Intercontinentale reizen in Coronatijden

Ja net ff de site die kay-gell gepost heeft gechecked. Zo'n gedoe pfff...

Gisteren gechecked voor Costa Rica en daar is geen PCR test nodig, ook geen quarantaine. Enkel een documentje invullen en een reisverzekering met voldoende dekking hebben (die ook covid etc dekt). Neig op dit moment dus eerder naar Costa Rica maar ben nog wat aant rondkijken.
 
Ja net ff de site die kay-gell gepost heeft gechecked. Zo'n gedoe pfff...

Gisteren gechecked voor Costa Rica en daar is geen PCR test nodig, ook geen quarantaine. Enkel een documentje invullen en een reisverzekering met voldoende dekking hebben (die ook covid etc dekt). Neig op dit moment dus eerder naar Costa Rica maar ben nog wat aant rondkijken.

Ik zou idd sowieso iets pakken waar ge niet te veel miserie hebt, want de kans dat ge iets vergeet is reëel.
Misschien ook niet te lang op voorhand boeken want de situatie kan nog hard veranderen.
 
haha thailand en soepel....

denk maar niet dat je zomaar de vlieger op gaat naar phuket en je binnen mag hoor, met je EU certificaatje. ik moet je helaas teleurstellen.

een negatieve PCR test, een Certificate of Entry, een duur ASQ hotel boeken en vooraf betalen... op welbepaalde dagen je laten testen. en bovendien: alles is er quasi gesloten in phuket

kortom , het is z'n geld en moeite echt niet waard.
Same hier in Vietnam.
 
Same hier in Vietnam.
vergeet ook niet, als er 1 iemand positief teste op de vlucht die je nam, (want na x aantal dagen na aankomst word je verplicht nogmaals getest).

dan krijg je daar een berichtje van, en ga je zonder pardon 10 dagen in quarantaine op je ASQ hotel.

heb al zo'n verhalen gelezen, amai mij niet gezien hoor. ik blijf voorlopig wel in europa.
 
vergeet ook niet, als er 1 iemand positief teste op de vlucht die je nam, (want na x aantal dagen na aankomst word je verplicht nogmaals getest).

dan krijg je daar een berichtje van, en ga je zonder pardon 10 dagen in quarantaine op je ASQ hotel.

heb al zo'n verhalen gelezen, amai mij niet gezien hoor. ik blijf voorlopig wel in europa.
2 weken hier geloof ik. Als je geluk hebt, het kan ook dat je in een quarantaine kamp moet. Dat is dan een omgebouwde legerbasis of dergelijke.
 
Ik heb een EU Covid certificaat met bewijs dat ik twee keer gevaccineerd ben (is ook al langer dan 15 dagen geleden). Zouden ze dat in Phuket ook aanvaarden als bewijs van vaccinatie? Want ik dacht dat dat enkel geldig is binnen Europa. Maar misschien zijn ze daar soepel in ofzo?
Bij mijn weten aanvaarden ze dat momenteel enkel in de EU. Ik ga naar Schotland over een kleine maand en ik twijfel of mijn vaccinaties daar dan al een meerwaarde gaan opbrengen.
 
Bij mijn weten aanvaarden ze dat momenteel enkel in de EU. Ik ga naar Schotland over een kleine maand en ik twijfel of mijn vaccinaties daar dan al een meerwaarde gaan opbrengen.
Ok thx. Officieel zal het waarschijnlijk enkel in EU landen werken omdat ze die QR code moeten scannen en in de database kijken indien je effectief gevaccineerd bent. Niet-EU landen kunnen die database ni raadplegen en weten dus ni of je gevaccineerd bent maar misschien aanvaarden ze gewoon het document zelf. Heb gehoord dat Turkije bv daarin vrij soepel is maar geen idee wat daar van waar is.

Net gechecked, als je in Costa Rica een bewijs van volledige vaccinatie kunt voorleggen van Moderna, Pfizer, AZ of Johnson & Johnson, moet ge zelfs geen covid insurance coverage meer aangaan. Enkel een Health Pass formulier invullen volstaat dan (ook geen quarantaine & geen pcr test). Klinkt heel interessant.


Vaccinated tourists must attach the vaccination certificate to the Health Pass. As proof, vaccination certificates and vaccination cards that contain at least the following information will be accepted:

1. Name of the person who received the vaccine

2. Date of each dose

3. Pharmaceutical house

In the case of U.S. travelers, the "COVID-19 vaccination record card" will be accepted.
EU covid certificate voldoet hieraan dus denk wel dat dat ok zou moeten zijn. Misschien voor de zekerheid nog es naar de ambassade bellen. Geen visa ook nodig en ge kunt tot 90 dagen blijven. Zou top zijn. Ipv twee reizen gaak er direct één reis van 4-5 weken van maken.
 
Laatst bewerkt:
Jawel, stop met weeral foute informatie te verspreiden over zaken waar ge niets van afweet
Lees eerst eens de volledige context, oké?
De vliegtuigmaatschappijen hadden in dat geval helemaal geen eigen regeltjes. Maar je mag gerust met iets meer komen dan een totaal ongefundeerde, aanvallende stelling en "geloof mij maar".
 
Jawel, stop met weeral foute informatie te verspreiden over zaken waar ge niets van afweet

Lees eerst eens de volledige context, oké?
De vliegtuigmaatschappijen hadden in dat geval helemaal geen eigen regeltjes. Maar je mag gerust met iets meer komen dan een totaal ongefundeerde, aanvallende stelling en "geloof mij maar".
Stel ge komt van Mexico, als Belg zijnde, terug naar België.

België zegt dat je , als gevaccineerde, op de eerste of 2de dag toch een test moet ondergaan IN BE, na je aankomst. (want je komt van een (donker)rode zone)
Echter quasi alle maatschappijen nu, vragen een PCR test voor opstijgen.
Is toch allemaal wat absurd aan het worden....

Dus eigenlijk ben je dan verplicht om 2 PCR testen te ondergaan. ééntje voor , en ééntje na je terugvlucht.
Want ik kan niet geloven dat ze dan in BE genoegen nemen met een mexicaanse test.

toch straf allemaal
 
Stel ge komt van Mexico, als Belg zijnde, terug naar België.

België zegt dat je , als gevaccineerde, op de eerste of 2de dag toch een test moet ondergaan IN BE, na je aankomst. (want je komt van een (donker)rode zone)
Echter quasi alle maatschappijen nu, vragen een PCR test voor opstijgen.
Is toch allemaal wat absurd aan het worden....

Dus eigenlijk ben je dan verplicht om 2 PCR testen te ondergaan. ééntje voor , en ééntje na je terugvlucht.
Want ik kan niet geloven dat ze dan in BE genoegen nemen met een mexicaanse test.

toch straf allemaal
Zo zijn er nog maatschappijen en landen inderdaad. Voor mij dan ook absurd hoe Loser, die niet met het vliegtuig heeft gereisd, blijft volhouden dat we liegen.
 
Zo zijn er nog maatschappijen en landen inderdaad. Voor mij dan ook absurd hoe Loser, die niet met het vliegtuig heeft gereisd, blijft volhouden dat we liegen.
Ja mijn voorbeeld eerder ging misschien niet echt op, omdat mijn vriendin nog niet 100 % Belg is,
maar inderdaad, je moet toch concluderen dat ook als Belg zijnde, je nog steeds in quasi alle gevallen een PCR test voor opstijgen moet tonen bij non-eu flights. en dan bij terugkeer in BE zeker nog al éne. dus dat zijn er dan welgeteld al 3. (bij de heenreis, bij de terugreis, en nog ene na 1 of 2 dagen terug thuis) pfff.
 
Vandaag es gebeld naar mijn locale reisbureau: travelscape.

die bevestigen helaas mijn bovenstaande voorbeeld.

ik had interesse om in november naar ofwel New York, ofwel Dubai te gaan...

quasi alle landen buiten EU, accepteren het EU certificaat niet... dus mijn vaccinaties zouden niet tellen (althans: niet bewezen aanvaard worden).

Dus: PCR test bij vertrek naar daar, PCR test bij aankomst in brussel op dag 1 of 2.
én PCR test bij vertrek op mijn laatste reis dag, want geen enkele maatschappij laat je boarden zonder.
Dus: 3 PCR tests voor een city tripje van ocharme 5 dagen.
Nee ik blijf maar in europa dan....
 
Vandaag es gebeld naar mijn locale reisbureau: travelscape.

die bevestigen helaas mijn bovenstaande voorbeeld.

ik had interesse om in november naar ofwel New York, ofwel Dubai te gaan...

quasi alle landen buiten EU, accepteren het EU certificaat niet... dus mijn vaccinaties zouden niet tellen (althans: niet bewezen aanvaard worden).

