor u"
- Ik: " ik zou niet weten wie er staat want ik ben op weg naar een klant"
- Zij: "ja, ma die staat hier hé"
- Nu verlies ik mijn geduld: "Wilt ge nu eens zeggen WIE WAAR staat en WAAROM?"
- Zij: "Aja,..."

Ongelofelijk. Nu, vrijdag gehoord dat ze na Nieuwjaar niet meer moet weerkeren. Meer dan terecht.

Erger mij aan feit dat ze proberen te pushen om tussen kerst en nieuwjaar te werken, en dat te "normaliseren". Zo moet een collega gaan naar boekhoudkantoor 2 januari, "voor de facturatie"... Alsof ze de facturen naar de klanten niet een dag later kunnen zenden... .
Meerdere collega's hadden al toe gegeven aan die druk, maar desondanks dat ik achter sta met mijn werk (tijd ziek geweest) heb ik hier niet aan meegedaan. Ga in januari wel extra uren kloppen, maar tussen 24 dec en 2 jan werk ik niet.

Gisteren was er geen 1 bakker open hier in de streek en heb dan naar de bakker geweest niet ver van het kantoor.
Kon het niet laten om toch eens te passeren langs het kantoor, stonden er meerdere auto's op de parking...

Straks moet je nog schuldig voelen als je niet op kerstavond op het boekhoudkantoor facturen zit in te geven...
:rolleyes:

27/28/29/30/31 zijn toch altijd al gewoon werkdagen geweest, dat is toch niet nieuw?
En 2 januari is doorgaans ook een normale werkdag 😛 Dus we missen iets denk ik.
Eerder toegekend verlof dat last minute wordt ingetrokken? Want daar kan ik ook minder om lachen.

Ik werk volgend jaar tien jaar op dezelfde dienst en ook de achtste leidinggevende op die periode zal aantreden. Effectieve chefs (5) en tijdelijke vervangers (2) geteld.

Hopelijk kan hij/zij Nederlands...
Ik heb een job gehad waar ik de 6e was op 3 jaar.

Na 5 maanden was ik weg en heb ik rechtuit gezegd dat met mijn collega NIET samen te werken viel. Achteraf gehoord dat ze die ook bedankt hebben voor bewezen diensten.

OT: sollicitant op bachelorniveau die werkelijk op geen enkele vraag kan antwoorden, zelfs niet op wat eigenlijk begrijpend lezen is. Ik had het er met mijn A2'tje beter vanaf gebracht dan hem. Triestig eigenlijk.

Onze interne personeelsdienst, daar krijg ik echt grijs haar van.
Gisteren laten weten dat er last minute nog iemand start op 1/1/2024
Dat is te kort dag om het automatische systeem dat we hebben zijn ding te laten doen.
Maar denk je dat ze de gegevens van die persoon hebben doorgegeven?
En wie is er na dit te melden op verlof gegaan?

FANTASTISCH!

Gisteren ook te horen gekregen dat er 8 mensen gedetacheerd worden naar een andere organisatie (die we ook beheren)
In die organisatie starten ze terug op 2 januari, wij zijn dan nog toe :ROFLMAO:
Alles veel te laat aangevraagd natuurlijk, die moeten ook nog allemaal nieuw materiaal krijgen.
Ik ben echt gestopt met mij te excuseren als die mensen uiteindelijk hun materiaal hebben en ambetant zijn omdat het zo slecht geregeld is.
Tegenwoordig zeg ik gewoon dat het door de slechte werking is bij de personeelsdienst.
I don't care anymore.
Ben het echt beu

IT dienst die in November overgeschakeld is van het ene VPN systeem naar het andere. Het nieuwe zou zoveel makkelijker moeten zijn, herkent direct alles, je moet niet meer via code op gsm inloggen.

Intussen zijn we een maand verder en marcheert dat ding voor geen meter. Meer geen connectie dan wel. Huidige tip van IT is om het oude systeem te gebruiken als't nieuwe niet werkt, maar dat gaat ook maar tot 31 dec want dan zetten ze't sowieso stop.
Oude systeem werkt intussen ook al niet meer naar behoren.

Aan IT gevraagd of ze ook eens communicatie kunnen sturen over de problemen en mogelijke oplossingen. "Nee dat gaan we niet doe, er zijn toch veel mensen met verlof".
Dus... Diegenen die werken hebben dan maar gewoon pech of wat?
Update: IT heeft toch ingezien dat het nieuwe systeem niet werkt. Ze gaan het afschaffen.

Werkgever (we spreken over een bedrijf dat +30 miljoen omzet draait) die steevast weigert een extra abonnement voor Photoshop aan te schaffen (34€/mnd).
We werken met 3 mensen in onze afdeling en hebben alle 3 Photoshop nodig.
Ons huidig abonnement kan maar op 2 computers tegelijk staan.
Werkgever be like "awel dat persoon A het programma uninstalled wanneer B en C het nodig hebben en viceversa".. euw...werk ik hier in een KMO die maar 1000€ omzet per maand draait ofzo?

Frustratie 2: ik werk in een sector waar het momenteel zeer slecht gaat.
Werkgever be like "wat moet ik doen om meer te kunnen verkopen?"
Verkopers "de prijs wat verlagen"
Werkgever "ok ik verlaag de prijzen. Target volgend jaar is omzet 2023 + 60%"..
Ik ben al stappen aan het ondernemen om er te vertrekken...ben er nog maar 4 maanden.

Laatst bewerkt:
Werkgever (we spreken over een bedrijf dat +30 miljoen omzet draait) die steevast weigert een extra abonnement voor Photoshop aan te schaffen (34€/mnd).
We werken met 3 mensen in onze afdeling en hebben alle 3 Photoshop nodig.
Ons huidig abonnement kan maar op 2 computers tegelijk staan.
Werkgever be like "awel dat persoon A het programma uninstalled wanneer B en C het nodig hebben en viceversa".. euw...werk ik hier in een KMO die maar 1000€ omzet per maand draait ofzo?

