Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Amaai ik wordt echt irritand van die vorige pagina :angry:.
 
Laatst bewerkt:
toen mijn vriendin vertrok bij haar vorig werk was een van de pijn punten dat ze dom was geweest om een werk gsm voor privé and werk te aanvaarden. Dus die was altijd 24/24 bereikbaar wat nooit de bedoeling was, nu is ze al een een tijdje weg en werkt ze bij de concurrent.

Daar hebben ze haar hetzelfde gevraagd ivm gsm gebruik maar dat heeft ze natuurlijk geweigerd maar ze heeft nooit een extra werk gsm gekregen. Met als gevolg dat ze haar echt nummer weer heeft moeten gebruiken om collega's, leerkrachten en studenten te bellen.

Collega's, leerkrachten enz die bellen wanneer ze willen. Heeft ze verlof en is't 7 uur 's morgens die bellen gewoon, "oei ik wist niet dat je verlof had .. maar over dat dossier"

Leerkracht moet online les geven de volgende dag ff om 23uur nog bellen dat er een paar dingen niet in orde zijn.

GEK WORD IK DAARVAN
 
Gewoon een werk gsm nemen en die uit zetten buiten kantooruren en tijdens u verlof? Simpel toch? Tis niet omdat ge een werk gsm hebt dat ge die ook altijd moet op zetten. Mijn laptop staat ook niet op thuis.
Gsm kopen met 2 sim slots en eentje uitschakelen wanneer je niet werkt
 
Ik heb 2 gsm's maar het heeft lang geduurd vooraleer ik die gewoon kon laten rinkelen zonder op te nemen.
Zonet 3 oproepen van hetzelfde nr, zal na mijn verlof wel terugbellen.
 
Sommige boekhouders hier op het werk hebben hier een niet al te beste reputatie. Soms terecht, soms ook niet

Er zaten er gisteren 2 op kantoor en ik kreeg net een bericht van ne collega (long story) waardoor ik 30% moest aftrekken van 200 euro.
Dus dan schiet er 140 euro over.

Ik wandel tijdens het lezen van dat bericht voorbij 2 boekhouders die er zitten en doe zo leutig ne quizmaster na:

"Snel, telquiz! Hoeveel is 200 euro min 30%"
In de veronderstelling dat die eigenlijk direct gingen antwoorden met het juiste antwoord.

"Euh ja dat weet ik niet. 200 euro min 30% Dat moet ik opzoeken se."
Telt dat na op zijne computer
"Euh 60 euro?"


Yo.
 
Sommige boekhouders hier op het werk hebben hier een niet al te beste reputatie. Soms terecht, soms ook niet

Er zaten er gisteren 2 op kantoor en ik kreeg net een bericht van ne collega (long story) waardoor ik 30% moest aftrekken van 200 euro.
Dus dan schiet er 140 euro over.

Ik wandel tijdens het lezen van dat bericht voorbij 2 boekhouders die er zitten en doe zo leutig ne quizmaster na:

"Snel, telquiz! Hoeveel is 200 euro min 30%"
In de veronderstelling dat die eigenlijk direct gingen antwoorden met het juiste antwoord.

"Euh ja dat weet ik niet. 200 euro min 30% Dat moet ik opzoeken se."
Telt dat na op zijne computer
"Euh 60 euro?"


Yo.
Mensen worden lui door alle technologie.
Ik probeer nog zoveel mogelijk te hoofdrekenen maar soms is het makkelijker van winkey+R calc te typen :D
 
Sommige boekhouders hier op het werk hebben hier een niet al te beste reputatie. Soms terecht, soms ook niet

Er zaten er gisteren 2 op kantoor en ik kreeg net een bericht van ne collega (long story) waardoor ik 30% moest aftrekken van 200 euro.
Dus dan schiet er 140 euro over.

Ik wandel tijdens het lezen van dat bericht voorbij 2 boekhouders die er zitten en doe zo leutig ne quizmaster na:

"Snel, telquiz! Hoeveel is 200 euro min 30%"
In de veronderstelling dat die eigenlijk direct gingen antwoorden met het juiste antwoord.

"Euh ja dat weet ik niet. 200 euro min 30% Dat moet ik opzoeken se."
Telt dat na op zijne computer
"Euh 60 euro?"


Yo.
Vergeten op "enter" te drukken na de -30% waarschijnlijk..? :unsure:
 
Sommige boekhouders hier op het werk hebben hier een niet al te beste reputatie. Soms terecht, soms ook niet

Er zaten er gisteren 2 op kantoor en ik kreeg net een bericht van ne collega (long story) waardoor ik 30% moest aftrekken van 200 euro.
Dus dan schiet er 140 euro over.