Dus: PCR test bij vertrek naar daar, PCR test bij aankomst in brussel op dag 1 of 2.
én PCR test bij vertrek op mijn laatste reis dag, want geen enkele maatschappij laat je boarden zonder.
Dus: 3 PCR tests voor een city tripje van ocharme 5 dagen.
Nee ik blijf maar in europa dan....
Wij waren van plan in oktober 2 weken naar de Rode Zee (Egypte) te gaan om te duiken. Op de site van diplomatie belgie (https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/egypte) staat dat een vaccinatie volstaat, geen aparte PCR test nodig. Moet gewoon een naam van het vaccin bevatten, datum en QR code. Maar die QR code kan dus enkel in EU gelezen worden, uw vaccinatiebewijs is dus enkel binnen EU geldig? Of is er een manier om een internationaal certificaat te genereren die ook buiten de EU gelezen kan worden? In NL lukt dit via coronacheck.nl. Weet er iemand in Belgie ook een dergelijk initiatief is om een internationaal vaccinatiebewijs te genereren?
 
Bon, we zijn nu al begin oktober en het is nog altijd een gedoe voor internationale reizen.
Ik ben nu nog aan het zien voor Z-Mexico ofwel Costa Rica voor een tiental dagen/2 weken in november (maar nog niet zeker of ik ga gaan). Ik zou ook kunnen hopen op een koude winter en midden-december (nog voor de congés) richting een skigebied te gaan.
 
Vorige maand hebben we onze vlucht geboekt voor 3 weken Costa Rica in november. Verder maken we ons daar niet te veel zorgen om. Naast wat hier eerder vermeld is dienen we ook het ESTA formulier in te vullen vanwege overstap in New York. Onze planning is ondertussen goed gevuld en moeten juist nog enkele reservaties doen.
 
Bon, we zijn nu al begin oktober en het is nog altijd een gedoe voor internationale reizen.
Ik ben nu nog aan het zien voor Z-Mexico ofwel Costa Rica voor een tiental dagen/2 weken in november (maar nog niet zeker of ik ga gaan). Ik zou ook kunnen hopen op een koude winter en midden-december (nog voor de congés) richting een skigebied te gaan.
idem hier. in december ook 2 weken vakantie. maar buiten EU reizen zie ik dus nog steeds niet zitten door die 3 verplichte tests ook al gevaccineerde.
Wellicht dus maar terug naar de canarische eilanden, beetje tegen mijn zin. al verandert mijn mood snel, eens ter plaatse :)
 
Ik zou graag eind volgende maand naar sri Lanka willen gaan, zoals ik het nu lees is er geen verplichte test bij aankomst indien je volledig gevaccineerd zijt. Ze vragen wel een Corona certificaat. Waar kan je deze halen?
Het moet een originele zijn en een kopie ervan vertaald in het Engels.
 
Ik zou graag eind volgende maand naar sri Lanka willen gaan, zoals ik het nu lees is er geen verplichte test bij aankomst indien je volledig gevaccineerd zijt. Ze vragen wel een Corona certificaat. Waar kan je deze halen?
Het moet een originele zijn en een kopie ervan vertaald in het Engels.
Tja, normaal zou ik zeggen: bel naar dat nummer daar van de Vlaamse overheid. Ik heb dat ook gedaan, en dan krijg je een officieel document in kleur , in de 3 LANDSTALEN van BE.

Echter, Engels staat daar weer niet bij. weer zo'n typische belgenmop dus. Fr Nl Du kan wel, waarom dan toch dat engels er niet bij vermelden. Ging zoveel mensen geholpen hebben....

Ik begin echt wel te vermoeden dat gans EU zoveel mogelijk mensen ontraad om buiten de EU hun geld te gaan opsouperen, en ons zoveel mogelijk moeilijk maakt om zodoende buiten de EU te gaan met die nog steeds verplichte testen en dergelijke. Ahja, alles om het EU spaarboekje te vullen om die corona put op te vullen zeker?
 
Dit is niet echt een coronareisvraag, maar we gaan eind dit jaar naar Zuid-Amerika om familie te bezoeken en we zijn op zoek naar een buggy. We hebben er twee op het oog:
Maar enkel de Cybex is klein genoeg om formeel als handbagage beschouwt te worden door KLM (limiet is 25x35x55cm). Wat is jullie ervaring met dit? Kan KLM moeilijk doen over de Maxi-Cosi Leona dat eigenlijk te groot is? Of kunnen we het riskeren? We willen echt de buggy mee op het vliegtuig nemen omdat we een 5 uur-durende overstap hebben op Schiphol.
 
Terug
Bovenaan