Intercontinentale reizen in Coronatijden

Het zit niet mee, zopas tickets naar Afrika geboekt, en prompt volgt de melding over een zuidafrikaanse variant en afgelaste vluchten.
 
Het zit niet mee, zopas tickets naar Afrika geboekt, en prompt volgt de melding over een zuidafrikaanse variant en afgelaste vluchten.
Ik was in september van plan om rond deze periode te vertrekken naar Z-Afrika en Namibië voor een paar weken, maar uiteindelijk niet gedaan omdat de reisorganisatie het niet allemaal rond kreeg. Plan was dan om in de eerste helft van 2022 te gaan, maar weet niet of dat nog gaat lukken. Anders wordt het Latijns Amerika of Azië.
 
Anyways, mijn Thai trip was very fun. Veel gechilled, expats ontmoet en oude vrienden. Buiten de mondmaskers was het bijna zoals vroeger.
tja, in een land met elke dag +30 graden overal mondmasker dragen.... lijkt me echt niet aangenaam.
boete's van 20.000 baht (500 euro) evenmin.

ik pas
 
Ge kunt tegenwoordig niks plannen, waar ge vroeger maanden op voorhand uw lange reis plande en ernaar uitkeek, zit ge nu met den bibber tot de dag van uw vertrek omdat er kans is dat het afgelast wordt.
Ik wou in de loop van volgende maand mijn reis boeken naar Peru voor in april, het ging daar de voorbije maanden goed, nu is er wel terug een stijging met de covid aan de gang. Voor 't zelfde geld wordt dat daar terug dikke miserie
 
tja, in een land met elke dag +30 graden overal mondmasker dragen.... lijkt me echt niet aangenaam.
boete's van 20.000 baht (500 euro) evenmin.

ik pas
Lol, boetes. Ik heb daar vaak geen gedragen of half gedragen. Ze zijn daar in volledige toeristen knuffel modus. De prayut regering heeft door dat toeristen wegduwen geen goed idee is.
Het is echt op zijn thais. Bars mogen niet open!!! ---> 70% van de bars zijn open en serveren alcohol in koffietassen.

Die ambivalentie van regels is waarom ik zo gek ben van dat land.
 
Ge kunt tegenwoordig niks plannen, waar ge vroeger maanden op voorhand uw lange reis plande en ernaar uitkeek, zit ge nu met den bibber tot de dag van uw vertrek omdat er kans is dat het afgelast wordt.
Ik wou in de loop van volgende maand mijn reis boeken naar Peru voor in april, het ging daar de voorbije maanden goed, nu is er wel terug een stijging met de covid aan de gang. Voor 't zelfde geld wordt dat daar terug dikke miserie
Boeken met flex ticket en als het de week ervoor echt slecht gaat daar, ander ticket boeken. Zo ben ik een tijd geleden in Aruba beland.
 
Ja lap , zwitserland verstrengt zijn regels voor Belgen , 10 dagen quarantaine bij aankomst . Denk dat velen hun skireis op hun buik mogen schrijven .
 
Hmm ging dit weekend m'n ticket boeken voor India, visum is al in orde maar nu sluipt er weer twijfel in..
 
Op HLN staat dat Duitsland en Tsjechië ook al verdachte omicron cases hebben, het zal komende dagen binnen druppelen. NL detecteerde dan weer 61 positieve gevallen op Zuid-Afrikaanse vluchten, daar kunnen 1 of meer omicrons tussen zitten. Dat zal helaas betekenen dat enkele verre landen wss de EU weer op de zwarte lijst gaan zetten, ik denk dat we daar binnen 2-3 weken zicht op gaan hebben.
 
Ze zouden beter de reizen buiten de EU voor een tijdje verbieden. Niemand van buiten van de EU komt Europa binnen en omgekeerd.
 
Op HLN staat dat Duitsland en Tsjechië ook al verdachte omicron cases hebben, het zal komende dagen binnen druppelen. NL detecteerde dan weer 61 positieve gevallen op Zuid-Afrikaanse vluchten, daar kunnen 1 of meer omicrons tussen zitten. Dat zal helaas betekenen dat enkele verre landen wss de EU weer op de zwarte lijst gaan zetten, ik denk dat we daar binnen 2-3 weken zicht op gaan hebben.

We hebben geluk dat deltavariant net zoveel besmettingen veroorzaakt waardoor we al met zwaardere maatregelen zitten.
Denk daardoor dat het serieus ga worden afgeremd. Diegene waar ze het nu bij vinden zijn wel effectief buiten EU geweest. In België was het zelfs een ongevaccineerde.
@Fabke : inreisverbod dat nu geldt is voor iedereen die de laatste twee weken in Zuid-Afrika is geweest (en die andere landen). Dit gaat wel serieus impact hebben op de verspreiding. Tegenhouden gaat sowieso moeilijk zijn.
 
aan de andere kant: vandaag in HLN staat dat wouter beke zegt dat je maar 1 test op dag 1 meer moet hebben,
en die van op dag 7 valt weg. toch ook weer een versoepeling.
 
Ze zouden beter de reizen buiten de EU voor een tijdje verbieden. Niemand van buiten van de EU komt Europa binnen en omgekeerd.
das nogal xenofoob. waarom landen uitsluiten an sich?
houd totaal geen steek.
 
Ondertussen zijn er in nog meer landen omicron-gevallen gekend hier in Europa. Israël overweegt om de grenzen te sluiten. Het is eigenlijk te laat daarvoor, ik denk evenwel dat andere derde landen dat idee ook gaan volgen. Met al die overhaaste beslissingen kan de situatie fluïde blijven tot na nieuwjaar.
 
Ondertussen zijn er in nog meer landen omicron-gevallen gekend hier in Europa. Israël overweegt om de grenzen te sluiten. Het is eigenlijk te laat daarvoor, ik denk evenwel dat andere derde landen dat idee ook gaan volgen. Met al die overhaaste beslissingen kan de situatie fluïde blijven tot na nieuwjaar.
Het zit al binnen Israel , nuja denk dat je dat onmogelijk kan tegenhouden . Je kan het wel wat proberen af te remmen .

Hopelijk is ie zo besmettelijk maar ook veel minder gevaarlijk dan de delta ,dat zou het ideale scenario zijn , anders we're fucked .
 
Ja net ff de site die kay-gell gepost heeft gechecked. Zo'n gedoe pfff...

Gisteren gechecked voor Costa Rica en daar is geen PCR test nodig, ook geen quarantaine. Enkel een documentje invullen en een reisverzekering met voldoende dekking hebben (die ook covid etc dekt). Neig op dit moment dus eerder naar Costa Rica maar ben nog wat aant rondkijken.
Net terug van 5 weken costa rica. Topreis gehad! Veel andere backpackers & toeristen ontmoet.

Zowel op de heen- als terugreis ging het vrij vlot op de luchthaven. Enkel bij terugkeer aanvaarden ze sinds oktober geen papieren LPF formulier mee (pas gisteren voor het eerst van gehoord). Kwartierke mee verloren om da online in te vullen maar goed, no big deal.

Elk van die vluchten zat trouwens stampvol. Had ek ni gedacht...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan