Intercontinentale reizen in Coronatijden

Straddle

Well-known member
Aangezien deze thread voor 98% gaat over reizen richting Frankrijk, Zwitserland, ... vroeg ik me af of er nog mensen zijn die een internationale reis op het programma hebben staan voor 2021. Ikzelf ben aan het zien voor zuidelijk Afrika (Namibië, Z-Afrika, ...).

Nog iemand een verre reis gepland? Naar waar regio?
 
Einde van het jaar waarschijnlijk - als de maatregelen hier én daar het toelaten - naar Noord Oosten van India
Ikzelf ben aan het zien voor zuidelijk Afrika (Namibië, Z-Afrika, ...).

Dat zijn beide 'heel hoog risico' landen, 10dagen verplichte quarantaine.. lijkt me toch niet interessant momenteel om te overwegen
 
Dat zijn beide 'heel hoog risico' landen, 10dagen verplichte quarantaine.. lijkt me toch niet interessant momenteel om te overwegen
10 dagen verplichte quarantaine bij thuiskomst in België, bedoel je toch? Krijg ik nog wel geregeld met thuiswerk.

N-O India lijkt me persoonlijk toch een pak zwaarder getroffen en je gaat lokaal toch nog meer last ondervinden van de Covid situatie, niet? Ik wil die regio ook graag eens doen, Varanasi combineren met een tour naar Calcutta.
 
Aangezien deze thread voor 98% gaat over reizen richting Frankrijk, Zwitserland, ... vroeg ik me af of er nog mensen zijn die een internationale reis op het programma hebben staan voor 2021. Ikzelf ben aan het zien voor zuidelijk Afrika (Namibië, Z-Afrika, ...).

Nog iemand een verre reis gepland? Naar waar regio?
Is Frankrijk niet internationaal?
 
Hier naar Afrika gereisd, test gedaan (vaccinatie was nog geen 2 weken oud). Alles perfect verlopen, buiten het masker de hele vlucht eigenlijk niets verschil
 
Ik zat te denken aan Costa Rica of Thailand rond Oktober ofzo maar nog niets concreets. Vroeger waren al die island trips in Thailand veeeeel te toeristisch dus deels wat in de hoop - vermoedelijk wishful thinking - dat het nu in covid tijden zou meevallen.

Misschien door Corona één reis van 4 of 5 weken pakken ipv 2 reizen boeken. Maar zal zien hoe alles tegen september/oktober is.

Vietnam zou ek ook nog es willen doen maar moeilijker nu met Corona.
 
10 dagen verplichte quarantaine bij thuiskomst in België, bedoel je toch? Krijg ik nog wel geregeld met thuiswerk.

N-O India lijkt me persoonlijk toch een pak zwaarder getroffen en je gaat lokaal toch nog meer last ondervinden van de Covid situatie, niet? Ik wil die regio ook graag eens doen, Varanasi combineren met een tour naar Calcutta.
Inderdaad, bij thuiskomst in België, als je dat kan regelen met je werk is er minder een probleem :)

Het is nog een pak oostelijker dan Varanasi, namelijk Assam. Daar is de situatie aan het verbeteren, wel nog een avondklok maar sowieso wachten we nog wat af voor we iets effectief boeken.
 
Toch massa’s veel riots daar momenteel? 😀
Ik woon in ZA en heb nog nooit een riot gezien. Er was voor 3 dagen onrust in Natal en dan nog de rural areas en bepaalde delen in Joburg waar je als toerist nooit ga toe gaan.

Mss België dan ook maar verlaten als jongeren weer eens in Molenbeek voor problemen zorgen.

@Straddle: negatieve pcr test heb je nodig hier en masker
 
Ik woon in ZA en heb nog nooit een riot gezien. Er was voor 3 dagen onrust in Natal en dan nog de rural areas en bepaalde delen in Joburg waar je als toerist nooit ga toe gaan.

Mss België dan ook maar verlaten als jongeren weer eens in Molenbeek voor problemen zorgen.

@Straddle: negatieve pcr test heb je nodig hier en masker
Ca va, laat het mij weten wanneer er 330 doden vallen in Molenbeek, dan kom ik schuilen in ZA!
 
Uw punt was dat heel ZA gevaarlijk was door die rellen. ZA is belachelijk groot en complex op bepaalde gebied. De rellen is meestal in "zwarte" areas dat je nooit zal raken. Een persoon die België bezoekt heeft ook Molenbeek niet op zijn wenslijst staan. Net zoals straddle of anderen ergens in de rurals areas gaat gaan.

Dus ja je mag schuilen achter de doden het blijft een dwaze post hoor :)
 
Het is nog een pak oostelijker dan Varanasi, namelijk Assam.
Net eens gekeken op de kaart, ik wist niet eens dat India tot daar liep :tongue:. Ziet er wel de moeite uit, veel wildlife en natuur en precies niet de typische Indische drukte. Ik heb heel Rajasthan gedaan + Mumbai (ondertussen 14 jaar geleden) en het land is mij altijd bijgebleven.
 
Ik zat te denken aan Costa Rica of Thailand rond Oktober ofzo maar nog niets concreets. Vroeger waren al die island trips in Thailand veeeeel te toeristisch dus deels wat in de hoop - vermoedelijk wishful thinking - dat het nu in covid tijden zou meevallen.
Costa Rica heb ik vorig jaar veel horen terugkomen, omdat blijkbaar daar alles open was gebleven van horeca en sportclubs terwijl de hele wereld in lockdown zat. Zou ik nog wel willen doen (maar dan een roadtrip met veel stops langs de kust).

Misschien door Corona één reis van 4 of 5 weken pakken ipv 2 reizen boeken. Maar zal zien hoe alles tegen september/oktober is.

Vietnam zou ek ook nog es willen doen maar moeilijker nu met Corona.
Ik heb ook nog weken verlof opgespaard die opmoeten (3 weken nog dit jaar) vandaar dat ik nog een verre reis probeer te doen. Ik heb Thailand/Vietnam/Loas/Cambodja al gedaan. Vietnam wel enkel de middenstrook, het noorden zou ik nog moeten doen (vooral die regio rond de grens met China).
 
negatieve pcr test heb je nodig hier en masker
Ook als je gevaccineerd bent?
Misschien dat wij volgende zomer wel terug richting ZA gaan voor Limpopo en het Noorden van Kruger enz.
Eigenlijk waren we van plan om deze winter Kaapstad en Garden route te doen maar je moet zo'n dingen altijd op tijd boeken en een half jaar terug zag het er nog niet goed genoeg uit. Nu begint het toch terug te kriebelen.
 
Aangezien deze thread voor 98% gaat over reizen richting Frankrijk, Zwitserland, ... vroeg ik me af of er nog mensen zijn die een internationale reis op het programma hebben staan voor 2021. Ikzelf ben aan het zien voor zuidelijk Afrika (Namibië, Z-Afrika, ...).

Nog iemand een verre reis gepland? Naar waar regio?
jep.

in november had ik willen naar New York gaan,
en in december naar Gambia.

Ik ben volledig gevaccineerd.
echter, zoals het er nu nog aan toe gaat, is het toch nog zo, dat alles buiten europa ROOD is automatisch?
en dus 2 keer PCR test op dag 1 en 7, als je terug komt. en 10 dagen in quarantaine?

dat zie ik echt niet zitten.
dus weet niet of die reizen dus gaan doorgaan.
 
Terug
Bovenaan