Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Wat zijn zoal de beste manieren om beleefd, maar toch lekker passief-agressief te reageren op een onterechte klacht via mail? Is voor alle duidelijkheid voor intern mailverkeer en niet naar de klant. Een van mijn favorieten is om je zin te eindigen met "..." :unsure:
mail skippen en gewoon eens gaan babbelen (pre-corona) of bellen en vragen wat er scheelt.

Zo van die passief-aggresieve mails zijn de ideale voedingsbodem voor conflicten die heel gemakkelijk vermeden hadden kunnen worden.
 
Geen idee of dit de juiste thread is. @mods gelieve te verwijderen of te verplaatsen indien nodig.

Ik verander van job binnenkort maar mijn huidige werkgever heeft mijn vakantiedagen gepland voor de resterende tijd dat ik daar nog werk. Ik vermoed dat mijn huidige werkgever mij extra dagen laat opnemen om minder vakantiegeld te moeten uitbetalen. Ik heb wat uren van vorig jaar (officieus omgezet door Corona. Deze zal ik mogelijk niet opnemen want ik acht ze in staat die te laten tellen als officiële) en mijn ADV dagen. Echter, dan nog zit ik aan de helft van de vakantiedagen die mijn werkgever me oplegt.

Iemand (@JPV) advies?
 
Ik moest deze voormiddag gedwongen een opleiding bijwonen waar ik compleet niks aan had. Op voorhand had ik al aangegeven dat ik hier niets aan zou hebben, maar ik werd aangespoord om ze bij te wonen. Uiteindelijk heb ik twee uur mijn tijd zitten verdoen en moest ik oefeningen maken over iets terwijl er in de meeting de hele tijd gebabbeld werd en ik mij dus niet kon concentreren (los van dat de materie niet interessant was voor mij).

Mijn n+1 heeft op voorhand duidelijk proberen te maken waarom dit interessant was voor mij, maar dat was het dus niet. Nu wil ik achteraf dus zeggen dat het niet interessant was, zonder over te komen als iemand die ongeïnteresseerd was en zijn definitieve oordeel al op voorhand geveld had. 😅
 
Ik moest deze voormiddag gedwongen een opleiding bijwonen waar ik compleet niks aan had. Op voorhand had ik al aangegeven dat ik hier niets aan zou hebben, maar ik werd aangespoord om ze bij te wonen. Uiteindelijk heb ik twee uur mijn tijd zitten verdoen en moest ik oefeningen maken over iets terwijl er in de meeting de hele tijd gebabbeld werd en ik mij dus niet kon concentreren (los van dat de materie niet interessant was voor mij).

Mijn n+1 heeft op voorhand duidelijk proberen te maken waarom dit interessant was voor mij, maar dat was het dus niet. Nu wil ik achteraf dus zeggen dat het niet interessant was, zonder over te komen als iemand die ongeïnteresseerd was en zijn definitieve oordeel al op voorhand geveld had. 😅
"Het was een boeiende uiteenzetting, maar voor mij persoonlijk had het geen meerwaarde."
(Altijd iets positief zeggen, komt beter over. En negatieve zaken niet veralgemenen)
 
giphy.webp
 
"Het was een boeiende uiteenzetting, maar voor mij persoonlijk had het geen meerwaarde."
(Altijd iets positief zeggen, komt beter over. En negatieve zaken niet veralgemenen)
Merci voor de tip! :D Ik was sowieso al wel van plan de positieve aspecten te benoemen. (Of ja, het ene kleine positieve puntje. :unsure:) Mijn collega die er ook bij was, had er dezelfde mening over maar wil schaamteloos zeggen dat het boeiend was zonder meer. Zo zit ik echt niet in mekaar en aan verkeerde feedback heeft niemand iets.
 
Mijn collega heeft gisteren bij een ander bedrijf getekend en heeft vandaag zijn ontslag ingediend. :rofl::rofl::rofl:

En zoals perfect voorspeld: de tweede zin die uit het bakkes van onze baas kwam: "Het is mac-bc, hij heeft u opgestookt hé!". Zieligaard. Stekeblind blijven voor zijn eigen incompetentie. Hoe is dat toch mogelijk?

Daarnaast heeft hij ook nog gezegd dat hij het jammer vond dat hij nooit signalen heeft gekregen van mij dat ik malcontent was. Het feit dat ik 2 weken voor mijn ontslag nog letterlijk stond te roepen dat ik mijn ontslag ging indienen, dat was wellicht niet duidelijk genoeg dan? Ik heb hem zelfs nog een hint gegeven dat er ook nog anderen zouden vertrekken door letterlijk te zeggen dat hij niet beseft wat er leeft op de vloer, omdat hij een zwijgcultuur creëert en zich laat omringen door ja-knikkers. En dan verwonderd zijn dat er nog ene volgt.
Het ergste is dat hij zijn eigen leugens allemaal zelf gelooft hé. Met die vastberaden blik op zijn muil, er is niemand die zo goed kan acteren. Het kan niet anders dat hij zijn eigen verzinsels gelooft. Kosten aan. Maar dat is mijn probleem niet meer. :biglaugh: Abandon ship! En ik wens de overblijvers veel succes.
Kunt gij een gezicht plakken op uw baas?

Een oude, kalende man met een strenge blik? xD
 
Geen idee of dit de juiste thread is. @mods gelieve te verwijderen of te verplaatsen indien nodig.

Ik verander van job binnenkort maar mijn huidige werkgever heeft mijn vakantiedagen gepland voor de resterende tijd dat ik daar nog werk. Ik vermoed dat mijn huidige werkgever mij extra dagen laat opnemen om minder vakantiegeld te moeten uitbetalen. Ik heb wat uren van vorig jaar (officieus omgezet door Corona. Deze zal ik mogelijk niet opnemen want ik acht ze in staat die te laten tellen als officiële) en mijn ADV dagen. Echter, dan nog zit ik aan de helft van de vakantiedagen die mijn werkgever me oplegt.

Iemand (@JPV) advies?
Je werkgever kan geen verlof zelf vastleggen tenzij ze voor 15 december collectief afgesproken waren.
 
Je werkgever kan geen verlof zelf vastleggen tenzij ze voor 15 december collectief afgesproken waren.
Dat kan de werkgever WEL gewoon doen hoor.

Mijn werkgever kan als administrator mijn verlof zomaar invullen in de WebTimeSheet tool en dat eigenhandig goedkeuren en dat zo doorgeven aan SDWorks. (Ik hoef zelf ook nooit iets te tekenen voor verlof aan te vragen, dat gebeurt allemaal digitaal hé!) Dat het NIET mag en strafbaar is, dat is nog iets anders. Eigenlijk is dat dan valsheid in geschriften denk ik? Maar het kan dus wel degelijk.

Dus wat als een werkgever dit doodleuk effectief doet? Ik denk dat dit eigenlijk de vraag is van Lealeau.
 
Dat kan de werkgever WEL gewoon doen hoor.

Mijn werkgever kan als administrator mijn verlof zomaar invullen in mijn WebTimeSheet tool en dat eigenhandig goedkeuren en dat zo doorgeven aan SDWorks. Dat het NIET mag en strafbaar is, dat is nog iets anders.
Duh, je kan ook je werkgever vermoorden, je kan nooit meer naar je werk gaan,... Denk dat het duidelijk is dat ik over 'toegelaten' sprak.

Als je even strak woorden interpreteert is dat trouwens niet strafbaar denk ik :).
 
Dat kan de werkgever WEL gewoon doen hoor.

Mijn werkgever kan als administrator mijn verlof zomaar invullen in de WebTimeSheet tool en dat eigenhandig goedkeuren en dat zo doorgeven aan SDWorks. (Ik hoef zelf ook nooit iets te tekenen voor verlof aan te vragen, dat gebeurt allemaal digitaal hé!) Dat het NIET mag en strafbaar is, dat is nog iets anders. Eigenlijk is dat dan valsheid in geschriften denk ik? Maar het kan dus wel degelijk.

Dus wat als een werkgever dit doodleuk effectief doet? Ik denk dat dit eigenlijk de vraag is van Lealeau.
Dat is inderdaad mijn vraag :)
Duh, je kan ook je werkgever vermoorden, je kan nooit meer naar je werk gaan,... Denk dat het duidelijk is dat ik over 'toegelaten' sprak.

Als je even strak woorden interpreteert is dat trouwens niet strafbaar denk ik :).
Er is eigenlijk niks vast gelegd. Ik heb gevraagd waarop het toekennen van deze vakantiedagen is gebasseerd. Na 3 dagen nog steeds geen antwoord. Wat mijn vermoeden enkel maar bevestigt.
 
Okay vervelend, maar dat is toch problemen ipv oplossingen zien?
Zorg dat je laptop is opgeladen, en zet de hotspot van je gsm op en je kan enkele uren verder.
Ga uitzonderlijk eens 1 dag naar kantoor. Ga werken bij je broer of zus of ouders die niet thuis zijn.

Mélanie werkt als IT recruiter, verbaast me niets. Neemt zich veel te serieus, de wereld vergaat niet als ze een half uurtje niet kan (video)bellen. Pampergeneratie. En daarvoor dan contact opnemen met de krant :sop:
 
Laatst bewerkt:
Ja ook daarvoor dient verlof.

En niet alleen om op vakantie te gaan.

Of ge pakt eens wat recupuren of? Of iets langer werken dan ‘s avonds.

inderdaad, verwende mensen, niet normaal.
 
Dat is ook zagen om te zagen natuurlijk, op't werk zijn ze ook een digitale meter komen zetten en de tijd dat we effectief even zonder stroom zaten was max. 15min ofzo :p
 
  • Leuk
Waarderingen: dask
Ik kan het hele artikel niet lezen, maar wat voor zageventen zijn dat?!

Ik schat dat bij de meeste mensen toch een groot deel van het verlof verloren gaat aan onozeliteiten,

Zoals hier de laatste maanden:
herstelling vaatwas (die dan niet komt opdagen),
kuisvrouw die haar sleutel vergeten is,
afspraak tandarts,
naar bank voor lening,
naar autokeuring,
...
 
En anders moest er iemand thuisblijven om die mens binnen te laten. Zagen om wat te kunnen zagen. Iets waar wij als Belgen goed in zijn.
 
Wow, ik wou dat al mijn problemen zo simpel waren.
Zoals silentspring reeds vermelde was mijn vader zijn kapotte met ook op zo'n korte tijd vervangen maar mocht het door de ene of andere reden toch langer duren zijn er oplossingen genoeg.
Gewoon vragen aan de buur om even een kabelhaspel bij hun in te mogen pluggen.
En ge geeft die mensen iets...
Hotspot op uwe gsm aan en gaan.
 
Dat dit zelfs een artikel waardig is...
Ik vraag mij altijd af hoe je erop komt om voor zulke futiliteiten de krant te bellen.
 
Terug
Bovenaan