Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Toen ik een digitale meter kreeg, ben ik hoop en al 15 minuten zonder stroom gezet. Perfect op te vangen met laptop en 4G.
 
De idee is ook dat je mensen die thuiswerken wat flexibiliteit geeft qua werkuren. Ik heb medewerkers die in de namiddag vaak enkele uren pauze neemt en liever 's avonds of 's nachts verder werkt.
En je kan ook perfect een call doen met je smartphone :cool:
 
Als ze elektriciteit van de buren hebben moet dat zelf niet. Gewoon de modem/router voeden
En uw coax versterker en mss wifi acces point(indien apart)
Beide is mogelijk maar denk dat het wat afhangt van uw gsm ontvangst.
Hier is 60 down en 26 up op 4G
 
het feit dat wij tijdens de opleiding bij telenet te horen hebben gekregen dat u internet slecht kan zijn ls je al 10+ toestellen op het netwerk hebt is echt schandalig. In de plaats van acces points en Powerlines zever te verkopen zouden ze beter zoals orange, mesh routers aanbieden.

niet normaal hoeveel telefoons ik per dag krijg waar altijd de een van de 2 niet werkt.

Dan heb je nog de mensen die thuis werken en die klagen van traag internet op hun VPN ma weigeren een utp kabel te gebruiken :wallbash:. te denken dat ik mijn CCNA certs heb en nu bij een telenet callcenter werk GVD.
 
Dan heb je nog de mensen die thuis werken en die klagen van traag internet op hun VPN ma weigeren een utp kabel te gebruiken :wallbash:.
Ik haal op WiFi 185/18Mbps van de beloofde 200/20Mbps en de VPN werkt prima, als het internet hier wegvalt dan is het Telenet. Daar ga ik geen UTP kabel voor leggen 😉

(Oké, ge hebt het waarschijnlijk op mensen met brakke homespots in hun kelder en dan klagen over het bereik op hun zolder.)
 
het feit dat wij tijdens de opleiding bij telenet te horen hebben gekregen dat u internet slecht kan zijn ls je al 10+ toestellen op het netwerk hebt is echt schandalig. In de plaats van acces points en Powerlines zever te verkopen zouden ze beter zoals orange, mesh routers aanbieden.

niet normaal hoeveel telefoons ik per dag krijg waar altijd de een van de 2 niet werkt.

Dan heb je nog de mensen die thuis werken en die klagen van traag internet op hun VPN ma weigeren een utp kabel te gebruiken :wallbash:. te denken dat ik mijn CCNA certs heb en nu bij een telenet callcenter werk GVD.

Ik haal op WiFi 185/18Mbps van de beloofde 200/20Mbps en de VPN werkt prima, als het internet hier wegvalt dan is het Telenet. Daar ga ik geen UTP kabel voor leggen 😉

(Oké, ge hebt het waarschijnlijk op mensen met brakke homespots in hun kelder en dan klagen over het bereik op hun zolder.)
Ik haal meer dan genoeg op WiFi met de laptop. Is een appartement & 't signaal is meer dan sterk genoeg.
Maar van m'n +/-200Mbps blijft er op de VPN momenteel LETTERLIJK nog geen 5 over DOWN (& momenteel nog een 18-tal UP, dus geen verlies hier uiteraard), gemeten via speedtest.

So yeah ... VPN is écht wel een oorzaak van performance loss op de lijn.
Het is ondertussen vrij normaal bij de collega's om te horen van 'wacht efkes, ik ga mijne VPN af kegelen', waarna je effe uit de call vliegt & de meeting verder doet zonder access tot die resources. Want me momenten is het echt ni te doen.

Geen internet thuis ...
Goh ... dat is idd een probleem ... afhankelijk van hoe lang dat duurt. Voor een uurtje kan je toch echt niet gaan klagen tegen de gazet, c'mon.
Dan werk je die dag een uurtje minder, who cares.

Onlangs, lijk 2w geleden ... een bouw hier wat verder heeft de hoofdelectriciteitskabel aangetikt & natuurlijk ... kabel af.
Gevolg .... heel den building hier zonder juice (en uiteraard, iedereen die verder op die kabel zou zitten, incl. de werf). Zat ineens in den donker.

Anyway ... ik werk thuis, dus dat was alles behalve ne kado. Ik heb mij de eerste 2,5u toch kunnen behelpen door de GSM in de laptop te steken voor power, die dan bezigen voor 4G & ik heb nog voldoende teams calls kunnen doen waar nodig. Had op die 3u tijd weliswaar 3GB verbezigd, but hey, who's counting. :devilish:

Eens de laptop dood viel was het weliswaar wel gedaan natuurlijk.
Heeft uiteindelijk een uur of 3/4 geduurd tegen dat Fluvius den boel gefixt had, dus niet zo lang moet afboeken op 't werk.

& again ... een uurtje minder werken so what. 't Is niet alsof we er al niet meer dan genoeg ongecompenseerd te veel werken ook e (al zal dat wel niet voor iedereen zo zijn).
 
Ik ken er te weinig van maar is dat niet gewoon een instelling om uw trafiek niet via VPN van het werk te laten gaan?
Mijn snelheid is exact hetzelfde met of zonder VPN.
 
Ik ken er te weinig van maar is dat niet gewoon een instelling om uw trafiek niet via VPN van het werk te laten gaan?
Mijn snelheid is exact hetzelfde met of zonder VPN.
Als ge in die settings gaat gaan prutsen & die settings bezigt die ik denk dat je bedoelt dan gaat alle 'internet' traffiek idd niet meer via de VPN verbinding, maar dan geraakt ge ook niet meer aan die remote resources & is het meestal net zoals je geen VPN verbinding hebt opgezet.

Je moet dan zelf zien uit te vogelen welke 'routings' je moet leggen & da's eerder iets voor onze netwerkbeheerder om zich mee te amuseren want verlies 'k te veel tijd mee om dat (telkens) uit te vogelen.
 
Als ge in die settings gaat gaan prutsen & die settings bezigt die ik denk dat je bedoelt dan gaat alle 'internet' traffiek idd niet meer via de VPN verbinding, maar dan geraakt ge ook niet meer aan die remote resources & is het meestal net zoals je geen VPN verbinding hebt opgezet.

Je moet dan zelf zien uit te vogelen welke 'routings' je moet leggen & da's eerder iets voor onze netwerkbeheerder om zich mee te amuseren want verlies 'k te veel tijd mee om dat (telkens) uit te vogelen.
Ik vermoed eerder een instelling op de firewall van uw bedrijf zodat uw internet trafiek lokaal gaat. Maar zoals ik zei, ik ken er te weinig van.
 
Kunt gij een gezicht plakken op uw baas?

Een oude, kalende man met een strenge blik? xD

Fernand Goegebuer uit de Kiekeboe-strips komt er het dichtste bij. :unsure:

Het is mijn laatste week opzegperiode. Me happy.

Vorige week is er eindelijk een interne communicatie geweest dat ik het bedrijf verlaat. Intern ook heel kort en droog besproken aan wie ik mijn werk moet doorgeven; namelijk onze CTO want dat is zo ongeveer de enige technische met kennis in dat vakgebied die nog overblijft. Maar die mens heeft het zodanig druk dat hij daar geen tijd voor zal hebben. Dat zal sowieso allemaal in het honderd lopen, dat weet ik nu al.

Voor de rest is er geen enkele exit-strategie: geen outtake-gesprek, er wordt niets afgesproken over communicatie naar klanten en leveranciers, ...
Wordt er verondersteld dat ik zelf initiatief daartoe neem? Een algemene mailing uitsturen?
 
Fernand Goegebuer uit de Kiekeboe-strips komt er het dichtste bij. :unsure:

Het is mijn laatste week opzegperiode. Me happy.

Vorige week is er eindelijk een interne communicatie geweest dat ik het bedrijf verlaat. Intern ook heel kort en droog besproken aan wie ik mijn werk moet doorgeven; namelijk onze CTO want dat is zo ongeveer de enige technische met kennis in dat vakgebied die nog overblijft. Maar die mens heeft het zodanig druk dat hij daar geen tijd voor zal hebben. Dat zal sowieso allemaal in het honderd lopen, dat weet ik nu al.

Voor de rest is er geen enkele exit-strategie: geen outtake-gesprek, er wordt niets afgesproken over communicatie naar klanten en leveranciers, ...
Wordt er verondersteld dat ik zelf initiatief daartoe neem? Een algemene mailing uitsturen?
Fijn dat je daar bijna weg bent. Zelf zou ik hier geen poot meer uitsteken na wat je hebt meegemaakt. Laat ze het maar eens zelf oplossen. Lukt dat niet nadat je weg bent? Hoef jij je niks meer van aan te trekken.
 
ik werk nu van thuis uit en das echt wel zalig. maar ik ga sowieso snel veranderen aangezien ik ook sales moet doen en dat weiger ik te doen.
veel plaatsen waar thuiswerken de norm is op dit moment, allez da dacht ik toch :unsure:

en als ik het zo hoor, ben je overqualified in uw huidige functie dus ja...
 
Fernand Goegebuer uit de Kiekeboe-strips komt er het dichtste bij. :unsure:

Het is mijn laatste week opzegperiode. Me happy.

Vorige week is er eindelijk een interne communicatie geweest dat ik het bedrijf verlaat. Intern ook heel kort en droog besproken aan wie ik mijn werk moet doorgeven; namelijk onze CTO want dat is zo ongeveer de enige technische met kennis in dat vakgebied die nog overblijft. Maar die mens heeft het zodanig druk dat hij daar geen tijd voor zal hebben. Dat zal sowieso allemaal in het honderd lopen, dat weet ik nu al.

Voor de rest is er geen enkele exit-strategie: geen outtake-gesprek, er wordt niets afgesproken over communicatie naar klanten en leveranciers, ...
Wordt er verondersteld dat ik zelf initiatief daartoe neem? Een algemene mailing uitsturen?
Een mooie referentie ga je toch niet krijgen want je zegt zelf dat uw baas volop bezig is met u overal zwart te maken. Waarom u dan nog zo uitsloven tijdens de opzegperiode? In u plaats had ik toch minstens iedere week sollicatieverlof genomen om de baas te kunnen pesten... .
 
Een mooie referentie ga je toch niet krijgen want je zegt zelf dat uw baas volop bezig is met u overal zwart te maken. Waarom u dan nog zo uitsloven tijdens de opzegperiode? In u plaats had ik toch minstens iedere week sollicatieverlof genomen om de baas te kunnen pesten... .
Sollicitatieverlof mag dacht ik niet als je al ander werk hebt, indien ze dit op je werk weten natuurlijk.
Als je opzeg geeft en zogezegd nog niks hebt kan je dit natuurlijk doen.
 
Terug
Bovenaan