Ik zie alvast géén goede onderbouwing noch bronvermelding...
Voor mijn part kon je gerust zeggen: dan moet er maar meer geld naar toe, maar van de zaken die jij opnoemt zijn:
3/3 dingen waar ik ook geen groot fan van ben,
2/3 echter al "debiliteiten" die al afgeschaft zijn (woonbonus 2e woning [ik heb die niet, jij wel?] en elektrische wagen),
1/3 een debiliteit die je in dit voetballand niet snel afgeschaft gaat krijgen maar voor mijn part mag het hoor.
0/3 een magische hoorn des overvloed waarmee je alles gaat kunnen oplossen, want vervoer is hier maar één component.
Ik woon relatief dichtbij een school OV4, ken(de) iemand die er lesgaf wil gerust toegeven: ik zou het niet kunnen, maar dat is naast de kwestie.
Er liggen zo 30 scholen in Vlaanderen, die spreiding gaat nooit perfect zijn.
Zelfs dan nog is er vervoer op maat en zijn we hier een discussie aan het voeren dat voor sommigen het vervoer op maat te lang duurde en dat Vlaanderen zogezegd "mega-asociaal is", maar waar er binnen de 24h destijds (29 augustus 2023) alsnog persoonlijk taxivervoer voorzien bleek te zijn, qua intellectuele oneerlijkheid kan dat tellen... Dit is gewoon emo over ratio, eigenlijk verdient de startpost in deze thread gewoon een label met misleidende/onvolledige informatie (plus dan zwijgen we nog over het politieke aspect, de begrotingshebzucht kan je de N-VA verwijten, maar OpenVLD droeg de eerste verantwoordelijkheid, en het is niet dat CD&V vrij van zonde was...)
In de gevallen die daarbuiten vallen, ga ik echt niet afwijken van de mening dat ouders gerust kunnen verhuizen.
- Het (drog)argument van wat als het kind naar een andere school moet? Vaak zijn zo'n campussen geïntegreerd van kleuter tot volwassene, maar ja dat kan... dat moet je dan maar zien zeker? Voor hetzelfde geld is dat vervoer wél doenbaar?
- Het argument van het "sociaal weefsel": als je gaat klagen dat het soms zelfs 30 minuten rijden is, is er een reële kans dat verhuizen die afstand ook verkort naargelang in welke richting je verhuist... just sayin'.
Ik onderschat niets, die zorg zal zwaar zijn maar ook niet doen alsof dit 100% van je leven opslorpt alleen al wanneer je kind wel degelijk zorg/onderwijs geniet inclusief vervoer op maat, je het je kan permitteren om halftijds te werken, ...
ik overschat ook niet systematisch wat de overheid kan/moet oplossen én bovendien start ik géén discussies op basis van valse voorstellingen van de feiten en/of stel me de vraag wat burgers zelf kunnen doen, want aan sommige zaken, bv. kinderen met een beperking wiens ouders gescheiden zijn en meerdere adressen hebben (cfr. datzelfde artikel van De Morgen), daar verhuizen die ouders uiteindelijk ook hé!
crew edit: reactie op ongepast stuk verwijderd en tekstkleur aangepast.