Ik wandel tijdens het lezen van dat bericht voorbij 2 boekhouders die er zitten en doe zo leutig ne quizmaster na:

"Snel, telquiz! Hoeveel is 200 euro min 30%"
In de veronderstelling dat die eigenlijk direct gingen antwoorden met het juiste antwoord.

"Euh ja dat weet ik niet. 200 euro min 30% Dat moet ik opzoeken se."
Telt dat na op zijne computer
"Euh 60 euro?"
Yo.
Kzou daar ook niet op kunnen antwoorden hoor.

Want je bent de referentie vergeten te geven waarop die 30% moet genomen worden. Kzou dat zelfs letterlijk kunnen nemen en zeggen awel dat is 199.7 😁
 
Dit dus :tongue:


Correct is, afhankelijk van de exacte context die we niet weten, volgens mij 200/1,3 = 153,85
Net zoals je dus het bedrag excl BTW wilt berekenen als je het totaalbedrag incl BTW hebt.

Mja had zelfs niks met BTW ofzo te maken het was gewoon 200 - 30%, gelijk in de solden. :unsure:
 
Een stuk van het juridisch/commercieel werk dat ik doe is voor de immobiliënsector, met name eigenlijk quasi alle vastgoedkantoren in Vlaanderen. Op zich vlot dat wel echter zijn er steeds waarvan ik me afvraag hoe die zelfs een BIV-lid kunnen zijn (m.a.w. examens gedaan, gecertificeerd zijn om uw beroep te doen). Ik krijg zelfs soms eens mails met de vraag "is dit wel goe???" en een verkoopscompromis van tientallen pagina's in bijlage, m.a.w. ik zou van a tot z hun job doen moeten doen.
 
Gewoon een werk gsm nemen en die uit zetten buiten kantooruren en tijdens u verlof? Simpel toch? Tis niet omdat ge een werk gsm hebt dat ge die ook altijd moet op zetten. Mijn laptop staat ook niet op thuis.
Inderdaad maar dat moet ergens ook in uw aard zitten. Mijn vriend heeft ook bewust een eigen privégsm en eigen abonnement naast zijn iphone met abonnement van het werk. Dubbele kost want je wordt sowieso belast op een VAA voor mogelijk privégebruik van het toestel en het abonnement van de werkgever. Mijn vriend redeneert dat hij 100% beschikbaar is tijdens de werkuren. Hij heeft verre van een 9 to 5, zolang hij aan het werk is, is hij beschikbaar, maar dan is dat zijn keuze en een noodzakelijke keuze om zijn workload rond te krijgen. Al hetgeen erbuiten moet men respecteren als privé. En in principe heeft hij 100% gelijk, je stelt u flexibel op om langer beschikbaar te zijn dan hetgeen waarvoor je vergoed wordt maar ergens moet je wel een grens aan die flexibiliteit kunnen stellen. Die iphone ligt een heel weekend/late avond/verlof onaangeroerd op het keukentablet. Die kan het echt opbrengen om die gsm buiten zijn werkuren te negeren.

Zelf als freelancer ga ik ook eens investeren in een 2de toestel. Klanten waar ik in onderneming diensten aan lever geven mijn eigen persoonlijk nummer gewoon door aan hun klanten. Ze zetten mijn gsmnummer zelf ongevraagd in de signature. Vind ik ergens ook niet ok. Als ik voor hun actief ben, ben ik 100% bereikbaar via hun communicatietools en als ik wil bereikbaar zijn zal ik wel de transfer activeren van mijn interne nummer bij de klant naar mijn persoonlijke gsm, dan zie ik tenminste wat voor telefoontje er binnenkomt. Maar voor die continue beschikbaarheid word ik niet vergoed, krijg ik noch een toestel van hun uit. Soms moet je gewoon die grenzen durven hard maken.
 
Een stuk van het juridisch/commercieel werk dat ik doe is voor de immobiliënsector, met name eigenlijk quasi alle vastgoedkantoren in Vlaanderen. Op zich vlot dat wel echter zijn er steeds waarvan ik me afvraag hoe die zelfs een BIV-lid kunnen zijn (m.a.w. examens gedaan, gecertificeerd zijn om uw beroep te doen). Ik krijg zelfs soms eens mails met de vraag "is dit wel goe???" en een verkoopscompromis van tientallen pagina's in bijlage, m.a.w. ik zou van a tot z hun job doen moeten doen.
vraag ik mij ook af hoe sommige aan hun BIV nummer komen. Naar het schijnt hebben ze dat ooit uitgedeeld, gelijk ge vroeger ook een rijbewijs kon afhalen bij de gemeente zonder examens te doen.
 
Terug
Bovenaan