Je glimlach van vandaag

In het begin van de coronatijd heb ik een lifehack ontdekt waarbij je een oude router gebruikt als wifi-accesspoint en switch. Twee oude D-link routers (DIR-655, uit 2010) op die manier ingesteld voor €10. Die hebben mij echt al zo veel opgeleverd. Ik zie hier zo vaak topics terugkomen van mensen die prutsen met allerhande dure mesh-systemen die dan nog eens allerlei problemen hebben. In combinatie met een ouwe powerlink die ik eens van mijn ouders gekregen heb ik een systeem dat overal goeie wifi creëert.

Wij zijn eergisteren verhuisd naar de woning naast die van mijn schoonbroer is. Omdat Fluvius nog niet is langsgeweest voor de coax, heb ik een kabel getrokken tussen zijn kelder en mijn berging. Daar één van mijn D-linkjes gezet, verbonden met de andere D-link op zolder. Toch een mooie 45Mbps via wifi op zolder met 20ms latency; en makkelijk de 100Mbps van 'ons' (mijn schoonbroers) abonnement en 11ms via ethernet. Niet slecht voor stroom die gaat via router -> switch -> dlink ->dlink -> pc.

Een klein beetje opzoekwerk doen, wat technisch gefoefel, ontdekken dat het effectief werkt en dat je oude elektronica een nieuw leven kunt geven in plaats van alsmaar meer en duurdere spullen te kopen. Voor mij één van de beste gevoelens die een mens kan ervaren. :D Zeker gezien ik absoluut geen kaas heb gegeten van netwerken/hardware.
Please do share... :love2:

Ik heb een paar stukjes waar slechte wifi is, en op zolder we nog enkele oude wifi-routers liggen

Zelden zo hard gelachen. Tis wel onbedoeld langs hare kant, maar tkan zo uit in de gloria komen :rofl:

Zelden zo hard gelachen. Tis wel onbedoeld langs hare kant, maar tkan zo uit in de gloria komen :rofl:

Ik lag er ook net ook strike mee :lol:

Moet ge die Antwerpenaren op het werk maar eens Linkedin horen uitspreken als linkettin

STOP

emsietime

hammer-dance.gif

Please do share... :love2:

Ik heb een paar stukjes waar slechte wifi is, en op zolder we nog enkele oude wifi-routers liggen
Menu's van routers varieren natuurlijk. Ik had een instructie gevonden specifiek voor mijn D-link router, maar het principe is altijd gelijk.

Is dat de opvolger van MC Joël? :thinking:

De stoelgang test (van mijn baas zijn vader :baard:) is NIET AFWIJKEND .

Ik ben blij (voor hem :baard: )

Heb die ooit een mop horen vertellen. Hoe dat het komt dat de Beatles met hun 4 nooit met de kaarten speelden? Pol Emsie Kaartnie :rofl:

Terug
Bovenaan