Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik zou er gewoon niet op reageren. Zolang men niet ineens aan uwen buro staat zou ik mij gewoon stil houden, mute idd de WhatsApp om er niet gestoord mee te worden & just ... don't bother.

En als men dan toch ineens aan uwen buro staat ... zeg dan rechtuit waar het op staat eh. Dat je die mens zelfs niet kent, dus waarom zou jij geld ophoesten (hoe veel/weinig het ook moge zijn).

Een collega is natuurlijk nog iets anders, maar voor de vader van een collega... De afgelopen jaren ook al enkele collega's gekend die een ouder zijn verloren, meestal werd daar vanuit de dienst een kaartje voor geschreven om steun te betuigen. Diensthoofd zelf heeft ook eens in naam van het bedrijf een krans gekocht.

Samen leggen met collega's kan, maar zou dat normaal enkel doen voor collega's met wie ik nauw samenwerk. Mijzelf kennende leg ik wel eerder gewoon 5 € om er van af te zijn.
ah, over die "pappa van" had ik overgelezen. daar zou ik ook niet voor bij leggen.

Ik zou er gewoon niet op reageren. Zolang men niet ineens aan uwen buro staat zou ik mij gewoon stil houden, mute idd de WhatsApp om er niet gestoord mee te worden & just ... don't bother.

En als men dan toch ineens aan uwen buro staat ... zeg dan rechtuit waar het op staat eh. Dat je die mens zelfs niet kent, dus waarom zou jij geld ophoesten (hoe veel/weinig het ook moge zijn).
Dit idd.

"Die mens heeft daar toch niets meer aan." :sneaky:

Bijleggen voor eerbetoon van doden, nog nooit tegengekomen...

Voor een heel naaste collega, en dan 5 euro, maakt niet.
Maar voor een verwegcollega en dan nog eens een familielid ervan, pfft.

Laatst bewerkt:
Te horen gekregen dat vanaf januari een nieuwe leidinggevende ons team aanvult. Het warm water zal weer worden uitgevonden en de probeersels kunnen komen. U ziet me hier binnenkort meer.

Ik werk volgend jaar tien jaar op dezelfde dienst en ook de achtste leidinggevende op die periode zal aantreden. Effectieve chefs (5) en tijdelijke vervangers (2) geteld.

Hopelijk kan hij/zij Nederlands...

Ik werk volgend jaar tien jaar op dezelfde dienst en ook de achtste leidinggevende op die periode zal aantreden. Effectieve chefs (5) en tijdelijke vervangers (2) geteld.

Hopelijk kan hij/zij Nederlands...
Hier zal het de 4de in 8 jaar tijd zijn. Het helpt ook niet dat het nooit iemand intern van het team is en degene dat erbij komt ook nooit weet wat we precies doen binnen de firma 🤷‍♂️ Het zijn wel telkens een stel ja-knikkers naar hoger management en goed te kneden.

Hier zal het de 4de in 8 jaar tijd zijn. Het helpt ook niet dat het nooit iemand intern van het team is en degene dat erbij komt ook nooit weet wat we precies doen binnen de firma 🤷‍♂️ Het zijn wel telkens een stel ja-knikkers naar hoger management en goed te kneden.
Bij ons is het altijd wel iemand intern, maar hopelijk niet van het team zelf. Er zijn een aantal specialekes en manipulators aanwezig en daarvoor is het best iemand uit een andere dienst. Want er wordt al aan fameus aan kontlikken gedaan bij de jeugdige collega's met chef-potentieel.

Herkenbaar. Vertrekken ze bij jullie ook telkens na +-2j ervaring opdoen en dan naar het volgende postje? Of vanwege andere redenen?
Starten met 0 kennis, klein beetje kennis opbouwen en weer weg.

Herkenbaar. Vertrekken ze bij jullie ook telkens na +-2j ervaring opdoen en dan naar het volgende postje? Of vanwege andere redenen?
Starten met 0 kennis, klein beetje kennis opbouwen en weer weg.
Naar een trapje hoger of gewoon naar een andere firma met meer loon en verantwoordelijkheden. 🤷

Echt druk probeer ik me er niet in te maken daar ik mogelijks in de toekomst ook wel eens naar iets anders ga kijken.

Onderaannemers die met al de nieuwbouw gaan lopen waardoor eigen techniekers (waaronder ik) worden ingezet op de modernisatie.
Iets waar ik niet bepaald heel vrolijk van word. We zullen zien wat de toekomst brengt.
Het enige positieve aan het verhaal is dat je in bestaande gebouwen werkt dus lekker warm in de winter.

Ik zie al op tegen een weer erg strakke planning en deadlines in 2024... Heb terug meer en meer het gevoel dat ik mijn werk niet aan een standaard kan afleveren waar ik tevreden over kan zijn omdat ik op zoveel dingen tegelijk moet bezig zijn.

Volgende week heb ik verlof. Bestond die knop maar om dat gepieker toch een week af te zetten zodat ik wat uitgeruster aan volgend jaar kan beginnen. :S

Onderaannemers die met al de nieuwbouw gaan lopen waardoor eigen techniekers (waaronder ik) worden ingezet op de modernisatie.
Iets waar ik niet bepaald heel vrolijk van word. We zullen zien wat de toekomst brengt.
Het enige positieve aan het verhaal is dat je in bestaande gebouwen werkt dus lekker warm in de winter.

Nieuwbouwmarkt is een pak makkelijker ( gestandaardiseerd) voor onderaannemers. Modernisatie is veel zaken die kunnen tegenslaan. Dat wil je niet doen met onderaannemers of je betaalt u blauw ( al dan niet met forfait).

Ik zie al op tegen een weer erg strakke planning en deadlines in 2024... Heb terug meer en meer het gevoel dat ik mijn werk niet aan een standaard kan afleveren waar ik tevreden over kan zijn omdat ik op zoveel dingen tegelijk moet bezig zijn.

Volgende week heb ik verlof. Bestond die knop maar om dat gepieker toch een week af te zetten zodat ik wat uitgeruster aan volgend jaar kan beginnen. :S
Ik heb ook m'n laatste dag afgerond voor eventjes. Ik heb daar weliswaar geen enkel probleem mee.
Zodra ik morgen wakker wordt is het werk 't laatste waar ik nog aan denk, idem voor volgende week.

Dat zijn zorgen voor binnen 2w.

Het is weer een van die periode's van het jaar. Wij zijn in verlof en dan brengen we al onze machines met mankementen want dan hebben we ze toch niet nodig en Nestorius zal wel tijd hebben. Sorry maar gezien je nu niet de enige bent die op dat lumineuze idee gekomen bent zal het toch voor na nieuwjaar zijn. En zagen, eisen of roepen aan de telefoon zal daar helemaal niks aan veranderen. Ik heb er verdomme maar 2 en zou eigenlijk ook wel nog eens van de vakantie willen profiteren om iets met mijn kinderen te doen (hoewel ik weer al weet hoe dat zal uitdraaien).

IT dienst die in November overgeschakeld is van het ene VPN systeem naar het andere. Het nieuwe zou zoveel makkelijker moeten zijn, herkent direct alles, je moet niet meer via code op gsm inloggen.

Intussen zijn we een maand verder en marcheert dat ding voor geen meter. Meer geen connectie dan wel. Huidige tip van IT is om het oude systeem te gebruiken als't nieuwe niet werkt, maar dat gaat ook maar tot 31 dec want dan zetten ze't sowieso stop.
Oude systeem werkt intussen ook al niet meer naar behoren.

Aan IT gevraagd of ze ook eens communicatie kunnen sturen over de problemen en mogelijke oplossingen. "Nee dat gaan we niet doe, er zijn toch veel mensen met verlof".
Dus... Diegenen die werken hebben dan maar gewoon pech of wat?

Dat je bij ons continue mails over en 't weer moet sturen om een probleem in orde te krijgen begint mij serieus te enerveren:

Voor de maand november ontbrak mijn supervisor premie op mijn loonfiche. Kan gebeuren, dus ik mail daarvoor naar het payteam. Zij contacteren op hun beurt planning om te kijken of het klopt dat ik deze premie moet krijgen. Deze mail heb ik gestuurd begin december. Twee weken later vraag ik een update aan het payteam omdat ik tot dan toe nog niks ervan heb gehoord. Zij antwoordden dan dat er momenteel nog geen correctie komt. Ik vraag vervolgens wat meer uitleg.

Nu krijg ik vandaag terug een mail dat het payteam nog steeds NIET weet dat ik in november supervisor shiften heb gepresteerd en dat ik daarvoor contact moet opnemen met de planning, terwijl zij de hele tijd mee in CC stonden. :laugh:

Echt jongens, dat er fouten gebeuren kan ik begrijpen, maar dat men na dik drie weken nog geen reet heeft gedaan gaat er bij mij niet in. Heb ik ook direct vriendelijk duidelijk gemaakt aan de planning. Ik heb vervolgens maar zelf mijn schema van november doorgestuurd met de vraag of men dit kan bevestiging zodat het payteam verder het nodige kan doen.

Ongelofelijk.

EDIT: Nu schieten ze ineens wel in actie nadat ik ze op hun fouten heb gewezen :unsure:

Laatst bewerkt:
Erger mij aan feit dat ze proberen te pushen om tussen kerst en nieuwjaar te werken, en dat te "normaliseren". Zo moet een collega gaan naar boekhoudkantoor 2 januari, "voor de facturatie"... Alsof ze de facturen naar de klanten niet een dag later kunnen zenden... .
Meerdere collega's hadden al toe gegeven aan die druk, maar desondanks dat ik achter sta met mijn werk (tijd ziek geweest) heb ik hier niet aan meegedaan. Ga in januari wel extra uren kloppen, maar tussen 24 dec en 2 jan werk ik niet.

Gisteren was er geen 1 bakker open hier in de streek en heb dan naar de bakker geweest niet ver van het kantoor.
Kon het niet laten om toch eens te passeren langs het kantoor, stonden er meerdere auto's op de parking...

Straks moet je nog schuldig voelen als je niet op kerstavond op het boekhoudkantoor facturen zit in te geven...
:rolleyes:

Terug
Bovenaan