Je glimlach van vandaag

FB-IMG-1684005045081.jpg

Het huis hier 2 huizen verder wordt verkocht wegens een sterfgeval. Ik zat net te babbelen met onze buurvrouw (die dus aan dat huis woont) en ze was in alle staten want "der was ene met nen hoofddoek komen kijken" :rofl: Menske echt gans in paniek dat da hopelijk ni door zou gaan "ook al weet ik dat het ook wel mensen zijn ze, maar toch..."

Ze is 84, geen rijbewijs en ik denk in heel haar leven enkel naar Oostenrijk op wandelvakantie geweest. Voor de rest altijd thuisgebleven, zelfs de zee is iets exotisch. Ik weet dat het hedendaags niet meer kan, maar die (onbedoelde) wereldvreemdheid is iets dat letterlijk aan het uitsterven is en ik vond het wel iets hebben. 99% zeker is het dan ook erna van "der zijn veel slechte, maar die van hiernaast is toch een goeie éh" als het effectief een moslim zou zijn :p

De kleinste (net 6) geworden die ik eindelijk heb aan het fietsen gekregen. 2 zomers geleden op het einde van de zomer al kleine poging gedaan maar mee gestopt omdat hij nog niet rijp genoeg was. Vorige zomer weer gefietst en je voelde toen al bij momenten dat hij het kon, maar 10 meter verder was het trappen hem verleerd en zat hij liever rond te kijken ipv te trappen.
Nu zie ik zijn fietsje in het tuinhuis staan, vraag hem gaan we nog eens fietsen. Ok straat op, mijn hand op zijn schouder om hem wat te begeleiden en na 50m voel ik dat hij het goed doet dus ik laat los. Hij voelt natuurlijk mijn hand niet meer: broer, kijk, broer kijk, ik fiets alleen. Kijk, ik fiets alleen.

Zoon had zaterdag een vinger flink bezeerd bij het basket. Uit voorzorg toch maar naar de huisartsenwachtpost gegaan gisteren.

Dokter doet wat testen met die vinger, vraagt om te buigen etc. Plots houd hij de hand vlak voor die vinger en vraagt: maak nu eens een harde vuist rond mijn vinger.

Zoon neemt zijn andere hand en doet de oefening dus met zijn gezonde hand "ahja, want met mijn zere vinger doe ik dat niet, hoor".

Zoon had zaterdag een vinger flink bezeerd bij het basket. Uit voorzorg toch maar naar de huisartsenwachtpost gegaan gisteren.

Dokter doet wat testen met die vinger, vraagt om te buigen etc. Plots houd hij de hand vlak voor die vinger en vraagt: maak nu eens een harde vuist rond mijn vinger.

Zoon neemt zijn andere hand en doet de oefening dus met zijn gezonde hand "ahja, want met mijn zere vinger doe ik dat niet, hoor".
Typische vakbondsmentaliteit :unsure:

Eerste keer naar de barbier gegaan, ik had dit al veel eerder moeten doen. Het leek wel wellness voor het gezicht.

De kleinste (net 6) geworden die ik eindelijk heb aan het fietsen gekregen. 2 zomers geleden op het einde van de zomer al kleine poging gedaan maar mee gestopt omdat hij nog niet rijp genoeg was. Vorige zomer weer gefietst en je voelde toen al bij momenten dat hij het kon, maar 10 meter verder was het trappen hem verleerd en zat hij liever rond te kijken ipv te trappen.
Nu zie ik zijn fietsje in het tuinhuis staan, vraag hem gaan we nog eens fietsen. Ok straat op, mijn hand op zijn schouder om hem wat te begeleiden en na 50m voel ik dat hij het goed doet dus ik laat los. Hij voelt natuurlijk mijn hand niet meer: broer, kijk, broer kijk, ik fiets alleen. Kijk, ik fiets alleen.
Jij bent wel het vervolg vergeten hé!!!!!

maar dan de fiets versie.

Ik ben chairman van een reservaat, waar er meerdere eigenaren zijn. Zijn dus stukken landen die privé zijn die dan samen met een constitutie dan een reservaat maken open met Kruger. En 1 klein deeltje zijn echt mensen die ik haat en het goede wat door veel mensen wordt gedaan proberen kapot te maken.

Ik heb 1 maand geleden ontdekt dat er paar title deeds onder 1 firma zijn waar alle share holders zijn gestorven. Ik heb dat bedrijf over gekocht voor 2 ZAR. Maar dat bedrijf heeft de title deeds van al onze publieke picnic spot + sommige van die eikels hebben hun huis gebouwd op een stuk waar ik nu eigenaar van ben.

Dus vind van mezelf een redelijk boss move.

Nu kan ik die eikels vragen om hun huis te slopen van mijn eigendom of de grond over te kopen van mij voor paar miljoen zar.

Ze kunnen natuurlijk ook niet meer rijden naar de picnic spot want dit is nu mijn prive eigendom.

Sommige gaan wenen. De bekendmaking is binnen paar weken op onze dag dat we nieuwe voorzitter moeten verkiezen. Kijk al uit naar de drama.

Ik ben chairman van een reservaat, waar er meerdere eigenaren zijn. Zijn dus stukken landen die privé zijn die dan samen met een constitutie dan een reservaat maken open met Kruger. En 1 klein deeltje zijn echt mensen die ik haat en het goede wat door veel mensen wordt gedaan proberen kapot te maken.

Ik heb 1 maand geleden ontdekt dat er paar title deeds onder 1 firma zijn waar alle share holders zijn gestorven. Ik heb dat bedrijf over gekocht voor 2 ZAR. Maar dat bedrijf heeft de title deeds van al onze publieke picnic spot + sommige van die eikels hebben hun huis gebouwd op een stuk waar ik nu eigenaar van ben.

Nu kan ik die eikels vragen om hun huis te slopen van mijn eigendom of de grond over te kopen van mij voor paar miljoen zar.

Ze kunnen natuurlijk ook niet meer rijden naar de picnic spot want dit is nu mijn prive eigendom.

Sommige gaan wenen. De bekendmaking is binnen paar weken op onze dag dat we nieuwe voorzitter moeten verkiezen. Kijk al uit naar de drama.
Best dubbel nachecken dat iemand anders geen eigendomtitel heeft over een stuk waar uw gebouwen op staan.

Voor je uw boss move effectief bekend maakt.

En volgt er dan een moment dat die huurlingen inhuren voor amper 2 zar die met machetes achter u aankomen?

Deze heb je voor 3 zar neem ik aan:

In het begin van de coronatijd heb ik een lifehack ontdekt waarbij je een oude router gebruikt als wifi-accesspoint en switch. Twee oude D-link routers (DIR-655, uit 2010) op die manier ingesteld voor €10. Die hebben mij echt al zo veel opgeleverd. Ik zie hier zo vaak topics terugkomen van mensen die prutsen met allerhande dure mesh-systemen die dan nog eens allerlei problemen hebben. In combinatie met een ouwe powerlink die ik eens van mijn ouders gekregen heb ik een systeem dat overal goeie wifi creëert.

Wij zijn eergisteren verhuisd naar de woning naast die van mijn schoonbroer is. Omdat Fluvius nog niet is langsgeweest voor de coax, heb ik een kabel getrokken tussen zijn kelder en mijn berging. Daar één van mijn D-linkjes gezet, verbonden met de andere D-link op zolder. Toch een mooie 45Mbps via wifi op zolder met 20ms latency; en makkelijk de 100Mbps van 'ons' (mijn schoonbroers) abonnement en 11ms via ethernet. Niet slecht voor stroom die gaat via router -> switch -> dlink ->dlink -> pc.

Een klein beetje opzoekwerk doen, wat technisch gefoefel, ontdekken dat het effectief werkt en dat je oude elektronica een nieuw leven kunt geven in plaats van alsmaar meer en duurdere spullen te kopen. Voor mij één van de beste gevoelens die een mens kan ervaren. :D Zeker gezien ik absoluut geen kaas heb gegeten van netwerken/hardware.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan