Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Normaal wel, hij heeft in die optiek gemaild en dat stond er wel zo.
dan telt dit hoor... Hangt er natuurlijk vanaf hoe vaak hij nog in die school denkt te willen werken, maar als hij de belofte kreeg dat hij tot dan kon werken, dan moet men ook dat naleven. Desnoods via een arbeidsovereenkomst buiten het ministerie van onderwijs.

dan telt dit hoor... Hangt er natuurlijk vanaf hoe vaak hij nog in die school denkt te willen werken, maar als hij de belofte kreeg dat hij tot dan kon werken, dan moet men ook dat naleven. Desnoods via een arbeidsovereenkomst buiten het ministerie van onderwijs.
Ik ga het hem doorgeven, al weet ik niet hoeveel vechtlust er voor de moment in zit, als je dat een aantal keren voorhebt (en dat heeft elke interim in die sector) dan heb je alle drogredenen al gehoord.

Ik doe een vastlegging van budget voor het onderhoud van ons wagenpark.
Eén lijn voor kosten mbt het onderhoud zelf en één lijn voor de onderdelen/wisselstukken die voor dat onderhoud gebruikt worden. Wordt door interne controle afgewezen want de lijn voor wisselSTUKKEN moet volgens hen een BTW code krijgen die aanduidt dat het gaat om diensten.

En dan te bedenken dat ze voor die dienst alleen universitairen aannemen. Fokking prutsers, hebben altijd wat te mekkeren.

Ik heb gantwoord dat wisselstukken geen diensten maar goederen zijn. Mail afgesloten met drie puntjes. Lekker passief-agressief. Dàt zal ze leren. Néh! :eviltongue:

Laatst bewerkt:
Something like that, maar op kleinere schaal

Als ik het plaats op jou uiteenzetting is het:
1 plekje komt vrij in Limburg, ik ben als enige geïnteresseerd
En ze geven het extra aan iemand die al in Limburg werkt
😅

Gohja, er kunnen nog talloze andere redenen zijn
Quota's van aantal personeelleden per sector dus ze willen officieel geen naam erbij. (Daarom één die al werkt)
Quota's van aantal personeelleden per regio
...

Ik heb al van die rare dingen gezien dat iemand die een "gemengde functie A en B" had en bij een promotie eigenlijk moest kiezen tussen A of B. Hij mocht niet blijven A en B doen.
En de oorzaak daarvan is ergens een instructie van ver hogerop dat "nieuwe leden" in A altijd 100% de taken van A deden. Omdat hij bevorderde ging hij "nieuw" zijn in A.
Het belachelijke is dat zijn verantwoordelijkheden veel groter waren bij zijn functie voor promotie dan na zijn promotie :p.

En voor één of ander reden wordt er daar nooit openlijk over gecommuniceerd maar zijn actief verzet heeft ook wel veel mensen tegen de haren ingestroken dus hij heeft redelijk wat goodwill verloren ondertussen. Ookal is dat een enorm competent persoon.

Ik herinner mij ooit één zeggen die vrij hoog in het management zat: "Wij zijn uiteindelijk allemaal maar soldaten" Wat veel wel wat zegt over de cultuur hierover. Er is nog altijd een beetje "Befehl ist Befehl" aanwezig.

Mr S aangenomen in september voor een interim tot 22 december. Nu plots, deze ochtend, nadat hij zich dus een week heeft zitten het apenzuur verbeteren aan 200 examens: ja, de andere persoon komt terug dus u bent niet meer nodig, merci é!
Die vrouw die hij moest vervangen heeft daar met geen woord over gerept. Geen mail, zelfs geen sms. Zij gaat nu klassenraden doen - waar ze dus een heel trimester niet geweest is - en gezellig de eindejaarsreceptie doen etc. Dat kan je toch ook alleen maar in het onderwijs, echt een job afbreken van één minuut op een andere.
Maar is dat niet eerder onder de noemer van de andere persoon komt terug. Na 22 december bent u niet meer nodig ? Wat defacto hetgeen is dat een interim wil zeggen. Niet ?

Dat wilde toch niet zeggen van je moet tot 22 december niet meer komen en je gaat niet betaald worden?

Ik geef toe dat dit niet proper is. Men had gerust iets op voorhand dit al kunnen doorgeven. Maar als er nergens gesproken wordt over verlenging van uw interim contract in de maand voor het einde is het dan logisch dat je een verlenging voor het komende jaar mag en moet verwachten ?

Ik hoop dat hij snel een andere, betere, job kan vinden.

Maar is dat niet eerder onder de noemer van de andere persoon komt terug. Na 22 december bent u niet meer nodig ? Wat defacto hetgeen is dat een interim wil zeggen. Niet ?

Dat wilde toch niet zeggen van je moet tot 22 december niet meer komen en je gaat niet betaald worden?

Ik geef toe dat dit niet proper is. Men had gerust iets op voorhand dit al kunnen doorgeven. Maar als er nergens gesproken wordt over verlenging van uw interim contract in de maand voor het einde is het dan logisch dat je een verlenging voor het komende jaar mag en moet verwachten ?

Ik hoop dat hij snel een andere, betere, job kan vinden.
Het secretariaat loopt achter met papierwerk, wat zoveel wil zeggen als Mr S moet nog tekenen voor de periode sinds de herfstvakantie (waar hij wel al elke week voor is langs gegaan maar het ‘paste’ nooit voor hen) en die laatste week laten ze er nu uit. Aja, want de opdracht stopt nu, dus maken we het papierwerk ook maar zo.
De smerigheid zit hem dus in de verlenging na de herfst. Dat was een formaliteit doktersattest voor die mevrouw, ‘dat is zeker tot januari, kan zelfs langer, meneer S!’ Mr S heeft dat attest nooit gezien (waarom zou hij) en dat liep tot vandaag.

Ik doe een vastlegging van budget voor het onderhoud van ons wagenpark.
Eén lijn voor kosten mbt het onderhoud zelf en één lijn voor de onderdelen/wisselstukken die voor dat onderhoud gebruikt worden. Wordt door interne controle afgewezen want de lijn voor wisselSTUKKEN moet volgens hen een BTW code krijgen die aanduidt dat het gaat om diensten.

En dan te bedenken dat ze voor die dienst alleen universitairen aannemen. Fokking prutsers, hebben altijd wat te mekkeren.

Ik heb gantwoord dat wisselstukken geen diensten maar goederen zijn. Mail afgesloten met drie puntjes. Lekker passief-agressief. Dàt zal ze leren. Néh! :eviltongue:
En nu probeer ik iemand anders van die dienst te bereiken ivm een andere opmerking van haar, zie ik dat ze een auto-reply heeft waarin staat dat ze enkel in de voormiddag werkt -tot daar ok- maar daar voegt ze nog een uur aan toe: 10:48.: "Ik werk enkel in de voormiddag tot 10:48" Dus om 10:49 moet je nergens meer mee afkomen. :rofl:

Ja dit is overheid.

IT dienst heeft onlangs in ons groot bedrijf een phishing mail gestuurd in het kader van een awareness campagne. Het zag er vrij professioneel en intern uit, had wel al gezien dat de naam van ons bedrijf fout was gespeld in het afzender adres. In de mail werd gevraagd om door te klikken naar een website (met een dodgy URL) en daar gebruikersnaam en wachtwoord nog eens te bevestigen zodat het werkaccount niet gelocked wordt.

Had het direct door dat het zo'n testje van IT was en heb het gerapporteerd via intern ticket, dus tot zover niets aan de hand. Tot ze onlangs de resultaten van de test bekendmaakten, MEER DAN DE HELFT had zonder nadenken hun wachtwoord ingetypt! :wallbash: En dat in een bedrijf waar quasi iedereen hooggeschoold (veel ingenieurs) en nog relatief jong is. Heb daar echt de rest van de werkdag slecht van gelopen, hoe zelfs in zo'n omgeving iedereen zo dom kan zijn :unsure:

IT dienst heeft onlangs in ons groot bedrijf een phishing mail gestuurd in het kader van een awareness campagne. Het zag er vrij professioneel en intern uit, had wel al gezien dat de naam van ons bedrijf fout was gespeld in het afzender adres. In de mail werd gevraagd om door te klikken naar een website (met een dodgy URL) en daar gebruikersnaam en wachtwoord nog eens te bevestigen zodat het werkaccount niet gelocked wordt.

Had het direct door dat het zo'n testje van IT was en heb het gerapporteerd via intern ticket, dus tot zover niets aan de hand. Tot ze onlangs de resultaten van de test bekendmaakten, MEER DAN DE HELFT had zonder nadenken hun wachtwoord ingetypt! :wallbash: En dat in een bedrijf waar quasi iedereen hooggeschoold (veel ingenieurs) en nog relatief jong is. Heb daar echt de rest van de werkdag slecht van gelopen, hoe zelfs in zo'n omgeving iedereen zo dom kan zijn :unsure:
't Moeten ni altijd oma & opa zijn die gejost zijn eh. :sneaky:

Al zou je wel hopen dat de moderne generatie beter gewapend is tegen zulk 'n toestanden, net zoals oma & opa in hun tijd beter gewapend waren tegen een leven zonder kleuren TV. 😑

Als ze mijn wachtwoord willen laten vervallen dan merk ik dat wel als ik niet meer kan inloggen op werkinfra.
En als er dan geen manier is om dat dan en daar op te lossen, moet den IT dienst me maar behelpen.
Ik vind dat een goeie insteek voor zo'n dingen gewoon compleet te vermijden.

Nu, als ze een Jira of Bitbucket mail sturen die heel goed is nagemaakt wordt dat wel iets moeilijker, maar dan moet je toch al wel wat interne informatie hebben lijkt me (al is het maar software versies van die dingen... die niet altijd even up to date gaan zijn).

Alé, gestart met een permanentie dienst op werk. Reluctanty aan meegedaan. Krijg ik vandaag bericht :
Gezien je constante rooster (ik ben arbeider, helemaal geen constant rooster) krijg je de overuren in je recup potje en worden deze aan het einde van de rit uitbetaald. (Volgend jaar

Dus, geen weekendcompensatie (150% zaterdag en 200% zondag) en aan hogere belasting uitbetaald. Ik voel me hiermee toch weeral in 't zak gezet.

Alé, gestart met een permanentie dienst op werk. Reluctanty aan meegedaan. Krijg ik vandaag bericht :
Gezien je constante rooster (ik ben arbeider, helemaal geen constant rooster) krijg je de overuren in je recup potje en worden deze aan het einde van de rit uitbetaald. (Volgend jaar

Dus, geen weekendcompensatie (150% zaterdag en 200% zondag) en aan hogere belasting uitbetaald. Ik voel me hiermee toch weeral in 't zak gezet.
Lijkt me toch dat zo'n dingen contractueel vastgelegd worden alvorens ze ingevoerd worden? Wat staat er in je contract?

Niet echt een ergernis, eerder iets waar ik me wat ongemakkelijk bij voel:

Wij hebben alles bij elkaar aardig wat werknemers, ik denk dat dat alles bij elkaar richting de 1000 gaat. Nu er zijn bij ons verschillende afdelingen, waardoor je sowieso niet iedereen goed kent óf zelfs kent. Mensen die ik zelfs niet eens als 'collega' aanschouw omdat ik er niet eens mee moet samenwerken zal ik maar zeggen.

Nu werd ik hier gisteren in een aparte groep gedropt ivm de dood van de papa van een 'collega' om bij te leggen voor een soort van eerbetoon. Die groep bestaat maar uit een twintigtal collega's die ik zelf wel redelijk goed ken en de meeste daarvan kennen die andere collega ook goed, maar ikzelf ken die collega eigenlijk totaal niet. Buiten eens een banale 'goeiedag' kan ik mij daar zelfs geen gesprek mee herinneren.

Soit, ik weet niet goed wat ik hiermee moet aanvangen eerlijk gezegd. :unsure: Ik zal een van de eerste zijn om bij te leggen voor eender wat (verjaardag, huwelijkscadeau, ...) als het gaat om goede vrienden/familie/collega's, maar in dit geval wringt dit toch wel een beetje bij mij. Ik denk trouwens dat ze mij per ongeluk hebben toegevoegd, want ze weten zelf heel goed dat ik die collega totaal niet ken, maar om nu zomaar dat gesprek te verlaten is natuurlijk ook weer enorm respectloos.

Gewoon muten dat gesprek, dan moet je het niet verlaten. Bijleggen voor een begrafenis heb ik trouwens nog nooit van gehoord. Op den duur kunde zo voor alles bijleggen. :unsure:

Gewoon muten dat gesprek, dan moet je het niet verlaten. Bijleggen voor een begrafenis heb ik trouwens nog nooit van gehoord. Op den duur kunde zo voor alles bijleggen. :unsure:
Niet echt een ergernis, eerder iets waar ik me wat ongemakkelijk bij voel:

Tekst
Waarschijnlijk om een bloemstuk te kopen, komt zeer vaak voor.

Dat je er voor wilt bijleggen moet je zelf maar uitmaken, maar een bloemstuk heb je al vanaf 50 euro tot xxx. Dus naargelang kom je er met enkele euro's vanaf.

mja, over laatst is een collega van mij overleden tijdens de dienst. ik heb er nooit mee samen gewerkt, werkte ook in een andere provincie, maar toen gevraagd werd bij te leggen heb ik daar toch niet bij getwijfeld.

misschien een andere situatie, maar ik vond dat toch een kleine moeite (was 5€ voor zo'n krans). ook gewoon voor de collega's die hem wel goed kenden.

mja, over laatst is een collega van mij overleden tijdens de dienst. ik heb er nooit mee samen gewerkt, werkte ook in een andere provincie, maar toen gevraagd werd bij te leggen heb ik daar toch niet bij getwijfeld.

misschien een andere situatie, maar ik vond dat toch een kleine moeite (was 5€ voor zo'n krans). ook gewoon voor de collega's die hem wel goed kenden.
Een collega is natuurlijk nog iets anders, maar voor de vader van een collega... De afgelopen jaren ook al enkele collega's gekend die een ouder zijn verloren, meestal werd daar vanuit de dienst een kaartje voor geschreven om steun te betuigen. Diensthoofd zelf heeft ook eens in naam van het bedrijf een krans gekocht.

Samen leggen met collega's kan, maar zou dat normaal enkel doen voor collega's met wie ik nauw samenwerk. Mijzelf kennende leg ik wel eerder gewoon 5 € om er van af te zijn.

Terug
Bovenaan