Frustratie 2: ik werk in een sector waar het momenteel zeer slecht gaat.
Werkgever be like "wat moet ik doen om meer te kunnen verkopen?"
Verkopers "de prijs wat verlagen"
Werkgever "ok ik verlaag de prijzen. Target volgend jaar is omzet 2023 + 60%"..
Ik ben al stappen aan het ondernemen om er te vertrekken...ben er nog maar 4 maanden.
Photoshop licentie kan op 3 apparaten geïnstalleerd worden.
Je moet enkel gewoon overeenkomen wanneer je dat photoshop werk doet. Maximaal 2 gebruikers van de 3 kunnen dan ook tegelijkertijd werken.
Dus uw photoshop sessie afsluiten. Je moet het niet deinstalleren.

Paar maanden een full-time interne opleiding gevolgd tot Cloud Engineer (voordien deed ik basic support) met nog 5 andere mensen. Dan 2 weken een project alleen mogen doen, ging met begeleiding zijn maar weinig van gezien. Uiteindelijk kon het dan niet gerealiseerd worden omdat het teveel ging kosten, dus 2 weken elke nacht wakker gelegen voor niks. Ze waren wel onder de indruk van mijn werk en mijn presentatie waardoor ik mocht starten in dat specifieke Cloud team op het werk. Al de rest uit mijn "klas" is nog idle en hebben niks te doen.

Maar nu word ik dus gewoon in dat team gesmeten, niks uitleg hoe alles in elkaar zit, welke klanten er zijn, wat we juist doen, welke procedures te volgen. Er was voor de opleiding de belofte dat alles stap per stap zou opgebouwd worden, als in meewerken met een senior en zo uiteindelijk zelf projecten mogen doen.

Voel me nu elke dag zo gatachterlijk want ja, in zo'n crash course leer je uiteindelijk niet zo heel veel en alles is in de realiteit zo verschrikkelijk complex. Die verwachten ook precies dat ik echt alles al weet en ken. Echt een verschrikkelijk gevoel. Ik denk nu elke ochtend van... dat de dag maar snel voorbij is.

Ik vind dingen uitzoeken natuurlijk niet erg en dat hoort er bij in IT maar gewoon in het diepe gegooid worden en hopen dat ik boven water blijf is echt geen vibe. Mijn manager is ook net ontslagen en de lead is naar ergens anders dus het is ook zo moeilijk om dat nu aan te kaarten :sop:

OOO van iemand bij een externe leverancier. Iets in de trant van dit:

Hallo

Ik ben de laatste week van december bezig met het kijken naar Home Alone 1, 2 en Mr Bean's Kerstvakantie. Om deze zware kost wat te laten bezinken heb ik de eerste week van januari nodig. Ik ben terug op 08/01

Met vriendelijke groeten

blablabla

Ps, neen, dit is (nog) geen automatisch via AI gegenereerde Out Of Office. 😺

Van mij moet het niet zo droog zijn, maar dit is toch zwaar cringe? Zeker als je het naar externen stuurt.

OOO van iemand bij een externe leverancier. Iets in de trant van dit:

Van mij moet het niet zo droog zijn, maar dit is toch zwaar cringe? Zeker als je het naar externen stuurt.
Tgoh, naargelang de sector vindk da nog wel lollig eigenlijk :D Mss iets meer not-done in bepaalde 'serieuzere' sectoren maar bij ons (IT KMO, KMO klanten, ...) zie ik da nog als perfect acceptabel met een lichte neiging naar lichte cringe.

Gisteren gehoord dat het softwarepakket waar wij dagelijks mee werken, en waar ik constant op vloek, dateert van 1985. (Dan zijn ze begonnen aan het te programmeren, in 1991 is het programma voor het eerst in gebruik genomen.

De huidige code is een vertaling van toen naar Java, een taal die al op pensioen zou moeten zijn.

Elke vraag tot (simpele) wijziging wordt afgeblokt want elke wijziging aan die code opent een doos van Pandora waardoor het gehele pakket wss onbruikbaar zal worden.

Gisteren gehoord dat het softwarepakket waar wij dagelijks mee werken, en waar ik constant op vloek, dateert van 1985. (Dan zijn ze begonnen aan het te programmeren, in 1991 is het programma voor het eerst in gebruik genomen.

De huidige code is een vertaling van toen naar Java, een taal die al op pensioen zou moeten zijn.

Elke vraag tot (simpele) wijziging wordt afgeblokt want elke wijziging aan die code opent een doos van Pandora waardoor het gehele pakket wss onbruikbaar zal worden.

Is dat niet normaal voor iemand die in een veiligheidsgevoelige omgeving werkt? Daar raakt men ook niet graag aan de software.

In een nucleair centrale gaat ook alles nog draaien op Cobol verzekerst :p.

Of bij het Amerikaans leger.

Is dat niet normaal voor iemand die in een veiligheidsgevoelige omgeving werkt? Daar raakt men ook niet graag aan de software.

In een nucleair centrale gaat ook alles nog draaien op Cobol verzekerst :p.

Of bij het Amerikaans leger.
Ik werk niet meer in een veiligheidsgevoelige omgeving.

Ik doe nu een soort planning. (Ben vandaag bvb bezig geweest met zaken voor eind april)

De software die wij nu gebruiken werd tot 5-6 jaar geleden ook gebruikt in die veiligheidsgevoelige omgeving. Maar is toen vervangen door een ander pakket. (Overgekocht van Zwitserland waar ze ondertussen al iets nieuws hebben)

Terug
Bovenaan